Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 15 apr 2011 00:57

@Edward,

Uiteraard kan je dieper zitten dan hier op de foto. Alleen is het dan de vraag of je ook hetzelfde vermogen als nu kan leveren en er dus niet op achteruit gaat, want je zult er sowiezo erg aan moeten wennen.

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 30 apr 2011 13:59

nice

Enig minpuntje vind ik de wielen. Als ik dan toch geld uit zou geven dan zaten er toch wel Zipp's in
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 apr 2011 14:06

Enige fatsoenlijke aan dat ding is 't frame en de groep. Bijvoorbeeld die extensions zijn gewoon vreselijk. Daarnaast staat 't stuur bijna net zo hoog afgesteld als het zadel. Speeltje van iemand die niet meer weet wat ie met z'n geld moet en 't ding niet gebruikt waarvoor het bedoelt is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 apr 2011 14:13

Klopt, zo heeft hij ook nog een Storck TT fiets en een hele reeks andere fietsen met als overeenkomst dat ze volgeladen zijn met een wirwar van dure onderdelen. Sowieso krijg ik bij mensen die hun fietsen aan de rand van hun zwembad fotograferen altijd een "patser" gevoel (idem overigens met - veelal Amerikanen - die hun fietsen pontificaal tegen de neus van hun Porsche fotograferen)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 30 apr 2011 14:29

Ja een patser is het zeker, dan moeten we ook maar hopen dat hij snel rijdt. Het kan ook zijn dat zo'n kerel genoeg geld heeft om een heel dopingprogramma te financieren zodat hij bij de top van de amateurs mee kan doen. Ik heb al eerder van dat soort verhalen gehoord.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pief
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2009 17:45

pief 30 apr 2011 23:45

Amclassic-fan schreef:Enige fatsoenlijke aan dat ding is 't frame en de groep. Bijvoorbeeld die extensions zijn gewoon vreselijk. Daarnaast staat 't stuur bijna net zo hoog afgesteld als het zadel. Speeltje van iemand die niet meer weet wat ie met z'n geld moet en 't ding niet gebruikt waarvoor het bedoelt is.


Extensions zijn toch diegene die er origineel bijhoren imo en ken het merk van wielen niet maar zal ook wel geen rommel zijn zeker? :)

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 01 mei 2011 02:16

Die wielen zijn inderdaad verre van rommel

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 mei 2011 02:34

Het is geen rommel maar ze zijn verre van aerodynamisch
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 01 mei 2011 05:30

Amclassic-fan schreef:Enige fatsoenlijke aan dat ding is 't frame en de groep. Bijvoorbeeld die extensions zijn gewoon vreselijk. Daarnaast staat 't stuur bijna net zo hoog afgesteld als het zadel. Speeltje van iemand die niet meer weet wat ie met z'n geld moet en 't ding niet gebruikt waarvoor het bedoelt is.




Het frame is fatsoenlijk, de groep is fatsoenloijk, het stuur verdient met deze afstelling geen schoonheidsprijs, het "ding" wordt wel degelijk gebruikt waar het voor bedoelt is, OF het "ding" is niet bedoelt voor een DK/NK tijdrijden......?

Ook met je opmerking "iemand die niet meer weet wat ie met z'n geld moet" sla je overigens ook COMPLEET de plank mis!

AM-fan, niet om te zeuren.... maar hou alsjeblieft op met conclusies trekken en dingen roepen over iets waar je TOTAAL geen weet van hebt.
Dit komt IMHO nogal lullig over.
Mocht je vragen hebben bij mijn post, stuur dan gerust even een PM, maar op deze manier hoef je niet te reageren op de fiets van een ander.


Ciao,
Jasper
mijn Flickr

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mei 2011 11:05

@Pief
Standaard of niet, het is geen gezicht. Geen enkele serieuze tijdrijder rijdt met zulke extensions. Trek heeft alle moeite van de wereld gedaan om de fiets een heel kleine beetje sneller te maken door alle kabels verborgen te houden en dan monteer je extensions die voor windvangers spelen.

Rommel zijn de wielen niet, maar in deze fiets hoort een Hed, Zipp of Lightweight disc. Voorwiel een Hed H3D, Stinger 6 of 9, Zipp 1080, 808 of 404 (afhankelijk van de wind). Anders komt het frame gewoon niet tot z'n recht.

@Jaapio
Als je al een Storck Aero2 hebt, waarom koop je dan nu deze fiets erbij en houd je tevens de Storck? Waar is dat goed voor? Behalve iedereen laten zien hoeveel geld je hebt. Daarnaast foto's maken naast het zwembad met mozaiksteentjes want minimaal een ton heeft gekost. De S-klasse die toevallig op de achtergrond staat met die vreselijke wielen. Het crankstel en de wielen slaan gewoon nergens op. Enige reden dat ze in de fiets te lijken steken is omdat er een hoog prijskaartje aan hing....
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

joa83
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2007 19:52

joa83 01 mei 2011 11:19

David Millar bijvoorbeeld rijdt anders wel rond met soortgelijke extensions.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 mei 2011 11:26

"jaapieo": DK/NK tijdrijden? De eigenaar is een 56-jarige inwoner van Singapore (die nu overigens wel een LW achterwiel overweegt voor zijn Trek).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie