Tijdritfietsen
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Je bent toch niet stiekem aan het trainen op het parcours van de Tijdstrijderscup he?
Zadel kun je niet veel meer mee, dat moet dezelfde hoogte hebben als op al je andere fietsen. Als er nog spacers onder je stuur zitten, dan zou je kunnen proberen om die weg te halen. Mijn ervaring is, dat dat best meevalt. Doordat je steunt op je ellebogen, word je rug minder zwaar belast dan je zou verwachten.
Bij sommige opzetstuurtjes kun je de armsteuntjes ook aan de onderkant van de handlebars vastmaken. Ook dan kun je weer wat dieper zitten. Op de foto lijkt het erop dat die ellebogen nog wel lager kunnen. Onder de steuntjes zitten vaak ook spacers. Als je die weghaalt (moet je wel kortere bouten kopen) krijg je ook een mooiere armhoek.
Staar je echter niet blind op de diepte van je zit. De laatste tijd zie je steeds vaker dat tijdrijders kiezen voor comfort t.o.v. aerodynamica. Zeker op lange tijdritten is daar ook voordeel mee te halen. Dus een beetje dieper, ellebogen dicht bijeen, een vooral veel trainen.
Maar dat laatste doe je zo te zien al;)
Zadel kun je niet veel meer mee, dat moet dezelfde hoogte hebben als op al je andere fietsen. Als er nog spacers onder je stuur zitten, dan zou je kunnen proberen om die weg te halen. Mijn ervaring is, dat dat best meevalt. Doordat je steunt op je ellebogen, word je rug minder zwaar belast dan je zou verwachten.
Bij sommige opzetstuurtjes kun je de armsteuntjes ook aan de onderkant van de handlebars vastmaken. Ook dan kun je weer wat dieper zitten. Op de foto lijkt het erop dat die ellebogen nog wel lager kunnen. Onder de steuntjes zitten vaak ook spacers. Als je die weghaalt (moet je wel kortere bouten kopen) krijg je ook een mooiere armhoek.
Staar je echter niet blind op de diepte van je zit. De laatste tijd zie je steeds vaker dat tijdrijders kiezen voor comfort t.o.v. aerodynamica. Zeker op lange tijdritten is daar ook voordeel mee te halen. Dus een beetje dieper, ellebogen dicht bijeen, een vooral veel trainen.
Maar dat laatste doe je zo te zien al;)
Ik heb vandaag mn nieuwe karretje opgehaald. Vooralsnog is hij in de opbouwfase, maar ik wil een foto van het frame toch niet onthouden...
Verdorie dat ziet er goed uit!
Niet om de pret te bederven, en niet lullig bedoelt, maar ga je er wedstrijden op rijden?
Afgelopen jaar is er in het profpeleton nogal wat te doen geweest over dit frame.
De UCI keurde hem af op de nose-cone. Renners van astana en saxo reden een aantal wedstrijden zelfs op oude transitions, tot een gemodificeerde versie van de shiv beschikbaar was, waar de nose-cone was verwijderd; zie hier:
http://www.bikeradar.com/news/article/s ... ideo-26265
Niet om de pret te bederven, en niet lullig bedoelt, maar ga je er wedstrijden op rijden?
Afgelopen jaar is er in het profpeleton nogal wat te doen geweest over dit frame.
De UCI keurde hem af op de nose-cone. Renners van astana en saxo reden een aantal wedstrijden zelfs op oude transitions, tot een gemodificeerde versie van de shiv beschikbaar was, waar de nose-cone was verwijderd; zie hier:
http://www.bikeradar.com/news/article/s ... ideo-26265
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
@Amclassic-fan
Thanks, zal eens met de spacers gaan googelen. Kijken hoe dat bevalt.
@Robbebopper
Neuh, dit was bij mij in de buurt op het tijdrit parkoers bij Gilze. Maar inderdaad, daar is het ook plat en winderig
Er zit nu een tijdritstuur op van 3T, de armsteunen zitten al onder het stuur dus daar kan ik verder niet veel meer mee denk ik.
Maar wat meer comfort klinkt ook niet zo slecht eigenlijk. Zo'n diepe zit ziet er alleen wel veel mooier uit, veel "echter"...
Thanks, zal eens met de spacers gaan googelen. Kijken hoe dat bevalt.
@Robbebopper
Neuh, dit was bij mij in de buurt op het tijdrit parkoers bij Gilze. Maar inderdaad, daar is het ook plat en winderig
Er zit nu een tijdritstuur op van 3T, de armsteunen zitten al onder het stuur dus daar kan ik verder niet veel meer mee denk ik.
Maar wat meer comfort klinkt ook niet zo slecht eigenlijk. Zo'n diepe zit ziet er alleen wel veel mooier uit, veel "echter"...
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Stokie schreef:Ik heb vandaag mn nieuwe karretje opgehaald. Vooralsnog is hij in de opbouwfase, maar ik wil een foto van het frame toch niet onthouden...
Ik vind dit maar een beetje een slappe zakken frame. Lelijke kleuren, lelijke vorm. Toch valt dit alles in het niet bij de lelijke berijder, wat een gedrocht is dat
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Stokie schreef:Ik heb vandaag mn nieuwe karretje opgehaald. Vooralsnog is hij in de opbouwfase, maar ik wil een foto van het frame toch niet onthouden...
Nice!
Zit de basebar bij het frame of kan hier elk stuur gewoon op monteert worden?
mag ik vragen hoe je hier aan bent gekomen? Uit NL of via Ebay o.i.d?
ik heb hem 'gewoon' via Rings Goirle. Ik wist al een tijdje dat ik dit frame wilde en heb er serieus werk van gemaakt toen ik genoeg gespaard had.
ik ga er wel wedstrijden mee rijden. Ik weet dat er nogal wat discussie is omtrent de nosecone. De gemiddelde Nederlandse jury zal er niet zo moeilijk over doen vermoed ik. Die controleren vaak enkel de lengte van de zadelpunt tot het eind van de basebar. De basebars zitten er overigens gewoon bij en deze moet ik nog even op het stuur monteren.
Als ze moeilijk doen bij de wedstrijden ga ik even kijken of er een mogelijkheid is de nosecone eraf te halen. Dit moet technisch mogelijk zijn namelijk.
ik ga er wel wedstrijden mee rijden. Ik weet dat er nogal wat discussie is omtrent de nosecone. De gemiddelde Nederlandse jury zal er niet zo moeilijk over doen vermoed ik. Die controleren vaak enkel de lengte van de zadelpunt tot het eind van de basebar. De basebars zitten er overigens gewoon bij en deze moet ik nog even op het stuur monteren.
Als ze moeilijk doen bij de wedstrijden ga ik even kijken of er een mogelijkheid is de nosecone eraf te halen. Dit moet technisch mogelijk zijn namelijk.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
even tussen al het gezeur over uci regels door...
super mooi en strakke fiets
super mooi en strakke fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 okt 2010 16:41
Zo is dat vind het naast de Scott Plasma 3 het mooiste frame erna
Kleurstelling is gewoon super gaaf
UCI of niet dit frame mogen ze gerust bij mij voor de deur zetten omdat ik triatleet ben en dan gelden deze regels niet
Kleurstelling is gewoon super gaaf
UCI of niet dit frame mogen ze gerust bij mij voor de deur zetten omdat ik triatleet ben en dan gelden deze regels niet
website:http://triatleethans.web-log.nl