Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 30 jun 2009 14:53

mister_arby schreef:Afgelopen zaterdag eerste wedstrijd met Slice gedaan.. 1/4 triathlon in stiens

Fietste superb! Merkte vooral veel verschil tegen de wind in.. kon veel beter mijn kracht kwijt en kon soepeler blijven draaien..

foto:

[img=http://img39.imageshack.us/img39/6207/t ... iens09.jpg]

Foto is net genomen voor de bocht, daarom zit ik beetje rechtop en heb ik met de linkerhand de rem al vast ;)


btw. in het actiefoto topic staan nog wat foto's :) (of is dit spam?)


Gave foto. Idd merkbaar verschil een TT fiets, maar heb je niet het idee dat je wat aan de hoge kant zit?

Vwb fietsmetingen; ben zowel bij Chris Brands als body2bike geweest. Over beide tevreden. Eerstgenoemde heeft iets meer oog voor aerodynamica, tweede meer voor comfort. Wat ik belangrijker vind laat ik in het midden, maar comfort wordt te vaak onderschat door triathleten vind ik. S-bends en extreem diepe zithoudingen waardoor het lopen nadien nog moeilijker wordt dan dat het al is.

Cesar

ps. Remmen in bochten is ook een van de dingen die triathleten nog te veel doen ;)

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 30 jun 2009 15:36

Hier een iPhone foto van m'n Cannondale Slice. Voor de "fashion polizei", wit fizik zadel zit er inmiddels op!



[img=http://www.elferteam.de/Elferpix/albums ... _slice.bmp]

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 30 jun 2009 15:51

@Zürich: Ik vind hem heel vet. Zadel als afgebeeld vind ik ook prima. Als je geld 'over' hebt misschien een keer een diskje kopen. Maar goed, die dingen krijg je niet cadeau bij een pakje boter, dus dat heeft vast geen haast.

Hoe zit het met de afstand tot het centrum van je crank? Volgens mij is dat niet UCI legaal. Je was geloof ik triatleet, dus echt heel veel boeit het dan niet natuurlijk. :)

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 30 jun 2009 15:58

@Corniel

Dank je! Ja ik gebruik 'm alleen voor triathlon. 1/2 Ironman en Olympisch. Een disk is inderdaad voorlopig het enige wat open staat, maar dat moet ik eerst "verdienen" met betere fietsprestaties!

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 30 jun 2009 16:20

@ cesar,

ja de foto geeft beetje vertekent beeld, omdat ik net bij (scherpe) bocht aan kwam fietsen pakt ik de rem al vast en ging ik iets rechter op zitten. Alhoewel ik nog wel het stuur laat zakken. Heb jij voor jou fiets al dicht buitenblad bemachtigd? Heb zelf ook beetje georiënteerd maar de stronglight spreekt mij ook erg aan.



@ Zürich

ziet er leuk uit hoor! Omgekeerde kleuren als die van mij, zeker ook zeer geslaagd! Zit er ook nog verschil tussen de frames dat je weet of is het alleen het spuitschema?
Wat voor crancks heb je er op zitten met wat voor buitenblad?
Meer foto's zijn altijd leuk ;)

trimike
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2006 16:58

trimike 30 jun 2009 16:47

@ allen,

Thnx voor de opmerkingen.
Ga me nog even beraden en dan de knoop doorhakken waar ik de meting ga laten doen.

grts
Mike

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 30 jun 2009 17:13

@ mister_arby Cranks zijn FSA Team Issue MegaExo TT (Carbon). Buitenblad is 54, binnen 42, maar dat heb ik vervangen voor een 39 (vanwege de klimmetjes hier in CH). Heb de cranks van iemand overgenomen die ze op z'n Canyon had zitten, maar vervangen heeft voor een compact. Cranks zijn in deze uitvoering niet los verkrijgbaar.

Frame is volgens mij niet veranderd tov 2008.

Ik zal ook wat beter fotos maken vanavond als ik tijd heb. Moet natuurlijk eerst gefietst worden!

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 30 jun 2009 21:27

@ Arby; daar ging het niet om, je hiel van je rechterbeen staat al halverwe de pedaalslag recht omhoog en je linkerbeen lijkt de enkel al te strekken.

Kettingbladen heb ik van fybrelite besteld, en ik zit er met smart op te wachten maar er wordt maar niets geleverd (edit: net gehoord dat dit 2 a 3 weken duurt normaal gesproken).

Grtz

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 30 jun 2009 23:04

@ mister_arby: moet je voorwiel er niet omgekeerd in?
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 30 jun 2009 23:26

Zürich schreef:Hier een iPhone foto van m'n Cannondale Slice. Voor de "fashion polizei", wit fizik zadel zit er inmiddels op!



[img=http://www.elferteam.de/Elferpix/albums ... _slice.bmp]


Is dat tuinmeubelsetje ook van carbon?

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 01 jul 2009 00:36

Cesar_ schreef:@ Arby; daar ging het niet om, je hiel van je rechterbeen staat al halverwe de pedaalslag recht omhoog en je linkerbeen lijkt de enkel al te strekken.

Kettingbladen heb ik van fybrelite besteld, en ik zit er met smart op te wachten maar er wordt maar niets geleverd (edit: net gehoord dat dit 2 a 3 weken duurt normaal gesproken).

Grtz


En wat maak je daar op uit? op pagina 125 van dit topic staan misschien wat betere foto's van mijn houding op de fiets..

Op wat voor crankstel monteer je het Fybrelite blad? ik vindt ze beetje te prijzig, dus ga nog op zoek naar stronglight.. misschien fsa maar die is minder mooi :)






@ Il cavalinno, nee had de buitenband er verkeerd om heen gedaan.. snelspanner moet even worden gedraait, maar eeh daar fiets ik niet langzamer door ;)

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 01 jul 2009 00:42

@Robbebopper Zat te wachten op 'n opmerking daarover. Zal m'n schoonouders vragen ;-)

Plaats reactie