Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Ergomo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 jan 2007 18:49

Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 04 Januari 2007

weet jij trowuens of Ergomo ook nog een meetsysteem gepland heeft staan die compitable is met HollowTech 2 Cranks? Vind zelf nl de Ergomo zeer interessant, maar wil eigenlijk geen afscheid nemen van mijn 7800 cranks :)

Nee, dan moet je een Dura-Ace SRM nemen. Waarom hou je zo ongelooflijk aan die cranks vast?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 05 jan 2007 05:59

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 04 Januari 2007weet jij trowuens of Ergomo ook nog een meetsysteem gepland heeft staan die compitable is met HollowTech 2 Cranks? Vind zelf nl de Ergomo zeer interessant, maar wil eigenlijk geen afscheid nemen van mijn 7800 cranks :)Nee, dan moet je een Dura-Ace SRM nemen. Waarom hou je zo ongelooflijk aan die cranks vast?



questie van smaak :) Ik wil dan nl niet over stappen naar carbon cranks, en de FC7800 zijn imho de mooiste alu cranks :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 jan 2007 07:54

Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 05 Januari 2007

questie van smaak :) Ik wil dan nl niet over stappen naar carbon cranks, en de FC7800 zijn imho de mooiste alu cranks :)


Ergomo met alu cranks is anderzijds perfect doenbaar, zie maar het voorbeeld met de alu Record cranks in post dd. 27 December 2006 om 20:15 hierboven. Je kan ook een Ergomo in Octalink nemen en combineren met de vroegere Shimano Dura-Ace cranks.... en zet er dan nog eens die huidige gevulde DA-bladen op.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 05 jan 2007 11:37

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 05 Januari 2007questie van smaak :) Ik wil dan nl niet over stappen naar carbon cranks, en de FC7800 zijn imho de mooiste alu cranks :)Ergomo met alu cranks is anderzijds perfect doenbaar, zie maar het voorbeeld met de alu Record cranks in post dd. 27 December 2006 om 20:15<SPAN style="FONT-SIZE: 10px"></SPAN> hierboven. Je kan ook een Ergomo in Octalink nemen en combineren met de vroegere Shimano Dura-Ace cranks.... en zet er dan nog eens die huidige gevulde DA-bladen op.




is zeker een optie, maar ik heb er nog geen haast bij dus wacht geduldig af ;)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

stb
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:50

stb 07 jan 2007 14:57

Het feit dat de Ergomo maar het vermogen van één been meet, is (lijkt me) geen probleem als de beweging en het vermogen van beide benen gelijk is. Volgens mij is dat echter nooit precies het geval.
In dat geval zou de SRM of de powertap een preciezere meting geven. Heeft iemand al eens geprobeerd twee systemen tegelijk te monteren, om vervolgens te kijken wat het verschil in vermogen? Bijvoorbeeld Ergomo en powertap?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27876
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jan 2007 16:20

Ik meen dat Casran dat gaat doen, ook met de Polar Power Output Set erbij.
Ergomo en SRM tegelijk lijkt me niet mogelijk? Of wel?
Er is overigens nog een systeem, Busch & Muller
http://www.bumm.de/index-e.html?docu/powerreport-e.htm
Het Duitse blad Tour heeft alle systemen ooit getest. De Polar en de Busch & Muller werden betiteld als "het werkt en verder niet interessant". De Ergomo en de PowerTab werkten wel goed, maar de SRM was technisch de top.
Hier kun je nog een leuke review lezen tussen PowerTab, SRM en Polar
http://www.biketechreview.com/archive/pm_review.htm
Leuk foto'tje uit dat artikel:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2007 16:42

Is prima mogelijk maar Pieter heeft geen vierkante SRM pro meer, dus dat zal niet zomaar gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 10 jan 2007 15:56

Iemand ervaring met de Ibike ? Relatief 'goedkoop' t.o.v. SRM, Ergomo etc. 399$.
Kun je deze al ergens in NL of BE of DE kopen ?
Lijkt wel een beetje op de werking van mijn oude Ciclosport HAC-4, met dat verschil dat hij ook de windsnelheid meet, waardoor vermogens op het vlakke realistischer zullen zijn.
http://www.roadbikerider.com/producttests.htm
http://ibikesports.com/ibikemovie/ibikemovie.html
Enige dat nog mist is HF. Zag net dat Cadence wel mogelijk is.
http://www.ibikesports.com/detail.aspx?ID=13

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2007 18:51

Ibike is niets meer dan speelgoed. Het is bij lange na niet nauwkeurig genoeg, want als je 40 rijdt met je handjes op het stuur trap je bij dat ding nog steeds net zoveel vermogen als dat je helemaal plat ligt met je onder armen op het stuur.
Polar Power Output kit is al niet nauwkeurig genoeg om er mee te kunnen trainen, laat staan dat het met de Ibike zou kunnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

demonic
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 okt 2006 12:46

demonic 04 mar 2007 22:00

Hey Casran,
wat zijn je bevindingen tot op heden met de ergomo pro in vergelijking met systemen als SRM en powertap? wat met de nauwkeurigheid tov deze twee?
Ik ben er erg geinteresseerd in.
 
grtz demonic.

olli
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 sep 2006 16:04

olli 27 jun 2007 08:57

T is al een tijd geleden dit topic maar er komt geen reactie meer op? Op het powertap topic komt ook geen reactie meer terwijl ik toch benieuwd ben om te weten welk systeem de voorkeur heeft.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jun 2007 09:57

Ieder systeem heeft gewoon z'n voor- en nadelen. Je moet voor jezelf afwegen wat je belangrijk vind. Vind je alleen trainen met een vermogensmeter genoeg en wil je niet te veel uitgeven dan ben je bijv het beste af met een Powertap. Maar als je ook wilt tijdrijden met vermogen dan is een Powertap de minst handige optie, want dan kan je geen disc of 4 spaaks wiel meer steken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie