Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

_cas_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 jul 2006 13:03

_cas_ 19 feb 2010 16:08

@ rose, meer info over deze fiets(en) van Armstrong: klik

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 feb 2010 16:19

Ja thnx daar staat het "Never Forget Your Beginner's Spirit." staat er boven voor hem leesbaar op de bovenbuis
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

franskem
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 nov 2008 10:17

franskem 19 feb 2010 16:39

TiesT schreef:
superrose schreef: Hij kan toch ook niet extreem diep door zijn rug?


Idd. Beter gezegd omdat hij oud is:p


Helahela, niet spotten met een oude mens ;-)

Maar voor zijn leeftijd fietst hij dan toch nog erg hard, sommige jonkies kunnen toch niet met hem mee (3e in de tour, dus hoeveel achter hem?).

Het is in ieder geval geen toonbeeld van schoonheid op een TT-fiets. Maar dat was Virenque ook niet.

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 19 feb 2010 17:07

superrose schreef:nou ik keek net naar die foto, maar hij heeft wel een buikje daar joh Armstrong bedoel ik, Cancellara is gewoon een kanon.


Ik denk niet dat daar teveel vet zit, zal eerder iets met ademhaling en opgevouwen zitten te maken hebben :)

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 19 feb 2010 19:57

Ik ben deze winter ook beetje aan het verzamelen geweest, onderstaand resultaat. hopen dat het trappen ook een beetje gaat lukken.

aan het materiaal ligt het hopelijk niet meer!

plaatje

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 19 feb 2010 22:03

Zomaar, voor de geïnteresseerden: montage van de kit voor het Profile Design Carbon X stuur, zodat je met dit stuur net zo dicht op het stuur kunt 'liggen' dan met het nieuwere broertje Carbon X1.5

De kit, zoals hier aangegeven, heb ik uiteindelijk besteld via een locale FM bij Veltec en is voor € 19,95 geleverd.

Uitgangspunt
Afbeelding

Na montage van de kit.
Afbeelding

Het verschil in hoogte.
Afbeelding

De overgebleven onderdelen, na montage van de kit.
Afbeelding

Dezelfde sturen en bends, één met kit en één zonder, duidelijk zichtbare verschillen.
Afbeelding

Het grootste verschil is dus de hoogte van de pads.
Ook staan de pads nu meer op centerline van het stuur, ipv er achter (richting zadel).
En de pads staan dichterbij elkaar, je armen zullen dus ook iets dichter naar elkaar toe gericht zijn, dus een smallere houding.

Hopelijk komt het voorjaar snel en kan ik het verschil "aan den lijve" ondervinden en beide varianten vergelijken.
Op voorhand verwacht ik dat de 'nieuwe' smalle variant oncomfortabeler zal zijn, de zit is immers aanzienlijk dieper.
En doordat de armen dichter bij elkaar staan, zal het ook iets beklemmender aanvoelen.
Maar goed, ik heb het gemonteerd in de hoop een beetje tijdwinst te boeken door een iets betere houding aan te kunnen nemen.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 feb 2010 22:10

@arjan916: Het idee is dan dat je met je P2 tijdens wedstrijden met, en ander zonder die kit gaat rijden? Of behaalt hoe het bevalt of ie erop blijft of niet?

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 19 feb 2010 22:40

Corniel schreef:@arjan916: Het idee is dan dat je met je P2 tijdens wedstrijden met, en ander zonder die kit gaat rijden? Of behaalt hoe het bevalt of ie erop blijft of niet?


Corniel, soms begrijp ik je zinsopbouw niet helemaal ;) maar ik veronderstel dat je bedoelt dat de P2C (met smalle pads) hoofdzakelijk ingezet gaat worden op wedstrijden, dat klopt.
De andere is m'n gewone zomerfiets, die ik ook gebruik voor langere ritten en dus ook met een iets comfortabeler houding.
De P2C ga ik uiteraard ook veel gebruiken voor traininkjes en zo af en toe een bescheiden toertochtje, juist om me de diepere zit eigen te maken.
En mocht de diepe zit me niet bevallen, dan zet ik het kitje wel in de verkoop.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

pief
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2009 17:45

pief 20 feb 2010 13:29

Je hebt toch een ideale houding?

Als je dan je pads dan een totaal andere positie geeft, klopt deze toch niet meer? :s

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 20 feb 2010 14:35

In het verleden heb ik ook een Profile Design tijdritstuur gehad zie tweede foto van Arjan916
Wat ik ook probeerde ik kon nooit echt een ideale postie vinden totdat ik Oval Concepts tegenkwam.
Dit merk staat bekend om de talloze verstellingsmogelijkheden waardoor je het stuur kunt aanpasen aan jouw lichaamsmaten
Op de 1ste en de 2e foto staan de barends vrij ver uitelkaar en kunnen ze niet dichterbij of schuin worden geplaatst terwijl dit bij Oval Concepts wel mogelijk is
Nadeel van Oval Concepts is dat het vrij duur is en de pads vrij klein zijn,dit heb ik opgelost door Pads van 3T erop te zetten en alles past prima.
Ik kon de pads zonder iets aan te passen op het stuur plaatsen en ze zijn zeer comfortabel wat bij de Long-Distance triatlon wel nodig is
Zie foto van het tijdritstuur

http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 1266669377

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 20 feb 2010 20:42

MJ schreef:Ik ben deze winter ook beetje aan het verzamelen geweest, onderstaand resultaat. hopen dat het trappen ook een beetje gaat lukken.

aan het materiaal ligt het hopelijk niet meer!

plaatje


stond gisteren een beetje als laatste reactie, daarom even quote, Wat zouden jullie hier nog aan verbeteren/veranderen of zo houden?

franskem
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 nov 2008 10:17

franskem 20 feb 2010 20:53

Mooie fiets.
Je komt stil aan steeds meer Argon's tegen. Mooi hoor, beetje tegengewicht aan het Cervelo gebeuren.
Ik zou voorlopig niet verandere(hooguit je spacertoren wat halveren, bidonhouder achter je zadel).

Plaats reactie