Mijn eerste racefiets :-)
Voor diegene die mijn voorstel-post niet gelezen hebben. Ben 34 jaar en vroeger veel gemountainbiket maar laatste tijd minder. Wilde op de weg.
Dus heb vandaag mijn eerste racefiets gekocht. YIPPEEEEE
Net 15 km gefietst om te testen. Allereerst vallen me de verschillen tussen mtb en wielrennen meteen op:
- Bij wielrennen ga je veel soepeler en sneller
- Bij wielrennen voel je elk tegeltje, stokje etc op de weg
- Wielrennen vraagt toch iets andere spieren
MAARRRR heb ff wat fotos gemaakt. Aangezien het met mijn brakke mobieltje is, komt het glimmende krasvrije frame minder over. Maar voor een 2dehands fietsje ziet hij er echt super uit. De vorige eigenaar is een zuiniger type dan ik.
Maar ben er echt ENORM blij mee. Morgen meteen lekker de bossen in.
Detailst:
- Koga Miyata FPS
- Shimano Ultegra
- Mavic elite naaf/velg
- Contintental 23 cm bandjes
- Kreeg er wat extra bij zoals bidons/houders, zadeltasje met drukpompje en 2 ampules, 2 binnenbanden en een km teller.
Bij elkaar voor 760 euro. Is best redelijke prijs toch???
Maar ben er echt blij mee.....vannacht komt ie in bed.
Dus heb vandaag mijn eerste racefiets gekocht. YIPPEEEEE
Net 15 km gefietst om te testen. Allereerst vallen me de verschillen tussen mtb en wielrennen meteen op:
- Bij wielrennen ga je veel soepeler en sneller
- Bij wielrennen voel je elk tegeltje, stokje etc op de weg
- Wielrennen vraagt toch iets andere spieren
MAARRRR heb ff wat fotos gemaakt. Aangezien het met mijn brakke mobieltje is, komt het glimmende krasvrije frame minder over. Maar voor een 2dehands fietsje ziet hij er echt super uit. De vorige eigenaar is een zuiniger type dan ik.
Maar ben er echt ENORM blij mee. Morgen meteen lekker de bossen in.
Detailst:
- Koga Miyata FPS
- Shimano Ultegra
- Mavic elite naaf/velg
- Contintental 23 cm bandjes
- Kreeg er wat extra bij zoals bidons/houders, zadeltasje met drukpompje en 2 ampules, 2 binnenbanden en een km teller.
Bij elkaar voor 760 euro. Is best redelijke prijs toch???
Maar ben er echt blij mee.....vannacht komt ie in bed.
Ha mooi,
Ja, met racers voel je wel iets meer de bulten in de weg. Pomp je banden echter niet TE hard op. Iets van 7-8 Bar maximaal is ok (hangt een beetje af van je gewicht en het soort banden, 23mm 25mm etc). Ik zie 23mm banden in je post dus dan zou 7-8 Bar moeten voldoen. Ja, dat 'stuitert' nog steeds veel meer dan een MTB waarbij de bandendruk veel minder is.
Even iets over de afstelling van je remgrepen. Moeilijk te zien op onderstaande foto maar ze lijken iets te veel omhoog te staan. Een foto van opzij zou het iets duidelijker maken.
Je zou, als de grepen te ver omhoog staan, problemen met je handen (tintelende vingers door te veel druk) kunnen krijgen. Fietsen op de huidige fiets en afstelling geeft wel aan of het goed voor je staat of niet.
Have fun en 760 Euro (ik ken de specs niet) voor deze complete fiets lijkt me prima in orde.
[img=http://www.jouwtraining.nl/tmp/2011-06- ... .38.31.jpg]
Ja, met racers voel je wel iets meer de bulten in de weg. Pomp je banden echter niet TE hard op. Iets van 7-8 Bar maximaal is ok (hangt een beetje af van je gewicht en het soort banden, 23mm 25mm etc). Ik zie 23mm banden in je post dus dan zou 7-8 Bar moeten voldoen. Ja, dat 'stuitert' nog steeds veel meer dan een MTB waarbij de bandendruk veel minder is.
Even iets over de afstelling van je remgrepen. Moeilijk te zien op onderstaande foto maar ze lijken iets te veel omhoog te staan. Een foto van opzij zou het iets duidelijker maken.
Je zou, als de grepen te ver omhoog staan, problemen met je handen (tintelende vingers door te veel druk) kunnen krijgen. Fietsen op de huidige fiets en afstelling geeft wel aan of het goed voor je staat of niet.
Have fun en 760 Euro (ik ken de specs niet) voor deze complete fiets lijkt me prima in orde.
[img=http://www.jouwtraining.nl/tmp/2011-06- ... .38.31.jpg]
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Niks mis mee! Veel plezier er mee.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
Ziet eruit als een goede deal Veel fietsplezier!
-
- Forum-lid
Goede deal lijkt mij!
Heel veel fietsplezier op de paden, de lanen, de bergen en dalen.....
Heel veel fietsplezier op de paden, de lanen, de bergen en dalen.....
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Mooi fietsje, veel plezier ervan. Hopelijk duik je niet te letterlijk de bossen in;-) Daar is tie niet voor gemaakt.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mooi fietsje voor die prijs inderdaad!
[quote="Bilo"]- Contintental 23 cm bandjes[/quote]
Das óf heel erg breed, óf heel erg klein
[quote="Bilo"]- Contintental 23 cm bandjes[/quote]
Das óf heel erg breed, óf heel erg klein
Hahaha is een spelfoutje
Ik heb trouwens van de week een Assos Uno broek gekocht. Wat een WERELD van verschil met andere broeken joh!! Heerlijk, alsof ik in een sofa zat. Ik heb 50 km (is voor mij veel) gefietst en nergens last van. Heerlijk
Ik heb trouwens van de week een Assos Uno broek gekocht. Wat een WERELD van verschil met andere broeken joh!! Heerlijk, alsof ik in een sofa zat. Ik heb 50 km (is voor mij veel) gefietst en nergens last van. Heerlijk
-
- Forum-lid HC
Hoi bilo, mooie koga, ik heb precies dezelfde gehad. Alleen bladderde bij mij de blanke lak van de liggende achtervork af waardoor ik na een jaar weer een nieuw frame mocht uitzoeken. Dat werd toen de skill koga scandium welke ik ingeruild heb op een scott addict.
Hallo Bilo,
Gefeliciteerd met je rijwiel. Ik zag in de rubriek "te koop gevraagd" je advertentie staan waarin je een fiets vraagt. Ik wilde net mijn fiets onder je aandacht brengen maar dat hoeft dus niet meer. Misschien handig om je advertentie te verwijderen.
Groeten!
Gefeliciteerd met je rijwiel. Ik zag in de rubriek "te koop gevraagd" je advertentie staan waarin je een fiets vraagt. Ik wilde net mijn fiets onder je aandacht brengen maar dat hoeft dus niet meer. Misschien handig om je advertentie te verwijderen.
Groeten!