Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe ridley excalibur

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 30 dec 2006 00:40

wie kan er mij info geven over de ridley excalibur?ik zou die graag kopen...

greg_v
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 nov 2006 16:04

greg_v 30 dec 2006 12:47

gebruik de zoekfunctie eens.
Er is al veel gezegd over de excalibur van ridley.
60% of the time, it works ALL the time !

kelner
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2006 00:35

kelner 31 dec 2006 00:03

Quoten: Origineel geplaatst door Greg_v op 30 December 2006


gebruik de zoekfunctie eens.
Er is al veel gezegd over de excalibur van ridley.

ja er is al veel over getoond daarover maar ik zoek mensen met ervaring en een goed onderbouwde opinie erover,geen fotos...ik zou er ene willen kopen en zoek pro en contra's...

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 31 dec 2006 00:38

Uit nieuwsgiergheid... Waarom zou je een Ridley Excalibur willen kopen? In die prijsklasse zijn ook genoeg andere mooie/goede frames te koop, vandaar.

lorre
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2006 11:57

lorre 31 dec 2006 10:16

Quoten: Origineel geplaatst door 20veetee op 30 December 2006

Uit nieuwsgiergheid... Waarom zou je een Ridley Excalibur willen kopen? In die prijsklasse zijn ook genoeg andere mooie/goede frames te koop, vandaar.


Is de Excalibur geen goede fiets misschien? Als de mens zin heeft om een Excalibur te kopen, dan koop hij er toch ene.
Ik heb ook niet naar de negatieve commentaren geluisterd. Ik heb er ene gekocht omdat ik dat een mooie fiets vind en waar moet hij mee concureren, met onbekende merken?
Groetjes en veel fietsplezier in 2007
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2006 11:09

Als jij Stevens, Red Bull, Canyon, Trek, Giant onbekende merken vind wel ja. Voor de rest zou ik zeggen zoek even de discussie op over de Ridley Excalibur. Daar vind je onderbouwde meningen genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 31 dec 2006 11:46

Het heeft natuurlijk ook geen enkele zin om dit merk aan te blijven vallen over fouten uit het verleden.Mag aannemen dat een merk als Ridley zijn zaakjes ook op orde heeft, en zover ik weet zijn de garantiegevallen altijd netjes en naar tevredenheid van de klanten uitgevoerd.
De laatste tijd zijn er volgens mij weinig klachten over de Excaliber, dus laten we even het 2007 model het voordeel van de twijfel geven!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 31 dec 2006 12:31

Mijn post was geenszins bedoelt als een aanval op Ridley. Ik was persoonlijk nieuwsgierig waarom iemand, in een hogere prijsklasse, de voorkeur aan een Ridley geeft boven een andere merk.

Verder had het de discussie misschien geholpen als de ts had aangegeven dat hij een Excalibur had gekozen vanwege bepaalde eigenschappen. Dan kan iemand ook ervaringen delen die van toepassing zijn op die eigenschappen...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 31 dec 2006 13:07

Quoten: Origineel geplaatst door 20veetee op 31 December 2006

Mijn post was geenszins bedoelt als een aanval op Ridley. Ik was persoonlijk nieuwsgierig waarom iemand, in een hogere prijsklasse, de voorkeur aan een Ridley geeft boven een andere merk.Verder had het de discussie misschien geholpen als de ts had aangegeven dat hij een Excalibur had gekozen vanwege bepaalde eigenschappen. Dan kan iemand ook ervaringen delen die van toepassing zijn op die eigenschappen...


Veel fietsen worden nog steeds gekozen op basis van een stuk emotie en uitstraling, en wat men mooi vindt.
Is dat erg......? Ik persoonlijk vindt van niet anders reed waarschijnlijk iedereen op dezelfde stijve/lichte/geweldige fiets met dezelfde geweldige afmontage.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

greg_v
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 nov 2006 16:04

greg_v 31 dec 2006 13:14

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 31 December 2006


Het heeft natuurlijk ook geen enkele zin om dit merk aan te blijven vallen over fouten uit het verleden.Mag aannemen dat een merk als Ridley zijn zaakjes ook op orde heeft, en zover ik weet zijn de garantiegevallen altijd netjes en naar tevredenheid van de klanten uitgevoerd.
De laatste tijd zijn er volgens mij weinig klachten over de Excaliber, dus laten we even het 2007 model het voordeel van de twijfel geven!

Ok garantie is altijd in orde, maar als je 2 weken moet wachten eer ze je terug een fiets geven. Maar ok laten we het 2007 model het voordeel van de twijfel geven
60% of the time, it works ALL the time !

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 31 dec 2006 13:17

Colnagofreak,
emotie en uitstraling is vaak een criterium, zeker in hogere prijsklasses... En daarom verbaast mij de keuze voor Ridley in dit geval, ik vind Ridley meer een no nonsense value for money merk. Vandaar ook dat het merk in Nederland redelijk goed verkoopt.

Maar dat was slechts mijn persoonlijke vraag, kennelijk roept dat nogal wat onderbuikgevoelens op hier... De meer algemene reden voor de vraag was dat iemand die om "ervaringen" vraagt het standaard antwoord krijgt "Ga maar zoeken". Kortom als de ts nu zou antwoorden op mijn waarom vraag: "ik wil een Excalibur kopen want ik vind hem mooi en denk dat het een goede fiets is voor mijn doeleinden" dan zou je tenminste de discussie op gang helpen...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 31 dec 2006 13:40

Quoten: Origineel geplaatst door 20veetee op 31 December 2006

Colnagofreak,emotie en uitstraling is vaak een criterium, zeker in hogere prijsklasses... En daarom verbaast mij de keuze voor Ridley in dit geval, ik vind Ridley meer een no nonsense value for money merk. Vandaar ook dat het merk in Nederland redelijk goed verkoopt. Maar dat was slechts mijn persoonlijke vraag, kennelijk roept dat nogal wat onderbuikgevoelens op hier... De meer algemene reden voor de vraag was dat iemand die om "ervaringen" vraagt het standaard antwoord krijgt "Ga maar zoeken". Kortom als de ts nu zou antwoorden op mijn waarom vraag: "ik wil een Excalibur kopen want ik vind hem mooi en denk dat het een goede fiets is voor mijn doeleinden" dan zou je tenminste de discussie op gang helpen...


Ridley verkoop ligt naar mijn idee in Nederland nog niet zo erg hoog, hoewel ik geen idee heb over de verkoopcijfers. Naar mijn mening verkoopt dit merk meer fietsen in Belgie, en dit weer door het gebruik van deze fietsen door Lotto.
Zelf heb ik dat idee niet "value for money" als je kijkt naar de prijzen van een afgemonteerde Noah,Damocles of Excaliber hebben we het toch niet over kinderachtige bedragen, in dit segment heb je keuze te over.Dus wordt zo'n fiets toch vaak gekozen op emotie en smaak, en daar is niets mis mee!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie