Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

speedplaypedalen

slowfred
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2006 21:29

slowfred 23 dec 2006 18:47

het zit zo,ik fiets nu met time,maar ben vorige mijn nieuwe scott cr1 gaan halen met de nieuwe chorus,nu fietste ik in het verleden ook al met mijn rechtervoet en welbepaald mijn hiel wat naar binnen bijgevolg dat ik soms de crank en mijn rechterachtervork raak,nu moet ik toch nieuwe pedalen halen,kan ik met de speedplay's verder weg van de crank tegenover een ander pedaal heb al geprobeerd om mijn plaatjes van de time's wat te verzetten,maar voel dat ik niet goed met mijn voet op de pedaal zit,mijn linker been heeft dat minder,dus zou ik met de speedplay's geholpen zijn,ik zou toch 6 tot 7 mm willen winnen mvrgr freddy
fg

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 dec 2006 00:31

Ik zal het even vertalen, al is het alleen maar zodat ik het zelf dan misschien zelf begrijp.
Het zit zo:
Ik fiets nu met Tome pedalen,maar ben vorige mijn nieuwe scott cr1 gaan halen met Campa Chorus 2007 afmontage. Deze fiets is nog zonder pedalen.
Op mijn oude fiets deed ik iets raars. De hiel van mijn rechter voet stond is naar binnen, met als gevolg dat ik soms met mijn hiel de crank en/of de achtervork raakte.
Nu zat ik te denken, omdat ik toch nieuwe pedalen nodig heb, kan ik dit "probleem" verhelpen door Speedplays aan te schaffen? Heb al wat zitten kloten met de afstelling van mijn oude Time pedalen maar det haalde niks uit.
 

slowfred
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2006 21:29

slowfred 24 dec 2006 14:53

zo is het dus,en nu een oplossing ,zijn er dus pedalen die verder van de cranks staan,dan time ikzelf had gedacht aan speedplaypedalen,als er mij iemand kan zeggen hoeveel je zijwaarts kan opschuiven ,ik zou al een eind weg zijn,bij mijn time's is het gemeten midden van het pedaal tot de crank,48 mm ,zou graag  een kleine cm opschuiven,dus weg v/d crank,mvgr freddy
fg

heidi
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:58

heidi 25 dec 2006 15:10

Quoten: Origineel geplaatst door slow fred op 24 December 2006

zo is het dus,en nu een oplossing ,zijn er dus pedalen die verder van de cranks staan,dan time ikzelf had gedacht aan speedplaypedalen,als er mij iemand kan zeggen hoeveel je zijwaarts kan opschuiven ,ik zou al een eind weg zijn,bij mijn time's is het gemeten midden van het pedaal tot de crank,48 mm ,zou graag  een kleine cm opschuiven,dus weg v/d crank,mvgr freddy

Ik heb het idee dat Havana een punt probeerde te maken door de door jou geschreven tekst te voorzien van interpunctie (en meer). Ik heb niet het idee dat je daar veel mee gedaan hebt. Niet iedereen bezit het talent om een goede tekst te schrijven. Een poging doen om er wat fatsoenlijks van te maken lijkt mij niet teveel moeite toch? Het kost zoveel moeite om bovenstaande tekst te lezen dat ik te moe ben om ook nog maar na te denken over het antwoord.

slowfred
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2006 21:29

slowfred 26 dec 2006 20:00

ik zal mijn plan wel trekken,mijn nickname is misschien dan wel slow fred,op mijn fiets noemen ze me fast fred !!
fg

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 dec 2006 20:16

tja wat verwacht je? Dat iedereen vier keer je bericht gaat lezen om het vervolgens te proberen te ontcijferen?
Speedplay pedalen hebben gewoon ongeveer een zelfde Q-factor als Time pedalen of welk merk dan ook. Je kan een pedaal kopen waarvan je de as eruit kunt halen, dan kun je met die as naar een machine bouw in de buurt gaan en vragen of je iemand zo ver kunt krijgen dat hij uit staal een langere as voor je wilt maken. Het zal je waarschijnlijk goed veel geld kosten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 26 dec 2006 20:39

Een paar mm kun je ook winnen door een ringetje te plaatsen tussen crank en pedaal, nog een paar mm door de plaatjes in de uiterste stand onder je schoen te zetten.  Misschien kun je ook eens zoeken naar een crank met juist een grote Q factor.  

slowfred
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2006 21:29

slowfred 28 dec 2006 20:08

jongens dan toch bedankt ga het proberen freddy
fg

Plaats reactie