Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos fugu jack.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 26 dec 2006 14:17

Heeft iemand op dit forum wat ervaring met het fugu jack.

Ik heb interesse, maar zou heel graag wat meer praktijk informatie willen hebben over dit jack.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 dec 2006 16:19

Wellicht een wat flauwe reply, maar voor dat geld is zoveel beters te koop. Kijk bijvoorbeeld eens naar Gore Bikewear. Uitstekende jassen die in zo goed als elke test als beste uit de bus komen.

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 26 dec 2006 19:15

Hallo,
Ik heb sinds kort een Fugu Jack gekregen ( een blauwe) en ik ben er zeer zeer tevreden over. De jack geeft je geen opgeblazen warm gevoel maar wel een constant aangenaam temperatuurtje door de goede afvoering van het zweet langs de achterkant. Als je de jack zou aandoen bij bv. een temperatuur van 5graden  zou je zeggen: mmm voor nu gaat het maar kouder mag het zeker niet worden! Maar wanneer het dan nog eens 5graden kouder is heb je nog steeds dat zelfde gevoel, hij kan dus wel degelijk een zeer lage temp. aan zonder je dit op voorhand zou aangeven. Ook een heel mooi en handig ding is de muts die aan de jack hangt, perfect te grbuiken als ter vervangen van een buff. Het materiaal is duur maar doet zijn werk zeer goed! En ja ik weet dat ik normaal gezien de kleding van de club moet dragen maar af en toe is het wel eens fijn om iets anders te dragen!

hehu
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2006 15:34

hehu 26 dec 2006 19:41

In de BIKE van januari 2007 (ze lopen altijd een maand voor...) staat een uitgebreide test van zogenaamde softshells. De Assos Fugu komt daar als goed uit de bus (was zeer goed geweest indien goedkoper). Als beste komt de Gore Tempo Jersey uit de test.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 26 dec 2006 19:50

Havanna,

Ieder heeft zo zijn eigen 'reden' om een bepaald iets rationeel/emotioneel te willen dat is met mij niet anders. Ik heb voorlopig mijn focus op dit jack en de tijd/reacties zal wel leren of dat verstandig is of niet.

Bo11gevers.

Dat van die muts wist ik niet (dit soort info heb ik nergens gelezen) vandaar ook mijn topic hier. Nog wat vragen.

- waar zit nu het ademende deel van de stof op het fugu jack? Een 851 jack heeft alleen voor een windblocker en achter is het ademend. Assos kennende maken ze geen jack wat de werking heeft van een shell.

- is de fleece laag van het fugu jack ook dikker dan die van het 851 jack?

- wat niet duidelijk is hoe dat zit met die kraag. Is dat verweven met de binnenste fleece laag en/of is het afneembaar.

- is het rond het vriespunt nog steeds te doen met een powerstatic hemdje of moet je dan echt wel iets dikkers aan.

- is het temperatuur bereik in de praktijk anders dan de waarden die assos geeft (+7 tot -4).

Bedanks alvast.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 26 dec 2006 20:02

Quoten: Origineel geplaatst door velo op 26 December 2006

Havanna,Ieder heeft zo zijn eigen 'reden' om een bepaald iets rationeel/emotioneel te willen dat is met mij niet anders. Ik heb voorlopig mijn focus op dit jack en de tijd/reacties zal wel leren of dat verstandig is of niet. Bo11gevers.Dat van die muts wist ik niet (dit soort info heb ik nergens gelezen) vandaar ook mijn topic hier. Nog wat vragen.- waar zit nu het ademende deel van de stof op het fugu jack? Een 851 jack heeft alleen voor een windblocker en achter is het ademend. Assos kennende maken ze geen jack wat de werking heeft van een shell.- is de fleece laag van het fugu jack ook dikker dan die van het 851 jack?- wat niet duidelijk is hoe dat zit met die kraag. Is dat verweven met de binnenste fleece laag en/of is het afneembaar.- is het rond het vriespunt nog steeds te doen met een powerstatic hemdje of moet je dan echt wel iets dikkers aan.- is het temperatuur bereik in de praktijk anders dan de waarden die assos geeft (+7 tot -4).Bedanks alvast.


Hallo,
-Het ademende gedeelte zit ook weer aan de rugzijde. Het zal dus wel nodig zijn om een regenjack te gebruiken als het regent want anders ga je het water wel voelen stromen in je broek
-Ik kan niet zeggen of het fleece gedeelte dikker is want ik heb nog geen 851 jack maar ik denk wel dat het dikker is.
-De kap is verweven met de fleece laag en kan je door een rits verder en verder toedoen. Ook de fleece laag op zich is verweven met de binnenkant van de jack zelf en is dus niet uitneembaar.
-Ik draag nu rond deze tijd een Powerstatic Plus hemdje en dit in combinatie met Fugu en dat is voorlopig meer dan genoeg!
-Over het volledige breik kan ik nog niet veel zeggen vermits het nog geen -4graden is geweest maar ik ben er zeker van dat dat geen enkel probleem is!
Nog vragen: vraag gerust!!

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 26 dec 2006 20:08

Ok, komt tie nog een keer :-)

Op het rugpand daar zit toch wel een windblocker oid?

Op foto's kan je zien dat het uiterlijk van de stof het zelfde is als wat op de voorkant gebruikt wordt.

De 851 heeft op het rugpand geen windblocker (bij mijn weten) maar een fleece laag net als de element one.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 dec 2006 20:14

Quote: Origineel geplaatst door hehu op 26 December 2006
In de BIKE van januari 2007 (ze lopen altijd een maand voor...) staat een uitgebreide test van zogenaamde softshells. De Assos Fugu komt daar als goed uit de bus (was zeer goed geweest indien goedkoper). Als beste komt de Gore Tempo Jersey uit de test.



Je bedoelt de Duitse Tour?

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 26 dec 2006 21:10

Quoten: Origineel geplaatst door velo op 26 December 2006

Ok, komt tie nog een keer :-)Op het rugpand daar zit toch wel een windblocker oid? Op foto's kan je zien dat het uiterlijk van de stof het zelfde is als wat op de voorkant gebruikt wordt.De 851 heeft op het rugpand geen windblocker (bij mijn weten) maar een fleece laag net als de element one.

Ja achteraan zit wel een windblock stof als ik me niet vergis...

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 27 dec 2006 00:49

Ook ik heb een fugu en heb 'm de afgelopen maand al een aantal keren kunnen uitproberen, in combinatie met een Assos airtight LL. Mijn ervaringen tot nu toe:
- pasvorm perfect!
- maatvoering goed, normaal L, nu een M nodig (ik ben 1m76)
- warmteregulatie goed
- lange mouwen, gaan goed over handschoenen heen
- binnenjack werkt echt, en bij iets warmer weer kan je het ook loslaten
- capuchon zit goed, en als e de rits niet geheel dicht doet kan je de 'flapjes' naar binnen vouwen zodat je gezicht vrij blijft (maar je oren warm)
- drie zakken, 2 met rits in de flanken en een grote (heel grote) open zak achterop
- gaatje in rechterzak om draadje van je gsm door te voeren
- kraag zit soepel en is lekker hoog
- heb tijdens een rit enkele buien over me heen gekregen, en viel me op hoe dicht het jack was (ook de rug)
- tot nu toe alleen met powerstatic lange mouw, met powerstatic winter moet je denk ik de -5 wel kunnen halen
- en nu het enige minpunt: de prijs..... echt belachelijk, maar 't spul werkt wel en ik vind 'm beter dan mijn Airblock 851.

Hieronder wat foto's ter verduidelijking van de discussie over waar ventilatie (onder oksels en op de rug) en waar airblock zit (de rest, de stof met de 'spikkels')


voorzijde met capuchon omhoog


binnenjack zichtbaar


gaatje in binnenkant zak voor 'oortje'


rugpand


kraag

hehu
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2006 15:34

hehu 27 dec 2006 18:02

Nee, de Duitse BIKE, de MTB tegenhanger van de Duitse Tour.

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 27 dec 2006 18:22

Hey,
Waaw Raphaël, dat van dat gaatje in de zak voor een mp3 had ik nog niet eens opgemerkt!! Je ziet, ze denken aan alles daar in Zwitserland

Plaats reactie