Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 06 apr 2007 23:10

vandaag weer eens een lekker rondje weggetrapt, eindelijk had ik een goed gevoel in de benen, lekker kunnen rijden. helaas wel nog steeds op m'n mtb omdat m'n nieuwe racefiets er nog niet is.maar dat mag de pret niet drukken.
zeeland-reek-ravenstein (2 x rondje ravensteinsebrug), niftrik, grave, heumen, linden (2x rondje brug), beers, mill, volkel, uden, zeeland
78km 27.8gem.
op m'n mountainbike geen slechte prestatie dacht ik zo, maar ik zei al eindelijk dat lekkere gevoel in de benen.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 07 apr 2007 00:10

Vandaag niet zoveel tijd om te fietsen, maar nog wel 55 km gereden, gemiddeld 30.11 km/u met HRgem 161. Heb me een beetje verdiept in de zones en de tips in het cadans-topic van o.a. JorisVE ter harte genomen en het lijkt zich al uit te betalen, want op 17 maart reed ik met dezelfde gemiddelde hartslag nog 27,1 km/u gemiddeld over 45 km. Het lijkt erop dat ik harder ga bij dezelfde hartslag, maar ik merk wel dat een hogere hartslag ook als een hogere inspanning voelt. 2-3 uur rond 180 waren voor mij vrij standaard, als ik nu de hartslag laat oplopen voel ik me eerder vermoeid. Maar goed, weerstandstraining is voor later, vooreerst meer meters maken in D1/D2.

Zag trouwens bij Cothen nog een mooie rode Cervelo met carbon wielen, misschien iemand van het forum?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 07 apr 2007 00:17

Samen met mijn lief gefietst van Zeist naar Blaricum (aldaar ijsje gegeten bij IJssalon De Hoop) en via Hilversum weer terug.
Was soms nog ff doortrappen wat zij was op de racefiets en ik op de singlespeed mountainbike (32-16)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 apr 2007 00:33

Van Enschede naar Ede gereden via de achterhoek en de waaldijk in Duitsland. Als ik de kortste weg rij ben ik in 110 km bij m'n ouders, maar ik had vandaag geen haast en dus een leuk ommetje gemaakt waardoor ik een goede 150 km heb gereden. De windrichting was wel erg fijn, ik heb op een paar minuten na de hele tijd de wind tegen gehad. Gemiddelde was toch nog 28 km/h voor wat 't waard is. M'n hartslag heb ik tussen de 120 en 140 gehouden, ik ben de afgelopen maanden met een lagere hartslag in m'n duurzone gaan rijden, omdat m'n hartslag gedaald is bij inspanning ruim onder het omslagpunt.
Uiteindelijk 5 uur en 20 minuten op de fiets gezeten, 9 energierepen op gegeten, 60 gram maltodextrine met 20 gram eiwitten in 1 bidon, in totaal 2,5 liter water. En ondanks dat ik 2,5 liter had gedronken was ik nog ongeveer 2 kg lichter geworden door vochtverlies.
Maandag lekker criterium rijden in Waddinxveen, ik heb er een goed gevoel bij. Ik rij al weken lekker tijdens de training. Gisteravond in een trainingswedstrijdje hele uur vooruit gereden en in de eindsprint kon ik naast het achterwiel van Kemna komen, dus de sprint is ook al behoorlijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 07 apr 2007 20:40

Vandaaag de Bergtoer van Ochten gereden, over de Veluwe Posbank en de Utrechtse Heuvelrug, alle leuke klimmetjes zaten erin. 185 km.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 07 apr 2007 21:09

Vandaag ook maar even een stempeltje voor het klimmersbrevet opgehaald in Ochten, 182 km.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 07 apr 2007 22:47

Met twee clubgenoten ben ik vandaag naar Zuid-Limburg geweest. Daar hebben we de Mergellandroute gereden. De klimmetjes gingen steeds in ieders eigen tempo, en de vlakke stukken samen rustig aan gedaan. Prima training voor mijn jaarlijkse week in de Franse Alpen. Het ging erg goed, en mijn (redelijk) nieuwe Red Bull Scandium race 3000 hield zich prima in het heuvellandschap. Het was jammer genoeg wel steeds bewolkt, waardoor het eigenlijk niet echt warmer wilde worden vandaag.

chevalier
Forum-lid

chevalier 07 apr 2007 23:04

143 km vandaag
Even naar me broer geweest in zaandam , en nog even bij pesto langs in oostzaan en toen via de beemster naar Wieringerwerf  waar ik naar het Trainingrondje Schelphorst wou kijken maar daar was ik net te laat voor, ze waren al gefinischt.  Daarna door de wieringermeer naar medemblik en daar even de chinees geplundert en Thuis lekker opgegeten , das een uur geleden
Dat was dus weer een mooie training , en mischien maandag even in Breezand kijken bij het eerste criterium voor noordholland

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 08 apr 2007 14:44

een vrijdag weze hardlopen toen meteen daarna mountainbiken en daarna weze fitnisse
een zaterdag eerst weze fitnisse en daarna weze wielrennen
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

ottie
Forum-lid

Gebruikersavatar ottie 08 apr 2007 16:37

Lekker rondje Nijmegen-Millingen-Kleve-Reichswald-Berg en dal-Nijmegen gereden, totaal 70 km. Op zich lekker weer, maar toch nog vrij koud.
Was de eerste wat langere rit voor mij dit jaar. Viel mij niet tegen. Kon lekker in mijn laagste trainingszone blijven rijden.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

paulito
Forum-lid

paulito 08 apr 2007 20:21

Rustig aan gedaan vandaag, rondje rondom Venray van 45 km met 28 gemiddeld. Morgen naar het Zuiden, doel is boven de 100 km incl fiks aantal klimmetjes. Hopelijk schijnt het zonnetje lekker!!!
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

neos
Forum-lid

neos 09 apr 2007 15:28

na gisteren 57 km met vrienden op de gewone fiets vandaag 57 km op 27km gem ging lekker onderlangs Maas tot Well en daarna via Oostrum en Venray over Boxmeer naar huis .
Alleen was de tegen wind weer duidelijk aanwezig
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie