Tijdritfietsen
Sommige mensen hebben gewoon geld te veel. Een P3C zou genoeg moeten zijn. Ook belachelijk om de P3C te verkopen en weer een nieuwe te bestellen.
Nou ja....bestellen. Sponsor betaald en vervolgens komend jaar hier weer verkopen.
Zorro
Nou ja....bestellen. Sponsor betaald en vervolgens komend jaar hier weer verkopen.
Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Evert Dehandsch schreef:Vanwaar de keuze om er een P2, extra, bij te nemen? Puur voor training dan?
De P2 lijkt me de betere keuze voor de Alpe d'Huez triatlon, dus als die op mijn programma staat... Afmontage dan met wegstuur + opzetstuur.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
C a s r a n schreef:Evert Dehandsch schreef:Vanwaar de keuze om er een P2, extra, bij te nemen? Puur voor training dan?
De P2 lijkt me de betere keuze voor de Alpe d'Huez triatlon, dus als die op mijn programma staat... Afmontage dan met wegstuur + opzetstuur.
Dezelfde keuze dan als Chrissie Wellington, ze had als ik me niet vergis de snelste fietstijd bij zowel de vrouwen als bij de mannen.
Dus Pieter, je weet wat je te wachten staat hé
Haha, Rafke
Mijn 2009 programma staat nog niet vast, maar die wedstrijd zou ik er wel graag in opnemen. We zien dan wel. Ik schreef me ondertussen wel al in voor de Ironman 70.3 South Africa op 18 januari in Buffalo City, East London (RSA). Kijk er al naar uit!
Toegegeven, mooie opstelling van die fiets met wegstuur+opzetstuur:
Mijn 2009 programma staat nog niet vast, maar die wedstrijd zou ik er wel graag in opnemen. We zien dan wel. Ik schreef me ondertussen wel al in voor de Ironman 70.3 South Africa op 18 januari in Buffalo City, East London (RSA). Kijk er al naar uit!
Toegegeven, mooie opstelling van die fiets met wegstuur+opzetstuur:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
waarom zou je niet gewoon kiezen voor een r3 met opzetstuur (net als bij je afgelopen triatlon in Monaco)?
Zolang je nog geen podium plekken haalt maakt het verschil tussen p2 en r3 bij bijv. alp duez niets uit..
Maar als ik het alles wat je krijgt of kunt kopen is natuurlijk altijd mooi mee genomen, had ik ook gedaan als ik de mogelijkheid had.
Zolang je nog geen podium plekken haalt maakt het verschil tussen p2 en r3 bij bijv. alp duez niets uit..
Maar als ik het alles wat je krijgt of kunt kopen is natuurlijk altijd mooi mee genomen, had ik ook gedaan als ik de mogelijkheid had.
mister_arby schreef:waarom zou je niet gewoon kiezen voor een r3 met opzetstuur (net als bij je afgelopen triatlon in Monaco)?
Zolang je nog geen podium plekken haalt maakt het verschil tussen p2 en r3 bij bijv. alp duez niets uit..
Beetje eigenaardige redenering die je daar zegt, mister_arby. Als je meent dat het een verschil uitmaakt bij de podiumkandidaten, dan maakt het evengoed ook een verschil uit bij iemand die verderop in het deelnemersveld het beste van zichzelf tracht te geven, niet? Overigens rijd ik in long distance triathlons vaak fietstijden die vergelijkbaar zijn met de pro's, dus wat het fietsonderdeel betreft strijd ik graag met vergelijkbaar materiaal. Of het natuurlijk opportuun is dat te kopen, dat is puur mijn zaak.
Ik deed Monaco 70.3 met een SLC-SL met opzetstuurtje. Verschil met het parcours van de Alpe d'Huez triathlon lijkt me dat er in Monaco nauwelijks vlakke stukken zitten, daar waar je in de AdH-tri grotendeels lopende wegen krijgt, aangevuld door de klim van de Alp. 't Geeft me bovendien het voordeel dat ik er een tweede tijdritfiets van kan maken.
Ik denk erover na. Voorlopig heb ik al de P3C aangevraagd; levering volgende week.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
C a s r a n schreef:mister_arby schreef:waarom zou je niet gewoon kiezen voor een r3 met opzetstuur (net als bij je afgelopen triatlon in Monaco)?
Zolang je nog geen podium plekken haalt maakt het verschil tussen p2 en r3 bij bijv. alp duez niets uit..
Beetje eigenaardige redenering die je daar zegt, mister_arby. Als je meent dat het een verschil uitmaakt bij de podiumkandidaten, dan maakt het evengoed ook een verschil uit bij iemand die verderop in het deelnemersveld het beste van zichzelf tracht te geven, niet? Overigens rijd ik in long distance triathlons vaak fietstijden die vergelijkbaar zijn met de pro's, dus wat het fietsonderdeel betreft strijd ik graag met vergelijkbaar materiaal. Of het natuurlijk opportuun is dat te kopen, dat is puur mijn zaak.
Ik deed Monaco 70.3 met een SLC-SL met opzetstuurtje. Verschil met het parcours van de Alpe d'Huez triathlon lijkt me dat er in Monaco nauwelijks vlakke stukken zitten, daar waar je in de AdH-tri grotendeels lopende wegen krijgt, aangevuld door de klim van de Alp. 't Geeft me bovendien het voordeel dat ik er een tweede tijdritfiets van kan maken.
Ik denk erover na. Voorlopig heb ik al de P3C aangevraagd; levering volgende week.
Waarom nouw weer meten met het materiaal?? De benen moeten het doen!;) Zonder (goede) benen ga je echt geen enkele triatlon winnen;)
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
oké prima!
Andere vraag.. Zoals Crissie haar fiets heeft laten opbouwen met een normaal stuur. Zou ze dan ook een grotere frame maat hebben genomen?
En zou dat veel uit maken als je je triatlonfiets met een p2c frame opbouwt ipv een aerodynamisch raceframe?
Andere vraag.. Zoals Crissie haar fiets heeft laten opbouwen met een normaal stuur. Zou ze dan ook een grotere frame maat hebben genomen?
En zou dat veel uit maken als je je triatlonfiets met een p2c frame opbouwt ipv een aerodynamisch raceframe?
maus_1990 schreef:Waarom nouw weer meten met het materiaal?? De benen moeten het doen!;) Zonder (goede) benen ga je echt geen enkele triatlon winnen;)
Herlees nog eens en denk nog 'ns goed na. Ik vergeleek overigens mijn fietstijden (eerder mijn benen dan materiaal dus) met die van pro's. Goed lezen, begrijpen, dan reageren!
mister_arby schreef:oké prima!
Andere vraag.. Zoals Crissie haar fiets heeft laten opbouwen met een normaal stuur. Zou ze dan ook een grotere frame maat hebben genomen?
En zou dat veel uit maken als je je triatlonfiets met een p2c frame opbouwt ipv een aerodynamisch raceframe?
Ik denk dat je voor een aerodynamisch raceframe veel beter af bent met de Soloist-reeks (s-reeks). Die zijn op racegebruik gemaakt en hebben zo'n geometrie, niet de geometrie van een tijdritframe.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
C a s r a n schreef:mister_arby schreef:waarom zou je niet gewoon kiezen voor een r3 met opzetstuur (net als bij je afgelopen triatlon in Monaco)?
Zolang je nog geen podium plekken haalt maakt het verschil tussen p2 en r3 bij bijv. alp duez niets uit..
Beetje eigenaardige redenering die je daar zegt, mister_arby. Als je meent dat het een verschil uitmaakt bij de podiumkandidaten, dan maakt het evengoed ook een verschil uit bij iemand die verderop in het deelnemersveld het beste van zichzelf tracht te geven, niet? Overigens rijd ik in long distance triathlons vaak fietstijden die vergelijkbaar zijn met de pro's, dus wat het fietsonderdeel betreft strijd ik graag met vergelijkbaar materiaal. Of het natuurlijk opportuun is dat te kopen, dat is puur mijn zaak.
Het is inderdaad jouw zaak om te kopen en op te rijden wat je wilt. Ik denk dat sommige op het forum het een beetje 'over the top' vinden om voor 1 speciale wedstrijd een aparte fiets op te bouwen van een waarde van enkele duizenden euro's. Ik zou me geld liever steken in paar trainingskampen o.i.d om mezelf te verbeteren. Maar aangezien je bij een sponserteam zit, kan ik ook begrijpen dat je het voor een mooie prijs kan krijgen.
Anti-Spacers!
pjotr schreef:Het is inderdaad jouw zaak om te kopen en op te rijden wat je wilt. Ik denk dat sommige op het forum het een beetje 'over the top' vinden om voor 1 speciale wedstrijd een aparte fiets op te bouwen van een waarde van enkele duizenden euro's. Ik zou me geld liever steken in paar trainingskampen o.i.d om mezelf te verbeteren. Maar aangezien je bij een sponserteam zit, kan ik ook begrijpen dat je het voor een mooie prijs kan krijgen.
Ik denk dat je 't een beetje verkeerd ziet. Natuurlijk wordt die fiets wel voor meer gebouwd dan 1 bepaalde wedstrijd, maar het zal medebepalend zijn of hij er komt of niet, en hoe hij opgebouwd wordt, zie je? Overigens is het in triatlon (lange afstand) heel gewoon dat een atleet op een seizoen voornamelijk maar naar 1 wedstrijd toeleeft.
Het aantal trainingsstages is -bij velen overigens- beperkt door het aantal verlofdagen die ik als werkende mens kan nemen Prijs van stages is relatief beperkt. Ik begrijp overigens niet dat jullie bij discussies over een fiets altijd het fysieke vormpeil erbij halen, alsof dat een tegengestelde van de investering is of als verantwoording van een fiets telt... beetje belachelijke link of redenering. Neem van mij aan dat ik fysiek 100% het niveau haal dat ik kan halen, rekening houdende met mijn talent en vooral ook de mogelijkheden qua tijd die er naast mijn werksituatie zijn... dus wat wordt daar steeds over gemekkerd als we 't over de fiets hebben?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -