Hallo,
Ik ga binnenkort wielen aanschaffen. Ik wil heel graag carbon velgen alleen ik heb helaas niet zo veel geld om een nieuw setje Mavic Cosmic Carbon te kopen.
Ik zag bij salden een setje Montano carbon wielen voor 500€. Deze zijn echter verlijmd met aluminium en ik heb hier berichten gelezen dat het slecht zou zijn maar ook dat het niet (zo) erg is. Wat is nou waar? Ik kan helaas geen foto vinden van die montano's maar ik vraag me wel af hoe goed ze zijn!?
Ik heb ook op marktplaats gekeken en wat mooie wielen tegen gekomen die volgens de eigenaren weinig km's hebben gereden.
Het gaat om de volgende advertenties :
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... ielen.html
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... ielen.html
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... naven.html
Die HED wielen hebben 350km gereden en gaan weg omdat de eigenaar over gaat op ligfietsen, voor 350€ kan ik ze overnemen. Die andere gaan weg voor ksyriums ES en zijn geen koersen opgereden omdat hij dat zonde zou vinden...? Ze zijn zon 400€. De 3e spreekt voor zich volgens mij, kosten: 300€.
Als ik geen carbon wielen haal, dan worden het de Easton circuits, hier heb ik hele goede dingen over gelezen op het forum en ik vind ze er ook goed uit zien voor een lekker prijsje.
Mijn vragen zijn nu de volgende :
1. Hoe goed zouden die montano's zijn of wat kan ik er van verwachten?
2. 2e hands carbon wielen, zou het wel verstandig zijn ivm scheurtjes binnenin het carbon of versleten of......??
3. Als de naven versleten zouden zijn van die carbon wielen of blijken die montano's slechte naven te hebben, dan kan ik er altijd een setje ultegra naven (100€) in zetten en dan heb ik weer een prima wielsetje toch?
4. Wat is jullie advies?
Alvast bedankt Anno
Welke wielset
Ik rijd al een anderhalf jaar op de montano's. Afgelopen jaar 5000 km mee gedraaid. Echter heb ik zo op ebay gekocht via een amerikaan die veel carbonspul aanbied uit taiwan en Senegal voor 199 dollar per set. Ik heb toen gelijk twee setjes gekocht. incl verzendkosten was ik toen net iets op de 320 Euro kwijt.
Ik heb het tweede setje nu laten bestickeren met mijn eigen merk/naam. Zie topic welke wielen staan mooier.
Een setje gebruikt vind ik altijd heel eng. je moet dan echt met een wielrichter en een loep op pad en dan heb je nog geen zekerheid.
Ik heb het tweede setje nu laten bestickeren met mijn eigen merk/naam. Zie topic welke wielen staan mooier.
Een setje gebruikt vind ik altijd heel eng. je moet dan echt met een wielrichter en een loep op pad en dan heb je nog geen zekerheid.
CHI VA PIANO VA SANO
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04 jun 2004 23:26
Quoten: Origineel geplaatst door Jurrian op 04 Januari 2007
Ik rijd al een anderhalf jaar op de montano's. Afgelopen jaar 5000 km mee gedraaid. Echter heb ik zo op ebay gekocht via een amerikaan die veel carbonspul aanbied uit taiwan en Senegal voor 199 dollar per set. Ik heb toen gelijk twee setjes gekocht. incl verzendkosten was ik toen net iets op de 320 Euro kwijt.
Mag ik vragen bij welke Amerikaan? Zou ook wel zo'n setje willen.
Ik rijd al een anderhalf jaar op de montano's. Afgelopen jaar 5000 km mee gedraaid. Echter heb ik zo op ebay gekocht via een amerikaan die veel carbonspul aanbied uit taiwan en Senegal voor 199 dollar per set. Ik heb toen gelijk twee setjes gekocht. incl verzendkosten was ik toen net iets op de 320 Euro kwijt.
Mag ik vragen bij welke Amerikaan? Zou ook wel zo'n setje willen.
Brand je vingers niet aan 2e hands carbon op plekken als marktplaats. Waarom zou een eigenaar carbonwielen verkopen met nog maar weinig km's op de 'teller'? En een velg kan er op het eerste gezicht goed uitzien, maar kan toch onzichtbare schade hebben.
You can never be too Specialized
Kijk maar eens in zijn winkel:
http://search.ebay.nl/_W0QQfrppZ25QQfrt ... bicyclerus
Hij afhankelijk van z'n aanbod bij de vesrchillende productie's. Op dit moment staan er helemaal geen wielen op, maar heeft hij een antal Carbon frame's van Felt en onbestickerde Specialized Roubaix frame's. Je moet wel op de artikel bieden dus je bent afhankelijk van hoe graag andere mensen deze spullen willen hebben. Ik zal je wel vertellen dat geduld loont. Verder is het natuurlijk ook anders met garantie (niet), maar die moet bij een goede prijs voor lief nemen. Ik kan nu twee setjes rijden waar ik in nederland niet eens 1 set voor koop, en als ze kapot zijn kan je hier voor het overgebleven geld toch nog een ander setje alu kopen.
Qoute:
Hoe bevallen die montano's dan? Rijd je er wedstrijden op? veel onderhoud? Slijtvastheid? Zou je een uitgebreide mening over die wielen willen geven?
Heb er een aantal wedstrijden mee gereden, maar enkel asfalt parcoursen. train er voornamelijk op. heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, en ze nog maar 1 keer opnieuw laten spannen. Naven lopen nog goed, geen speling, en de velg is alu, dus slijt, maar niet meer dan de CPX'en die ik nog gebruikte. Heb voor dit jaar weer een vers paar en wil daar meer wedstrijden mee gaan rijden. tot nu toe kan ik je ze aanbevelen, alleen het zijn niet de lichtste wielen, maar goed dan trap je maar wat harder denk ik dan maar. Ik merk nooit zo'n verschil op gewone nederlandse wegen.
http://search.ebay.nl/_W0QQfrppZ25QQfrt ... bicyclerus
Hij afhankelijk van z'n aanbod bij de vesrchillende productie's. Op dit moment staan er helemaal geen wielen op, maar heeft hij een antal Carbon frame's van Felt en onbestickerde Specialized Roubaix frame's. Je moet wel op de artikel bieden dus je bent afhankelijk van hoe graag andere mensen deze spullen willen hebben. Ik zal je wel vertellen dat geduld loont. Verder is het natuurlijk ook anders met garantie (niet), maar die moet bij een goede prijs voor lief nemen. Ik kan nu twee setjes rijden waar ik in nederland niet eens 1 set voor koop, en als ze kapot zijn kan je hier voor het overgebleven geld toch nog een ander setje alu kopen.
Qoute:
Hoe bevallen die montano's dan? Rijd je er wedstrijden op? veel onderhoud? Slijtvastheid? Zou je een uitgebreide mening over die wielen willen geven?
Heb er een aantal wedstrijden mee gereden, maar enkel asfalt parcoursen. train er voornamelijk op. heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, en ze nog maar 1 keer opnieuw laten spannen. Naven lopen nog goed, geen speling, en de velg is alu, dus slijt, maar niet meer dan de CPX'en die ik nog gebruikte. Heb voor dit jaar weer een vers paar en wil daar meer wedstrijden mee gaan rijden. tot nu toe kan ik je ze aanbevelen, alleen het zijn niet de lichtste wielen, maar goed dan trap je maar wat harder denk ik dan maar. Ik merk nooit zo'n verschil op gewone nederlandse wegen.
CHI VA PIANO VA SANO
Quoten: Origineel geplaatst door anno op 05 Januari 2007
gewicht maakt, als je eenmaal op snelheid bent en vlak rijd inderdaad niets uit. Alleen ze rijden wel strakker/stijver dan alu velgen toch??
Hoi,
Tenzij alles perfect vlak is en je nooit eens moet afremmen maakt het gewicht van wielen altijd wel iets uit. Zeker als het gros van dat gewicht aan de periferie van het wiel zit: band, velglint, nippels, velg.
Ciao,
gewicht maakt, als je eenmaal op snelheid bent en vlak rijd inderdaad niets uit. Alleen ze rijden wel strakker/stijver dan alu velgen toch??
Hoi,
Tenzij alles perfect vlak is en je nooit eens moet afremmen maakt het gewicht van wielen altijd wel iets uit. Zeker als het gros van dat gewicht aan de periferie van het wiel zit: band, velglint, nippels, velg.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 05 Januari 2007
Hoi,
Tenzij alles perfect vlak is en je nooit eens moet afremmen maakt het gewicht van wielen altijd wel iets uit. Zeker als het gros van dat gewicht aan de periferie van het wiel zit: band, velglint, nippels, velg.
Ciao,
Jah inderdaad, wat ik zei is natuurlijk ook alleen in de theorie zo.. ik heb je posts in dat andere topic ook gelezen
Hoi,
Tenzij alles perfect vlak is en je nooit eens moet afremmen maakt het gewicht van wielen altijd wel iets uit. Zeker als het gros van dat gewicht aan de periferie van het wiel zit: band, velglint, nippels, velg.
Ciao,
Jah inderdaad, wat ik zei is natuurlijk ook alleen in de theorie zo.. ik heb je posts in dat andere topic ook gelezen
Ik heb net bij mijn dealer in Italie een Paris FP Carbon gekocht maar weet niet welke wielen ik moet bestellen. Ik fiets 70000 km per jaar en gebruik deze fiets in Nederland. Verder heb ik een grote liefde voor Campagnolo (en al het andere dat Italiaans is, maar war kan je anders met een Italiaanse vrouw?). Mijn dealer wil Bora Ultra monteren of MOST Charisma. Ik ben een beetje huiverig voor Carbon en vraag mij af of ik geen " halfhoge" velgen moet kopen. Ik ben 90 KG en vind banden met een binnenband wel handig. WELKE CAMPAGNOLO WIELEN MOET IK KOPEN, EURUS, ZNDA OF TOCH BORA????