Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 feb 2008 13:09

Heel mooi, ZorroI !

Op de armrests na is dat Bontrager stuur top, en de meeste mensen hebben zelfs geen nood aan lagere armrests. Ook mooie lichte remgreepjes. Knappe fiets. Als het voor TT's is, weet ik zelfs niet of je in de 78° positie gaat mogen/kunnen zitten met de 5cm rule.

Nog een drinkbushoudertje erop en de CSC-stickers eraf (goed gezien, maar bij ons in het team vliegen die eraf... totdat CSC ook ons tri team wil sponsoren uiteraard).



Opbouw van mijn P3 is begonnen, en mijn SLC-SL frame zou bij TS-Bikes moeten staan ondertussen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 feb 2008 13:24

C a s r a n schreef:Heel mooi, ZorroI !

Op de armrests na is dat Bontrager stuur top, en de meeste mensen hebben zelfs geen nood aan lagere armrests. Ook mooie lichte remgreepjes. Knappe fiets. Als het voor TT's is, weet ik zelfs niet of je in de 78° positie gaat mogen/kunnen zitten met de 5cm rule.

Nog een drinkbushoudertje erop en de CSC-stickers eraf (goed gezien, maar bij ons in het team vliegen die eraf... totdat CSC ook ons tri team wil sponsoren uiteraard).



Opbouw van mijn P3 is begonnen, en mijn SLC-SL frame zou bij TS-Bikes moeten staan ondertussen.


Hoi Casran,

Thanks.
Tja die hoge armpads hadden we het al eerder over. Valt op dit frame toch wel mee maar lager staat ook wat mooier.
De CSC stickers. Ik dacht gisteravond dat ze net zoals de rest niet te verwijderen waren. Toch even met een nagel wat gekrabbeld en die gaan er dus zeker af.

Ik twijfelde gisteren ook al of met 78 graden ik wel 5cm achter de BB zou blijven...denk het niet maar dat is op dit moment nog niet belangrijk.

TT bidon van Bontrager komt er nog op.

Casran. Jij hebt al eerder op een P3C gereden? Benieuwd die jou gaat bevallen.
Redelijk weinig last moet ik zeggen na de rit van gisteren. Beetje pijn in de kont en hamstrings and that's it!
Waarschijnlijk komend weekend echt hier de polder in met de P3C. Bijna geen verkeer, goed asfalt op brede wegen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 feb 2008 14:39

Bij mij is gisteren de Arundel TT bottle cage toegekomen. Bontrager is een perfect equivalent (alleen kan ik dit niet maken met teamsponsors als Easton en Leppin, dus dan maar beter het hier quasi onverkrijgbare Arundel).

Ik reed vorig jaar al met een P3C. Een hele snelle tijdritmachine, die je echt zal bevallen, ook tijdens langere ritten. Ik ben nu vooral benieuwd naar de verschillen door een iets kleinere maat (54 ipv vorig jaar 56cm), en andere afmontage (Sram ipv Campa, Easton Attack stuur, Easton EC90 Aero vork ipv Wolf, enz.). Wellicht nog een goede week wachten totdat ie volledig afgebouwd is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 feb 2008 21:11

Hoi,

Ik zit nog wat rond te kijken naar een echt TT zadel en heb de volgende selectie gemaakt (andere goede ideeen met links zijn zeer welkom).
Ik had de vraag ook in het Onderdelen Topic kunnen plaatsen maar aangezien dit zeer TT specifiek is toch maar hier.

-Profile Tri Stryke
-Selle San Marco Aspide Triathlon Gel
-Selle San Marco Azoto Triathlon Gel
-Cervelo/Selle Italia TT Special

Vooralsnog lijkt mijn voorkeur uit te gaan naar de Profile Tri Stryke. Gewicht boeit me niet.

Wat is jullie mening uitgaande van bovenstaande selectie?
Waar kan ik 1 of meerdere van bovenstaande TT zadels kopen? Meten en passen is weten dus een zaak in Amsterdam e.o. zou mooi zijn.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 15 feb 2008 11:42

Waarom geen Fi'zi:k zadel in je rijtje? Arione bijvoorbeeld? Nu we het toch hebben over een goed TT ofwel triathlon zadel, wat is een fijn en comfortabel zadel? Iemand suggesties?
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

timor3
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:29

timor3 17 feb 2008 12:33

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een TT - Bike
En ik heb mijn oog laten vallen op een Cube - 2008 Aerium HPC Force TT,
Heeft er iemand daar ervaring mee?

Heeft de KNWU trouwens ook wedstrijden puur voor de Tijdrijders?

Thanks Timo

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 17 feb 2008 15:30

TimoR3 schreef:Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een TT - Bike
En ik heb mijn oog laten vallen op een Cube - 2008 Aerium HPC Force TT,
Heeft er iemand daar ervaring mee?

Heeft de KNWU trouwens ook wedstrijden puur voor de Tijdrijders?

Thanks Timo


Was het maar zo, dan nam ik ook meteen een licentie. Ik denk dat de KNWU een behoorlijk gat laat liggen door niet een uitgebreide tijdritcompetitie op te zetten. Nu zijn de tijdritjes zeer locaal verspreid en incidenteel lijkt het wel. Misschien dat criteriums en omlopen meer sponsoren trekken, maar qua deelname rijders zou er best wel potentie zijn voor meer tijdritten, denk ik.

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 17 feb 2008 16:02

Mijn tijdritfiets voor 2008 (wordt ook verhuurd).
Afbeelding

Afbeelding

Spec's:
Tijdritfiets, maat 54 (C-C),custom made design, afgemonteerd met campagnolo op volgende manier:
*achterderailleur: Veloce 10sp
*Remhoeven: Centaur Grey
*Crank: Veloce (175 mm) ; 53-39 kettingbladen (Ook 52 TISO buitenblad)
*Voorderailleur: Mirage
*Planet X disc wheel ; 11-23 cassette
*Corima 4 spaaks wiel
(wielen worden deze week bestickerd)
(beiden met Vittoria Evo CX zwarte tubes)
Verder:
*Zadel: SLR titanium Zwart
*zadelpen: SX Force (wordt binnenkort misschien nog vervangen door een TT zadelpen)
*stuurpen: Deda Magic
*Columbus tijdritvoorvork (wordt nog vervangen... later meer hierover)
*Bontrager XXX lite carbon aerobar met Blackwell Research carbon remgrepen (Thx C a s r a n ). Ben momenteel nog op zoek naar de lage armsteuntjes voor dit stuur, binnenkort meer daarover (ik heb ze gevonden, maar weet niet of ik ze kan krijgen)
==> De gebruikte topshifters zijn voor universeel gebruik (maw: zowel voor Campagnolo als Shimano geschikt). Het systeem werkt niet met een "klak" per tandwiel maar is een soort schuiver, die elk tandwiel sowieso kan nemen.
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 feb 2008 16:27

H3 schreef:Waarom geen Fi'zi:k zadel in je rijtje? Arione bijvoorbeeld? Nu we het toch hebben over een goed TT ofwel triathlon zadel, wat is een fijn en comfortabel zadel? Iemand suggesties?


Hoi,

Nou die Fizik vind ik een wat te harde punt hebben als ik het zo zie. Een test met 8 TT zadels kun je hier vinden

Blijft ook nog eens het feit waar de zadels te verkrijgen.


frederic david schreef:Mijn tijdritfiets voor 2008 (wordt ook verhuurd).


*Bontrager XXX lite carbon aerobar met Blackwell Research carbon remgrepen (Thx C a s r a n ). Ben momenteel nog op zoek naar de lage armsteuntjes voor dit stuur, binnenkort meer daarover (ik heb ze gevonden, maar weet niet of ik ze kan krijgen)


Hoi,

Nou laat me weten of je ze hebt weten te bemachtigen. Ik heb eventueel (als je meerdere sets kunt bestellen) ook interesse al zit ik, voorzover ik nu kan beoordelen, horizontaal als ik op de extensions lig en zouden dus lagere armrests niet nodig/gewenst zijn aangezien ik dan meer naar beneden zou duiken wat het frontale oppervlak alleen maar vergroot.
Foto van mijn nieuwe P3C staat 1 pagine terug. Helm (Bell Meteor II 2008) staat op order via een Duitse firma. Grijs wel te krijgen in Nederland maar zwart ho maar.

Ga je je zadel houden? Lijkt me nogal een harde/spitse punt te hebben.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timor3
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:29

timor3 17 feb 2008 17:47

Auke schreef:
TimoR3 schreef:Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een TT - Bike
En ik heb mijn oog laten vallen op een Cube - 2008 Aerium HPC Force TT,
Heeft er iemand daar ervaring mee?

Heeft de KNWU trouwens ook wedstrijden puur voor de Tijdrijders?

Thanks Timo


Was het maar zo, dan nam ik ook meteen een licentie. Ik denk dat de KNWU een behoorlijk gat laat liggen door niet een uitgebreide tijdritcompetitie op te zetten. Nu zijn de tijdritjes zeer locaal verspreid en incidenteel lijkt het wel. Misschien dat criteriums en omlopen meer sponsoren trekken, maar qua deelname rijders zou er best wel potentie zijn voor meer tijdritten, denk ik.


Hmmz,misschien moet ik maar eens over de grens heen kijken "Belgie"
Want triathlon trekt me totaal niet aan.

jimmie
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2007 23:49

jimmie 17 feb 2008 18:03

Hoi,

Voor mij idem dito, als de lagere armsteunen kunt vinden, ben ik zeker wel geinteresseerd.

met sportieve groet,

Jimmie

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 feb 2008 18:04

Ik ben bang dat 't nog al tegen valt met de belangstelling voor tijdritten qua deelnemers. Als ik zie wat er op de DK's op komt dagen is dat veel minder dan bij een criterium (Omlopen bestaan in Nederland na genoeg niet, daarvoor moet je in België zijn waar ze niet aan criteriums doen). Voor meer omlopen zou in Nederland wel belangstelling genoeg zijn, maar dat is zeer lastig te regelen ivm het drukke verkeer.

@Frederic. Is een zadelpen zonder set-back niet handiger? Ik ben benieuwd of je wel diep genoeg kunt zitten, het stuur staat erg hoog ten opzichte van het zadel door de lange balhoofdbuis.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie