Tijdritfietsen
@PieF, dat klopt, maar het frame wordt er niet minder lelijk van.
Corniel schreef:@PieF, dat klopt, maar het frame wordt er niet minder lelijk van.
Daar trekken triathleten zich niets van aan. Die kicken op exotische vormen en nemen daarmee hun eigen statement in tegen die "regelneukers" van de UCI.
Who cares about uci. Triathleten hoeven hiermee geen rekening te houden.
kijk maar naar andere zoals Ceepo. Die zijn (voorlopig) enkel bezig met de nog steeds groeiende triathlonmarkt. Dat doorgewinterde wielrenners er niets aan vinden, trekken deze atleten zich niets van aan. Wielrenners strikken ook nog steeds hun veters, triatleten doen dit sedert decenia al niet meer....
Triatleten waren ook de voorlopers voor de hedendaagse tijdrijders in wielerpeloton
Wie was de eerste wielrenner in Parijs die met 8 sec verschil de Tour de France won?
Die persoon was Greg Lemond die in die tijd als eerste met een tijdritstuur reed
In die tijd was een tijdritstuur in de triatlonwereld al lang bekend
Wie was de eerste wielrenner in Parijs die met 8 sec verschil de Tour de France won?
Die persoon was Greg Lemond die in die tijd als eerste met een tijdritstuur reed
In die tijd was een tijdritstuur in de triatlonwereld al lang bekend
@Trifox & iron2man: ho, ho. Ik mag een frame toch wel lelijk vindne. Dat de UCI bestaat uit een stelletje eikels die de progressie in de tijdritdicipline geen goed doet moge een vaststaand feit heten.
En er zijn heel veel innovaties in de TT- & triatlonwereld die mij wel kunnen bekoren. Alleen dit frame toevallig niet.
Dus laten we er een geen triatlon- v.s. tt-battle van maken aub.
En wielrenners die hun veters strikken? Heb ik iets gemist?
En er zijn heel veel innovaties in de TT- & triatlonwereld die mij wel kunnen bekoren. Alleen dit frame toevallig niet.
Dus laten we er een geen triatlon- v.s. tt-battle van maken aub.
En wielrenners die hun veters strikken? Heb ik iets gemist?
Ik weet niet of de regels echt veranderd zijn, maar in ieder geval is de Shiv zoals die in de Tour gebruikt is niet meer legaal, vandaar dat Specialized de Shiv heeft aangepast voor 2010, duidelijk te zien dat de kap op de voorkant verdwenen is:
Ondanks dat Specialized veel moeite heeft gedaan om contact te houden met de UCI over wat nu wel en wat niet mocht om de fiets perfect legaal te maken, heeft de UCI uiteindelijk alsnog besloten om de fiets wéér af te keuren.
Zie ook Velonews voor het volledige verhaal over de afkeuring van de Specialized Shiv.
Ik vraag me af of de kap op de Giant ook gaat verdwijnen... Robert Gesink trainde in ieder geval nog wel op een Giant Trinity mét kap voor de balhoofdbuis.
Ondanks dat Specialized veel moeite heeft gedaan om contact te houden met de UCI over wat nu wel en wat niet mocht om de fiets perfect legaal te maken, heeft de UCI uiteindelijk alsnog besloten om de fiets wéér af te keuren.
Zie ook Velonews voor het volledige verhaal over de afkeuring van de Specialized Shiv.
Ik vraag me af of de kap op de Giant ook gaat verdwijnen... Robert Gesink trainde in ieder geval nog wel op een Giant Trinity mét kap voor de balhoofdbuis.
@ corniel
ik vind Kestrel zoals die op de foto's te zien ook een lelijk frame en zeker de nieuwste Kestrel
Het is een concept wat volgens mij geen toevoegende waarde heeft
Wat ik wel een heel mooi frame is de foto hierboven van de Specialized Shiv vooral de kleurenkombinatie en natuurlijk de Zipp wielen alles past prima bijelkaar
ik vind Kestrel zoals die op de foto's te zien ook een lelijk frame en zeker de nieuwste Kestrel
Het is een concept wat volgens mij geen toevoegende waarde heeft
Wat ik wel een heel mooi frame is de foto hierboven van de Specialized Shiv vooral de kleurenkombinatie en natuurlijk de Zipp wielen alles past prima bijelkaar
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Het blijft toch altijd nog beetje gek gezicht dat het stuur-stuurpen-bovenbuis zo door loopt. Maar wat een kleuren schema. Kunnen ze bij vele andere merken nog een puntje aanzuigen
Verandering tijdswinst (Sec)
Fietspomp onder de bovenbuis i.p.v. de voorbuis 7 sec
Benen scheren 5 sec
Drinkbus+houder verwijderen 26 sec
Drinkbus+houder vervangen door aero model 15 sec
Lycra overschoentjes 13 sec
Aero tijdrit helm 47 sec
Aero voorwiel met platte spaken 44 sec
Aero achterwiel met platte spaken 18 sec
Vol achterwiel 33 sec
Klikpedalen 9 sec
Aero tijdrit stuur 90 sec
Goed aansluitend tri-suit 29 sec
(dit zijn richtwaarden !!)
Het is een bekend rijtje, gevonden op de site van wrt de Roeve uit Belgie.
Vooral het eerst genoemde punt vond ik toch wel even wat aandacht waard.
Voortaan even de pomp verzetten mannen.
Fietspomp onder de bovenbuis i.p.v. de voorbuis 7 sec
Benen scheren 5 sec
Drinkbus+houder verwijderen 26 sec
Drinkbus+houder vervangen door aero model 15 sec
Lycra overschoentjes 13 sec
Aero tijdrit helm 47 sec
Aero voorwiel met platte spaken 44 sec
Aero achterwiel met platte spaken 18 sec
Vol achterwiel 33 sec
Klikpedalen 9 sec
Aero tijdrit stuur 90 sec
Goed aansluitend tri-suit 29 sec
(dit zijn richtwaarden !!)
Het is een bekend rijtje, gevonden op de site van wrt de Roeve uit Belgie.
Vooral het eerst genoemde punt vond ik toch wel even wat aandacht waard.
Voortaan even de pomp verzetten mannen.
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
waar zijn die cijfers op gebaseerd?
hoeveel km tijdrit?
welke tijd/ snelheid?
en dat punt van de klikpedalen klopt idd niet. Ga maar eens een stukje met je huis-tuin en keuken pedaaltjes rijden en daarna op je klikpedalen. Scheelt al aanzienlijk meer dan 7 sec. als het er geen 70 zijn...
hoeveel km tijdrit?
welke tijd/ snelheid?
en dat punt van de klikpedalen klopt idd niet. Ga maar eens een stukje met je huis-tuin en keuken pedaaltjes rijden en daarna op je klikpedalen. Scheelt al aanzienlijk meer dan 7 sec. als het er geen 70 zijn...
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
daj schreef:Ik weet niet of de regels echt veranderd zijn, maar in ieder geval is de Shiv zoals die in de Tour gebruikt is niet meer legaal, vandaar dat Specialized de Shiv heeft aangepast voor 2010, duidelijk te zien dat de kap op de voorkant verdwenen is:
Ondanks dat Specialized veel moeite heeft gedaan om contact te houden met de UCI over wat nu wel en wat niet mocht om de fiets perfect legaal te maken, heeft de UCI uiteindelijk alsnog besloten om de fiets wéér af te keuren.
Zie ook Velonews voor het volledige verhaal over de afkeuring van de Specialized Shiv.
Ik vraag me af of de kap op de Giant ook gaat verdwijnen... Robert Gesink trainde in ieder geval nog wel op een Giant Trinity mét kap voor de balhoofdbuis.
Dit is de fiets van Contador.
OPzetstuur staat aanzienlijk hoger.
Meer foto's
http://triathlon.competitor.com/2010/01 ... -bike_6852
Nieuws shiv is veel mooier
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;