Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

foosho
Forum-lid

foosho 03 feb 2010 15:53

Il cavalinno schreef:Denk niet dat de positie van armstrong een ideaal voorbeeld is:p
Op zich is z'n houding wel interessant!
Hij is namelijk professioneel genoeg bezig (understatement) om alle mogelijke houdingen te testen en kennelijk is hij in deze houding zo het snelste. Dat Cancellara een stuk beter zit qua aerodynamica etc is duidelijk, maar zijn lichaam verdraagt die houding kennelijk een stuk beter dan Armstrong (en traint daar ook veel meer op).

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 03 feb 2010 20:21

Danny, je fotoreeks met toppers als Cancellara, Armstrong en ook Corniel, lijkt mij als toekomstig deelnemer aan de "Tijdstrijderscup", en een van jouw concurrenten wel erg veel op "slijmen" bij de wedstrijdjury.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
en.......daarom kan ik niet achterblijven: SLIJMMODUS AAN/ Volgens mij hoort Armstrong niet in dit rijtje foto's thuis. Hij heeft van alle getoonde toptijdrijders duidelijk de minst fraaie zit./SLIJMMODUS UIT

danny1407
Forum-lid

danny1407 03 feb 2010 20:53

Robbebopper schreef:Danny, je fotoreeks met toppers als Cancellara, Armstrong en ook Corniel, lijkt mij als toekomstig deelnemer aan de "Tijdstrijderscup", en een van jouw concurrenten wel erg veel op "slijmen" bij de wedstrijdjury.

Haha, zo had ik het nog niet eens bekeken!

Ik heb ze gewoon uit een topic gepikt van dat andere forum.
Stonden ze ook nagenoeg allemaal netjes onder elkaar.

En eeeh, 1 van je concurenten zal ik niet zijn hoor.
Tenzij je van plan was om mijn spek of bonen te veroveren?
;)
FacebookS3RSSite

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 feb 2010 21:09

Foosho schreef:
Il cavalinno schreef:Denk niet dat de positie van armstrong een ideaal voorbeeld is:p
Hij is namelijk professioneel genoeg bezig (understatement) om alle mogelijke houdingen te testen en kennelijk is hij in deze houding zo het snelste. Dat Cancellara een stuk beter zit qua aerodynamica etc is duidelijk, maar zijn lichaam verdraagt die houding kennelijk een stuk beter dan Armstrong (en traint daar ook veel meer op).

Hoi,

Armstrong zit natuurlijk met die rare knik in zijn onderrug.
Cancellara is zeer lenig en dat in tegenstelling tot de Schleck Brothers die volgens mij met hun handen (benen gestrekt) de grond niet konden raken. Heeft natuurlijk ook te maken met lichaamsverhoudingen en niet alleen maar lenigheid.
Lange benen en kort bovenlijf maakt het natuurlijk al lastiger (tenzij je je neus op je knieen kunt drukken :D).

Zie HIER het verhaal op Cyclingnews.

@Danny1407. Geef je wellicht beter beelden hoe Fabian op de TT fiets zit.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2010 14:16

Die foto serie van Specialized was leuk voor de marketing afdeling, maar bijv de gebroeders Schleck reden even later gewoon weer met de oude vertrouwde afstelling rond en niet als een windscherm. Volgens die hele meetmethode van Specialized zou ook niemand de fietsen met team geometry nodig hebben en toch maken ze de frames ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 05 feb 2010 10:46

Ik heb zelf ook eens foto's gemaakt van mijn positie (welliswaar op een omgebouwde gewone fiets)...
http://img525.imageshack.us/img525/7821/p1000354.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/7821/p1000354.jpg

(plaatjes plaatsen is wel m'n specialiteit niet... sorry daarvoor :))

tadaaa!!

[img=http://img525.imageshack.us/img525/7821/p1000354.jpg]
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

jellee
Forum-lid

jellee 05 feb 2010 15:15

mijn tijdritfiets
Afbeelding

in de loop van tijd komt er nog een vol wiel in

en ik moet er nog een stuurlintje op doen maar ik twijfel tussen wit of zwart?

grts
jelle

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 05 feb 2010 21:55

Mooie fiets! Maar waarom geen zilver stuurlintje? ;)

Trouwens heb je je al opgegeven voor de tijdstrijderscup op 11 april?

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35689

corniel
Forum-lid HC

corniel 09 feb 2010 19:09

@Jellee: ligt het nu aan mij, of staat je stuur omhoog?

Mooi fietstje. :)

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 09 feb 2010 20:55

Corniel schreef:@Jellee: ligt het nu aan mij, of staat je stuur omhoog?

Floyd Landis....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

tarzander
Forum-lid

tarzander 09 feb 2010 21:50

ZorroI schreef:
Foosho schreef:

Hoi,

Armstrong zit natuurlijk met die rare knik in zijn onderrug.
Cancellara is zeer lenig en dat in tegenstelling tot de Schleck Brothers die volgens mij met hun handen (benen gestrekt) de grond niet konden raken. Heeft natuurlijk ook te maken met lichaamsverhoudingen en niet alleen maar lenigheid.
Lange benen en kort bovenlijf maakt het natuurlijk al lastiger (tenzij je je neus op je knieen kunt drukken :D).

Zie HIER het verhaal op Cyclingnews.

@Danny1407. Geef je wellicht beter beelden hoe Fabian op de TT fiets zit.

Mvg, Zorro

Bij Armstrong is het meer een knik in de bovenrug, terwijl bij de meeste mensen een knikje in de onderrug zit.

Wat me opvalt aan de fotoserie: Dat Armstrong en Cancellara veel minder overstrekt zitten met hun benen dan Jens Voigt. (Alhoewel die laatste wel heel diep kan zitten :|)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

adje14
Forum-lid

adje14 14 feb 2010 22:29

Plaats reactie