balhoofd ... headset ... integrated???
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Gezien de opmars van de geintegreerde headsets en gezien ik niet goed wist wat ervan te denken / wat ik moest kopen voor mijn fietsje qua balhoofd, ben ik maar begonnen bij de website van chris king (goed begin toch , en hier vond ik niet veel). Tot mijn vreugde bleek dat ik er vrij veel info op de site stond, bvb kaders met geintegreerd balhoofd kunnen alvast geen chris king hebben (die maken enkel conventional blijkbaar), en ze hebben er ook nog eens goed over nagedacht:
http://www.chrisking.com/pdfs/Int20Head ... lained.pdf
nu is mijn vraag:
-heeft eenieder op dit forum er al bij stilgestaan, en dan vooral de mensen die scheuren krijgen aan de balhoofdbuis/afstellingsproblemen/lostrillende handel/etc.. dat het hieraan ligt?
-Ik wil absoluut een mooi conventional balhoofd (mijn kader is er gelukkig wel geschikt voor), is CK het goedkoopst via de states te bestellen (de prijzen van enkele webshops varieren nogal sterk)...
-Laatste vraag: hebben de meeste framebouwers dit niet door???
nog ne zaligen hoogdag
http://www.chrisking.com/pdfs/Int20Head ... lained.pdf
nu is mijn vraag:
-heeft eenieder op dit forum er al bij stilgestaan, en dan vooral de mensen die scheuren krijgen aan de balhoofdbuis/afstellingsproblemen/lostrillende handel/etc.. dat het hieraan ligt?
-Ik wil absoluut een mooi conventional balhoofd (mijn kader is er gelukkig wel geschikt voor), is CK het goedkoopst via de states te bestellen (de prijzen van enkele webshops varieren nogal sterk)...
-Laatste vraag: hebben de meeste framebouwers dit niet door???
nog ne zaligen hoogdag
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
@ moderator:
smijt dit topic maar dicht, want niemand:
-leest een engelse tekst van 6 blz
-iedereen weet dit al?
-de integrated headset maffia negeert dit
-laat zijn vork meer dan drie maanden aan zijn kader hangen en vervangt gelijk het vet voor de lagers in zijn integrated headset
-iedereen met een gescheurd kader aan het balhoofd koopt een nieuw kader en raadt dit waardeloos framemerk af tegenover zijn vrienden/kennissen.
-iedereen wil wel de stijfste carbon vork maar duldt speling in de headset
-binnen enige tijd openen we gewoon een topic: hoe je kader uitfrezen/ombouwen zodat het geschikt is voor conventionele headset...
groeten
smijt dit topic maar dicht, want niemand:
-leest een engelse tekst van 6 blz
-iedereen weet dit al?
-de integrated headset maffia negeert dit
-laat zijn vork meer dan drie maanden aan zijn kader hangen en vervangt gelijk het vet voor de lagers in zijn integrated headset
-iedereen met een gescheurd kader aan het balhoofd koopt een nieuw kader en raadt dit waardeloos framemerk af tegenover zijn vrienden/kennissen.
-iedereen wil wel de stijfste carbon vork maar duldt speling in de headset
-binnen enige tijd openen we gewoon een topic: hoe je kader uitfrezen/ombouwen zodat het geschikt is voor conventionele headset...
groeten
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Rustig aan he, sommige mensen hebben andere dingen te doen tijdens de kerstdagen
Geïntegreerde balhoofdstellen zijn idd vrij nutteloos, hoewel ik zelf nog nooit problemen heb gehad met mijn Cane Creek IS.
Geïntegreerde balhoofdstellen zijn idd vrij nutteloos, hoewel ik zelf nog nooit problemen heb gehad met mijn Cane Creek IS.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Volledig geintegreerd voegt alleen maar zwakke punten toe, tja zijn wel meer zaken waar niet iedereen even blij mee is. Wat te denken van niet te vervangen derailleur achterpadjes? Of het feit dat ieder frame weer een ander padje nodig heeft?
Semi-geintegreerd is een prima systeem, de kans dat je je frame beschadigt is vrij klein, de 2 lagers liggen op de maximale afstand van elkaar.
Semi-geintegreerd is een prima systeem, de kans dat je je frame beschadigt is vrij klein, de 2 lagers liggen op de maximale afstand van elkaar.
Het nadeel van een geintegreerd balhoofdstel vind ik dat de lagers uit conventionele ronde kogeltjes bestaan die na enige tijd putjes in de lagerschalen slaan. Het gevolg is dat het sturen niet meer soepel gaat maar als het ware in kleine stapjes. Bestaan er voor geintegreerde balhoogdlagers ook rollagers die onder een hoek van 45 graden staan zoals bij niet geintegreerde balhoofdlagers?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
moet je mij eens zeggen hoeveel problemen je eigenlijkh hoort met balhoofd ?
eigenlijk gewoonweg bijna niet , en als er dan eens problemen zijn, dan zijn die meestal (90) gewoon te wijten aan verkeerde montage (lees te hard aangespannen).
eigenlijk gewoonweg bijna niet , en als er dan eens problemen zijn, dan zijn die meestal (90) gewoon te wijten aan verkeerde montage (lees te hard aangespannen).
dit onderwerp is exact de reden dat ik zowel voor de MTB als de racefiets een frame heb waar een conventioneel balhoofd op past.
overigens is het inderdaad waar dat meestal de lagers eerst verroesten voordat er iets met het frame gebeurt... Wellicht dat je over een tijdspanne van 10 of 20 jaar moet meten om er iets zinnigs over te zeggen.
overigens is het inderdaad waar dat meestal de lagers eerst verroesten voordat er iets met het frame gebeurt... Wellicht dat je over een tijdspanne van 10 of 20 jaar moet meten om er iets zinnigs over te zeggen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
neen, tuurlijk moet hij niet 20 jaar dejouwe zijn, maar waarom iets uitvinden dat puur fysisch gezien geen meerwaarde biedt aan de fiets, en ook al zijn er geen problemen mee, waarom is het toch geintroduceerd? Dit zorgt alleen maar voor meer compabiliteitsproblemen, en als er al een kans was op problemen, dan is deze nu groter geworden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40630
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 12 Januari 2007
moet je mij eens zeggen hoeveel problemen je eigenlijkh hoort met balhoofd ?eigenlijk gewoonweg bijna niet , en als er dan eens problemen zijn, dan zijn die meestal (90) gewoon te wijten aan verkeerde montage (lees te hard aangespannen).
Sluit ik mij bij aan.
moet je mij eens zeggen hoeveel problemen je eigenlijkh hoort met balhoofd ?eigenlijk gewoonweg bijna niet , en als er dan eens problemen zijn, dan zijn die meestal (90) gewoon te wijten aan verkeerde montage (lees te hard aangespannen).
Sluit ik mij bij aan.
Less is bore
Quote: Origineel geplaatst door de zwarten op 12 Januari 2007
maar waarom iets uitvinden dat puur fysisch gezien geen meerwaarde biedt aan de fiets, en ook al zijn er geen problemen mee, waarom is het toch geintroduceerd?
-Vooral mode, maar het heeft ook technisch een voordeel: geïntegreerd balhoofd = dikkere balhoofdbuis, en daar kan je dus ook een dikkere onderbuis aan vast maken.
maar waarom iets uitvinden dat puur fysisch gezien geen meerwaarde biedt aan de fiets, en ook al zijn er geen problemen mee, waarom is het toch geintroduceerd?
-Vooral mode, maar het heeft ook technisch een voordeel: geïntegreerd balhoofd = dikkere balhoofdbuis, en daar kan je dus ook een dikkere onderbuis aan vast maken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"