Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jan 2010 22:08

Mooi!!! Ben wel benieuwd hoe die Dura ace wielen je bevallen!
Enne,.......heb je je al ingeschreven voor de Tijdstrijderscup?

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35689

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 18 jan 2010 00:11

@ Joep,

Ziet er zeer mooi uit!

Nu nog een discwiel en een dicht buitenblad zal hem ook goed staan!

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 18 jan 2010 18:10

@joeptimmermans,

Ziet er goed uit!
Het lijkt trouwens net alsof het T2 opzetstuur onder de basebar is gemonteerd. Is dat zo? Zo ja, kan je uitleggen hoe je er dan voor hebt gezorgd dat je goed uitkomt met de armsteunen? Zo nee, zal het wel de vertekening van de foto zijn.

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 18 jan 2010 18:33

jasperr schreef:@joeptimmermans,

Ziet er goed uit!
Het lijkt trouwens net alsof het T2 opzetstuur onder de basebar is gemonteerd. Is dat zo? Zo ja, kan je uitleggen hoe je er dan voor hebt gezorgd dat je goed uitkomt met de armsteunen? Zo nee, zal het wel de vertekening van de foto zijn.


[img=http://lh4.ggpht.com/_LoEGNski9VA/S1SP3 ... IMG086.JPG]

Het opzetstuur zit er inderdaad onderdoor. Ik heb bij het stuur ooit wat spacers en lange schroeven gekregen, zodat de armsteunen net iets gezet kunnen worden. Bij mij zijn de steunen nu ongeveer even hoog als de base bar. Ik heb daar wel een avond op zitten klooien om alles goed te krijgen, maar nu zit het wel heel aardig. Bovendien zit je weer een stukje dieper. Van die spacers moet je ook wel zelf kunnen maken, lijkt me zo, en de schroeven kun je wel krijgen bij de gamma of zo. Op de foto kun je de spacer zien zitten.

[img=http://lh5.ggpht.com/_LoEGNski9VA/S1SMW ... IMG083.JPG]

pief
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2009 17:45

pief 18 jan 2010 18:53

Je ziet ze niet veel en toch vind ik ze één van de mooiere TT-fietsen.

Veel kan ik er ook nog niet over vertellen omdat het buiten toch nog net te vies weer is om ermee te gaan rijden. :)

[img=http://img99.imageshack.us/img99/9210/img0156h.jpg]

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 18 jan 2010 18:54

Mooie bike. Zou voor een hogere velg mogen hebben, en achter een disk, maar goed, dat is een behoorlijke aanslag op het budget. ;)

Verder vind ik het zadel niet mooi en vraag ik me af of je daar 'lekker' op kan zitten.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jan 2010 19:04

Mooie fiets, die Argon18. Waarom zou je op een Fi'zi:k Arione zadel niet goed zitten, Corniel?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3735
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 jan 2010 19:05

Die vorkconstractie van die argon lijk ernstig op die van mijn ouwe trouwe Lookie KG196. Grappig (de mijne is nu denk ik 15 jaar oud).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pief
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2009 17:45

pief 18 jan 2010 20:38

Corniel schreef:Mooie bike. Zou voor een hogere velg mogen hebben, en achter een disk, maar goed, dat is een behoorlijke aanslag op het budget. ;)

Verder vind ik het zadel niet mooi en vraag ik me af of je daar 'lekker' op kan zitten.


Als geld geen probleem was ... :)

Is meer een all-round velg die ik in alle omstandigheden kan gebruiken. (denk ik)
Anders moet ik nog meerdere sets gaan kopen.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 18 jan 2010 21:02

joeptimmermans schreef: Het opzetstuur zit er inderdaad onderdoor. Ik heb bij het stuur ooit wat spacers en lange schroeven gekregen, zodat de armsteunen net iets gezet kunnen worden. Bij mij zijn de steunen nu ongeveer even hoog als de base bar. Ik heb daar wel een avond op zitten klooien om alles goed te krijgen, maar nu zit het wel heel aardig. Bovendien zit je weer een stukje dieper. Van die spacers moet je ook wel zelf kunnen maken, lijkt me zo, en de schroeven kun je wel krijgen bij de gamma of zo. Op de foto kun je de spacer zien zitten.



Cool. Ik had die schroefjes en spacers die bij mijn T2+ zaten nog niet op die manier bekeken. Ik ga mijne ook ombouwen :)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 18 jan 2010 23:42

mooie argon 18!, ik heb zelf het het "instapmodel" de e-80 gekocht. Ook een beetje aan het opbouwen en nog niet op gereden. Voor het eerst dus een beetje serieuzer tijdrijden dit jaar. Voor die van mij geld ook dat een disc achter héél erg mooi zou staan maar dat ik het tegelijkertijd een hele dure hobby vind zo'n wiel!


Moet wel zeggen dat ik het ook een beetje "zwaar" zadel vind voor een tijdritfiets waarbij je eigenlijk toch alleen het puntje gebruikt.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 jan 2010 00:51

@c a s r a n: Mij lijkt het zaldel nogal lang en smal. Maar, hé mijn kont hoeft er niet op. ;)

Plaats reactie