Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga Granracer

roels
Forum-lid

roels 03 jan 2007 21:03

Iemand ervaring met de Koga Granracer?
Roels

cogiro
Forum-lid

cogiro 03 jan 2007 22:05

Helaas nog geen ervaring mee. Ben (was) zelf ook in geïntresseerd, echter wat ik een beetje jammer vind is dat het geen origineel frame is:
http://www.zannata.be/
Ik was zo naïef te veronderstellen dat het echt Hollands (dan wel Belgisch) ontwerp betrof. Komt gewoon uit Taiwan. Zal natuurlijk niets afdoen aan de rijeigenschappen e.d.  Alleen staat tie niet meer bovenaan mijn "to have'' lijstje.

Wer bremst verliert.

roels
Forum-lid

roels 03 jan 2007 22:33

bedankt cogiro.
ken jij verder fietsen in deze prijsklasse.
Roels

cogiro
Forum-lid

cogiro 03 jan 2007 22:54

Tja, ik ben op zoek.
Op mijn lijstje staan verder nog de V8 van Gazelle € 2199,- 
Trek Madone 5.0 € 2499,- de Toscane € 1.999 van Intersens en de Koga dan.
Op www.bike.nl staan wel realistische prijzen, een advies prijs moet je zowie zo niet betalen.
Alleen vind ik het wel vreselijk moeilijk om een nieuwe fiets uit te zoeken en als ik dan via dit forum dus lees dat dat Koga dit frame "deelt" met meerdere merken is dat een beetje een afknapper.
Wat ik in ieder geval wil is een een goede afmontage (Ultegra) en hij moet ook MOOI zijn.
Mijn budget ligt rond de € 2.000,-
Maar wat ook leuk is is gewoon de speurtocht naar de beste koop.
met vr gr,
Wer bremst verliert.

jurrian
Forum-lid

jurrian 04 jan 2007 01:48

Heb zelf zo'n frame (zie Topic welke wielen staan beter) en heb daar nu 3 keer meegereden ( totaal zo'n 190 Km). Tot nu toe bevalt hij heel goed. Moet er nog wel aan wennen want ik heb altijd op aluminium gereden. Qua stijfheid valt hij me 100 mee, en het stuurgedrag bevalt me ook wel. Verder is het allemaal wel licht, dus hoe het in de toekomst houd zullen we wel zien. Ik ga op deze fiets ook wedstrijden rijden, dus in de loop van het jaar kan ik je er meer over vertellen. Heb ondertussen wel eens op Stevens SCF gereden, maar voelt minder stijf als mijn frame.

Een ander alternatief kan eventueel een Prorace NOX zijn. ( zie www.prorace.be) dit frame word ook door veel Fm's onder een eigen naam op de markt gebracht. Zo heeft mijn Fm een complete onder eigen naam (Divino) afgemonteerd met Centaur voor 1800 Euro. Als het goed is komen ze volgende maand binnen, zodat ik daar eens een proefrit op kan maken om te vergelijken met mijn eigen fiets.

Succes.
CHI VA PIANO VA SANO

jurrian
Forum-lid

jurrian 04 jan 2007 01:52

Quote: Origineel geplaatst door cogiro op 03 Januari 2007
Helaas nog geen ervaring mee. Ben (was) zelf ook in geïntresseerd, echter wat ik een beetje jammer vind is dat het geen origineel frame is:http://www.zannata.be/Ik was zo naïef te veronderstellen dat het echt Hollands (dan wel Belgisch) ontwerp betrof. Komt gewoon uit Taiwan. Zal natuurlijk niets afdoen aan de rijeigenschappen e.d. Alleen staat tie niet meer bovenaan mijn "to have'' lijstje.

Wees niet getreurd veel frames delen uiteindelijk de zelfde fabriek. Zo word Felt (zeggen amerikaans te zijn) in Senegal geproduceerd.
CHI VA PIANO VA SANO

ilko
Forum-lid

ilko 04 jan 2007 09:02

Quoten: Origineel geplaatst door cogiro op 03 Januari 2007

Tja, ik ben op zoek.
Op mijn lijstje staan verder nog de V8 van Gazelle € 2199,- 
Trek Madone 5.0 € 2499,- de Toscane € 1.999 van Intersens en de Koga dan.
Op www.bike.nl staan wel realistische prijzen, een advies prijs moet je zowie zo niet betalen.
Alleen vind ik het wel vreselijk moeilijk om een nieuwe fiets uit te zoeken en als ik dan via dit forum dus lees dat dat Koga dit frame "deelt" met meerdere merken is dat een beetje een afknapper.
Wat ik in ieder geval wil is een een goede afmontage (Ultegra) en hij moet ook MOOI zijn.
Mijn budget ligt rond de € 2.000,-
Maar wat ook leuk is is gewoon de speurtocht naar de beste koop.
met vr gr,

Bij zaken als Hopmans of over de grens (Hergarden.de), kun je deze dagen een Madone 5.2 vinden (2006 model) voor 2000 euro. Als de geometrie je ligt, doe je er geen slechte koop aan!

joopz
Forum-lid

joopz 04 jan 2007 09:24

Kijk inderdaad eens naar de Prorace Nox of de Zeus.
Met Campa Centaur 2007 en Campa Scirocco-wielen heb je voor iets minder dan 2000,- euro een topfiets.
Je kunt ook nog zelf de kleur bepalen, zie www.prorace.be
Hier doe je beslist een goede koop aan.

cogiro
Forum-lid

cogiro 04 jan 2007 21:05

Quoten: Origineel geplaatst door Jurrian op 04 Januari 2007

Quote: Origineel geplaatst door cogiro op 03 Januari 2007

Helaas nog geen ervaring mee. Ben (was) zelf ook in geïntresseerd, echter wat ik een beetje jammer vind is dat het geen origineel frame is:
http://www.zannata.be/
Ik was zo naïef te veronderstellen dat het echt Hollands (dan wel Belgisch) ontwerp betrof. Komt gewoon uit Taiwan. Zal natuurlijk niets afdoen aan de rijeigenschappen e.d. Alleen staat tie niet meer bovenaan mijn "to have'' lijstje.

Wees niet getreurd veel frames delen uiteindelijk de zelfde fabriek. Zo word Felt (zeggen amerikaans te zijn) in Senegal geproduceerd.

Daarom heb ik deze maar opgestart..
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Enne ik moet zeggen ik ga steeds meer voor Titanium. Neemt niet weg dat ik je fiets erg mooi vind hoor.
Maar ieder geval bedankt voor je aanzet tot..

Wer bremst verliert.

felipe
Forum-lid

felipe 03 mar 2007 12:45

Hallo,
ik had de koga granracer al een tijdje geleden (eind december) besteld. Heb gewacht  om te reageren, deze morgen heb ik hem afgehaald.
Was van plan er een tochtje mee te doen vandaag maar met dit hondeweer wacht ik liever tot morgen. Zal je dan kunnen zeggen wat ik ervan vind. Ik verwacht er hoe dan ook vrij veel van. Heb namelijk altijd op een stalen fiets gereden die ondertussen toch al 9 jaar oud is en het verschil zal denk ik aanzienlijk zijn.
Het enige waar ik me op dit moment vragen bij stel zijn de wielen. Ik weeg zelf ongeveer 85 kg en volgens bepaalde mensen op het forum valt Fulcrum 7 misschien net iets te licht uit. Maar die kan ik achteraf nog vervangen, we zien wel.
Felipe

Plaats reactie