Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 03 aug 2010 01:14

Trifox schreef:Tja, en dan heb je natuurlijk nog altijd de "veelbelovende" internethandel....


Wat een achterdocht zeg, zo eng is het niet. Ik heb al mijn 650c bandjes (en bergen andere onderdelen) bij online winkels besteld, altijd geleverd.

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 05 aug 2010 15:57

Ik ga binnenkort een nieuw frame (Kuota Kueen-K) aanschaffen. Begin dit jaar heb ik een meting laten uitvoeren en op basis daarvan heb ik de keuze tussen:

a) een maat S in combinatie met een stuurpen van 90 mm / -6° en 2,5 cm spacers
of
b) een maat M in combinatie met een stuurpen van 80 mm / -6° en 1,5 cm spacers

Zadelhoogte is 72 cm, zithoek 80° en drop 7,5 cm.

Welke framemaat is de beste keuze?

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 05 aug 2010 17:54

ironMon schreef:Ik ga binnenkort een nieuw frame (Kuota Kueen-K) aanschaffen. Begin dit jaar heb ik een meting laten uitvoeren en op basis daarvan heb ik de keuze tussen:

a) een maat S in combinatie met een stuurpen van 90 mm / -6° en 2,5 cm spacers
of
b) een maat M in combinatie met een stuurpen van 80 mm / -6° en 1,5 cm spacers

Zadelhoogte is 72 cm, zithoek 80° en drop 7,5 cm.

Welke framemaat is de beste keuze?


Als je drop maar 7.5cm is dan zou ik resoluut voor de S gaan. Dan heb je nog wat ruimte om verder te zakken, wat voor TT-rijden wel interessanter zou kunnen zijn. Lijkt me dat je met een drop van 7.5 toch aardig rechtop zit om aerodynamisch te kunnen zitten. Ik begrijp heus wel dat Triatleten voor comfort meer rechtop willen zitten. Maar ik ben nog altijd overtuigd dat in eerste plaats het gebruik van TT-fietsen een aerodynamisch uitgangspunt hebben en dan is een "goede" houding primordiaal. Ter info : ik ben zelf triatleet en zit met een drop van 15cm.

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 07 aug 2010 17:55

Hierbij een foto van mijn eerste tijdritfiets, welke ik heb laten opbouwen bij EPbike in Zeist. Omdat ik het 2009 frame mooier vind heb ik hiervoor gekozen, scheelde ook weer een paar centen.

Volgende week maandag ga ik bij Chris Brands langs om e.e.a. goed te laten afstellen.

[img=http://img535.imageshack.us/img535/1665/demi014.jpg]

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 07 aug 2010 18:10

Fraai!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 aug 2010 20:20

Mooi fietsje hoor!

De vermeldingen op je wielen vind ik net iets te opzichtig. Zijn je kabels aan je stuur niet te lang? En ligt je fiets nu aan de stekker, als ik het goed voorheb? :D Mooi geheel in ieder geval, ik vind het de mooiste P2 kleurstelling (heb er zelf ook zo eentje). Succes ermee!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 aug 2010 20:26

Mooi hoor! Je pakt wel flink uit. Eerst die Felt, en nu dit prachtexemplaar. Wie weet komen we elkaar nog eens tegen bij een of andere tijdrit?!

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 07 aug 2010 20:35

C a s r a n schreef:Mooi fietsje hoor!

De vermeldingen op je wielen vind ik net iets te opzichtig. Zijn je kabels aan je stuur niet te lang? En ligt je fiets nu aan de stekker, als ik het goed voorheb? :D Mooi geheel in ieder geval, ik vind het de mooiste P2 kleurstelling (heb er zelf ook zo eentje). Succes ermee!


Ik had wielen zonder belettering besteld, maar dat is mis gegaan. Vandaag heb ik ze ontvangen, en vind de belettering zelf toch wel erg mooi. En op een set zonder belettering moet ik erg lang wachten dus laat ik het hierbij.

Waarschijnlijk moeten de extensions nog worden ingekort, en ik wil de zwarte schakelkabels net als de remkabel nog laten vervangen door een grijzen kabel.

Klopt, motortje is aan het opladen;-)

Dank je, ben er ook erg blij mee. Was jou p2 al tegen gekomen toen ik alle pagina's aan het doorspitten was. Vond die erg mooi, en heeft mij doen besluiten en p2 2009 aan te schaffen.

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 07 aug 2010 20:44

Robbebopper schreef:Mooi hoor! Je pakt wel flink uit. Eerst die Felt, en nu dit prachtexemplaar. Wie weet komen we elkaar nog eens tegen bij een of andere tijdrit?!


Thanks. klopt, mij zul je dus ook zeker niet horen klagen;-) Zijn wel beiden overjarige modellen, dat heeft aardig wat geld gescheeld. En mijn vriendin is vorige week bevallen van een prachtige dochter, dus grote uitgaven zitten er voorlopig niet meer in.

Dat zou leuk zijn. Ik ben ook wel van plan minimaal 1x per week op mijn tijdrit fiets hier in de polder te gaan trainen zodat ik volgend jaar aan een aantal tijdritten kan deelnemen. Lijkt me heel gaaf!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 aug 2010 22:59

vincentvis schreef:Dank je, ben er ook erg blij mee. Was jou p2 al tegen gekomen toen ik alle pagina's aan het doorspitten was. Vond die erg mooi, en heeft mij doen besluiten en p2 2009 aan te schaffen.



Héhé, cool :)

Zo ziet mijn P3 er momenteel uit (met nieuwe FSA K-Force Light wireless SRM), vandaag op training in de Hove Venen (hier Baraque Michel), waar ik morgen een kwarttriatlon doe:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 08 aug 2010 15:40

Ziet er super strak uit!! Is de kwarttriatlon goed gegaan vandaag?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 aug 2010 22:43

vincentvis schreef:Ziet er super strak uit!! Is de kwarttriatlon goed gegaan vandaag?


Thx. Niettegenstaand de zondvloed die we over ons hoofd kregen en een slechte zwembeurt (90e na het zwemmen) had ik nog een goede remonte in petto: 11e. Zit goed dus.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie