Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 aug 2010 19:33

perik schreef:Op weightweenies schijnt alles te werken. Daar zijn 12 spaken in het achterwiel voldoende en kun je met de allerlichtste baantubes ook 10.000km rijden zonder één keer lek.


Nu ik het topic hier her-open doet het me eraan denken. Vorig weekend reed een van de topfavorieten in het EK half-Ironman in Duitsland met een Lightweight voorwiel met 8-spaken... zalig ding!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 22 aug 2010 19:37

jaapieo schreef:@Rezne,
Je zou eens langs het canyon testcentre kunnen gaan om dat te proberen...!


Ik kreeg al vrij vlot een respons van Canyon + foto. Voor de liefhebber: 83cm en hoger is haalbaar ;)
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 aug 2010 15:23

C a s r a n schreef:
perik schreef:Op weightweenies schijnt alles te werken. Daar zijn 12 spaken in het achterwiel voldoende en kun je met de allerlichtste baantubes ook 10.000km rijden zonder één keer lek.


Nu ik het topic hier her-open doet het me eraan denken. Vorig weekend reed een van de topfavorieten in het EK half-Ironman in Duitsland met een Lightweight voorwiel met 8-spaken... zalig ding!


Voila: http://www.light-bikes.de/website/new/2 ... r-eurobike
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 23 aug 2010 15:39

zannata komt in februari met een erg knappe tijdritfiets, z111, met isp. gelezen in toeristisch boekje maar kan op internet geen foto vinden..

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 23 aug 2010 15:50

Amclassic-fan schreef:
C a s r a n schreef:
perik schreef:Op weightweenies schijnt alles te werken. Daar zijn 12 spaken in het achterwiel voldoende en kun je met de allerlichtste baantubes ook 10.000km rijden zonder één keer lek.


Nu ik het topic hier her-open doet het me eraan denken. Vorig weekend reed een van de topfavorieten in het EK half-Ironman in Duitsland met een Lightweight voorwiel met 8-spaken... zalig ding!


Voila: http://www.light-bikes.de/website/new/2 ... r-eurobike


Het zal ongetwijfeld technisch goed zijn doorgerekend, maar ik vind het er maar eng fragiel uit zien :-)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 aug 2010 17:45

Vreemd hoor. Ze zijn trots op de (maar) acht spaken van het voorwiel, en in het achterwiel tekenen ze er honderd.

chrono
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 17:37

chrono 23 aug 2010 18:29

Dat voorwiel is dan alleen maar voor de triathlon'seen' want voor gewone rijdritten zijn toch minstens 16 spaken verplicht? Ik zou ook bang zijn om er op te rijden hoor, en zal ook wel het nodige moeten kosten....
If your not living on the edge, you make up too much room!!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 aug 2010 19:39

Dat voorwiel is ook gewoon voor UCI tijdritten en misschien ook wel voor wegkoersen als het daarvoor wordt goedgekeurd.

@Rob die spaken in 't achterwiel zijn niet getekend, dat is gewoon het carbon. Wat er tussen zit is foam.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 aug 2010 21:29

Oh, dan is het weer wel "cool".

Wat voor foam is dat dan? Schijnt wel erg door. Is dat om gewicht te besparen?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 aug 2010 22:35

Amclassic-fan schreef:Dat voorwiel is ook gewoon voor UCI tijdritten en misschien ook wel voor wegkoersen als het daarvoor wordt goedgekeurd.



Voorlopig nog niet. In Wiesbaden (EK half-Ironman) reed toptriatleet Sebastian Kienle ermee... en ik ging nog gaan grappen bij hem voor de start: "Sebastian, iemand heeft spaken weggeknipt uit je LW!". Na de wedstrijd gaf hij mij de uitleg dat LW dit voorwiel ontwikkeld heeft voor Linus Gerdemann maar het niet tijdig door de controles kreeg om het UCI-proof te maken (klopt overigens, want ik ken iemand die alle testen voor de UCI doet; testcentrum is in Luik in België); voor triathlon maakt dat overigens niet uit. Het voorwiel van Sebastian was uiteindelijk 40gr lichter dan het produktiewielset dat er later zal aankomen. De disc op de site is overigens een tekening, in het echt ziet hij er zo uit: foto van Sebastian bij zijn debuut op Ironmanafstand in Roth; nooit eerder deed een triatleet bij zijn debuut op Ironman-afstand zo snel als Sebastian, nl. sub 8u met fietstijd van 4u14 op 180km!!

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 aug 2010 15:11

Ik denk dat dit wiel dan geverfd is, want Milram had in de Tour disc wielen die er precies zo uit zien als die studie foto's waarmee LW nu gekomen is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 24 aug 2010 15:30

Zie wel niet hoe die foam bijdraagt aan de stijfheid van het wiel. Lijkt alleen een aerodynamisch doel te hebben dus. Vraag me dan af hoe ze dat UCI-legaal praten.

Plaats reactie