door de bomen het bos
Mijn man kocht een fiets maar hij fietste er vrijwel nooit op, een Koga Miyata Roadchamp, en hoewel ik ook nooit fietste heb ik het stalen ros bestegen en dit bevalt me zeer goed. Die Koga is en fitness-fiets hoewel het een gewone racefiets is met een vlinderstuur en zonder klikpedalen. Rij nu al afstanden van 120 km. na een paar maanden. We zijn beiden bijna even groot dus de maat kwam perfect uit maar nu wil ik zelf een fiets aanschaffen. Ik ben een echte leek en heb totaal geen idee wat te kopen. In de winter fiets ik met een groep en die fietsen allemaal op een MTB of zoiets met 28" wielen, in de zomer zitten ook zij op de racefiets. Ik fiets nog steeds mee op de Koga. Wat moet ik doen, ook een MTB o.i.d. aanschaffen of toch blijven doorrijden op een racefiets ? Een MTB is natuurlijk zwaarder, een heel ander soort fiets. Wat is een goede (race)fiets, goede onderdelen, niet te zwaar, "comfortabel". Prijs: niet te gek.
Zoals al vaker gezegd.... de fietsen met de beste prijs/kwaliteitverhouding vind je in Duitsland. Red Bull, Canyon, Cube, Stevens, dat soort merken. Lichte, redelijk stijve fietsen met een prima afmontage voor (net) onder de 1000.-
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 December 2006
Zoals al vaker gezegd.... de fietsen met de beste prijs/kwaliteitverhouding vind je in Duitsland. Red Bull, Canyon, Cube, Stevens, dat soort merken. Lichte, redelijk stijve fietsen met een prima afmontage voor (net) onder de 1000.-
Goede winkel (Bochem net over de grens bij Arnhem) inclusief internetshop is http://www.roseversand.de/output/contro ... 8&werb_id=
o.a. voor Red Bull fietsen.
Zoals al vaker gezegd.... de fietsen met de beste prijs/kwaliteitverhouding vind je in Duitsland. Red Bull, Canyon, Cube, Stevens, dat soort merken. Lichte, redelijk stijve fietsen met een prima afmontage voor (net) onder de 1000.-
Goede winkel (Bochem net over de grens bij Arnhem) inclusief internetshop is http://www.roseversand.de/output/contro ... 8&werb_id=
o.a. voor Red Bull fietsen.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Om te beginnen zijn tegenwoordig ATB ook niet zo zwaar meer. Voor rond de 1000 euro heb je volgens mij makkelijk een ATB onder de 10 kg. Racefietsen in dezelfde prijsklasse zijn +/- 1 kilootje lichter. Ga je het duurder maken dan wordt het fietsje uiteraard lichter, de onderdelen beter qua levensduur en soepele techniek.Ik zou eerst inderdaad bepalen of je een ATB of racefiets wil want met beide kan je in principe het hele jaar door rijden. Met de afstanden (120km) die je rijdt zou naar mijn idee een racefiets de beste optie zijn. Hier kan je dus in de winter ook prima mee rijden alleen moet je wel rekening houden met een verhoogde slijtage en roesten van je fiets en onderdelen.Om een lange levensduur te garanderen zou je kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een titanium frame (hoeft niet duur te zijn en roest niet) met een Shimano Ultegra of 105 afmontage. Voor een complete fiets waarmee je dan dus ook gewoon in de winter kan rijden ben je dan rond de 1500 euro kwijt. Hetzelfde ben je ook ongeveer kwijt als je een titanium ATB neemt met bv een Shimano XT afmontage.Over de diverse frame materialen(aluminium, staal, carbon, titanium) is al een boel geschreven op het forum dus daar zou je even op kunnen zoeken. Qua merken, prijzen en eigenschappen kom je dan zeker ook van alles tegen.
Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 22 December 2006
Om te beginnen zijn tegenwoordig ATB ook niet zo zwaar meer. Voor rond de 1000 euro heb je volgens mij makkelijk een ATB onder de 10 kg.
Dan ben ik wel geinteresseerd...
Het zal in die prijsklasse eerder een kilootje of 12-13 zijn.
Om te beginnen zijn tegenwoordig ATB ook niet zo zwaar meer. Voor rond de 1000 euro heb je volgens mij makkelijk een ATB onder de 10 kg.
Dan ben ik wel geinteresseerd...
Het zal in die prijsklasse eerder een kilootje of 12-13 zijn.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 22 December 2006
Om te beginnen zijn tegenwoordig ATB ook niet zo zwaar meer. Voor rond de 1000 euro heb je volgens mij makkelijk een ATB onder de 10 kg.
Dan ben ik wel geinteresseerd...
Het zal in die prijsklasse eerder een kilootje of 12-13 zijn.
Helemaal gelijk..Kilootje of 12 inderdaad. Was nog niet helemaal wakker geloof ik. Met een niet geveerde voorvork en wegbandjes kan je er wellicht nog 1.5 a 2 kilo afhalen. Toch...?
Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 22 December 2006
Om te beginnen zijn tegenwoordig ATB ook niet zo zwaar meer. Voor rond de 1000 euro heb je volgens mij makkelijk een ATB onder de 10 kg.
Dan ben ik wel geinteresseerd...
Het zal in die prijsklasse eerder een kilootje of 12-13 zijn.
Helemaal gelijk..Kilootje of 12 inderdaad. Was nog niet helemaal wakker geloof ik. Met een niet geveerde voorvork en wegbandjes kan je er wellicht nog 1.5 a 2 kilo afhalen. Toch...?
Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 22 December 2006
Om te beginnen zijn tegenwoordig ATB ook niet zo zwaar meer. Voor rond de 1000 euro heb je volgens mij makkelijk een ATB onder de 10 kg.
Hmm, zo'n leek ben ik nu ook weer niet want eerder vandaag had ik het antwoord gelezen van Carbonfreaks voordat Il Grasso een reply had gegeven en toen dacht ik al dát lijkt me sterk en ATB met dat gewicht voor dat geld.
Mocht er ooit een ATB komen dat moet ie zeker hardtail zijn.
Om te beginnen zijn tegenwoordig ATB ook niet zo zwaar meer. Voor rond de 1000 euro heb je volgens mij makkelijk een ATB onder de 10 kg.
Hmm, zo'n leek ben ik nu ook weer niet want eerder vandaag had ik het antwoord gelezen van Carbonfreaks voordat Il Grasso een reply had gegeven en toen dacht ik al dát lijkt me sterk en ATB met dat gewicht voor dat geld.
Mocht er ooit een ATB komen dat moet ie zeker hardtail zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 02 dec 2006 21:43
wrm koop je dan geen cyclocrossfiets?,
je legt er crossbanden op als jou groepsleden met de mtb rijden en in de zomer leg je weer jou gewone koersbandjes op.
je legt er crossbanden op als jou groepsleden met de mtb rijden en in de zomer leg je weer jou gewone koersbandjes op.
Wat denken jullie hiervan? Om vaak tochten van zo'n 120 km te maken ?
Frame: WCW 6013 T6/2 Altanium Aluminium, double butted Framematen: 17" / 19" / 21" Voorvork: WCW ATB Carbon Balhoofdstel: WCW sealed, geïntegreerd Naven: Xtreme Cross Wheels, met industrie lagers Cassette: Shimano Ultegra 12 - 27 (of naar keuze), 10-speed Velgen: Xtreme Cross Wheels Spaken: DT Champion Banden: Continental Sport Contact Reflex, 700 x 32 c Crankstel: Shimano Ultegra Hollowtech II, 52/39/30 (crankarmlengte naar keuze) Trapas: Shimano Ultegra Hollowtech II Voorderailleur: Shimano Road FD-R 773 Achterderailleur: Shimano Ultegra Schakelversteller: Shimano Road SL-R 770, 10-speed Rem/-hendel: Xtreme Pro CCR-5 Comp V-Brakes / Shimano Deore remgreep Pedalen: Xtreme Pro Duo Plus Patentpedaal Zadelpen: Xtreme Pro Body-Protector SPS-1, 40 mm veerweg Zadel: Selle Royal Freccia Stuur: Xtreme Pro Rizerbar 6061 T6 Aluminium Stuurpen: Xtreme Pro Multi, 6061 T6 Aluminium, verstelbaar Specials: De speciale framegeometrie zorgt voor een sportieve, maar niet te gestrekte houding. Kleur: titan-metallic (Polyuretaan-coating) Gewicht: ca. 10,1 kg (zonder pedalen)
Frame: WCW 6013 T6/2 Altanium Aluminium, double butted Framematen: 17" / 19" / 21" Voorvork: WCW ATB Carbon Balhoofdstel: WCW sealed, geïntegreerd Naven: Xtreme Cross Wheels, met industrie lagers Cassette: Shimano Ultegra 12 - 27 (of naar keuze), 10-speed Velgen: Xtreme Cross Wheels Spaken: DT Champion Banden: Continental Sport Contact Reflex, 700 x 32 c Crankstel: Shimano Ultegra Hollowtech II, 52/39/30 (crankarmlengte naar keuze) Trapas: Shimano Ultegra Hollowtech II Voorderailleur: Shimano Road FD-R 773 Achterderailleur: Shimano Ultegra Schakelversteller: Shimano Road SL-R 770, 10-speed Rem/-hendel: Xtreme Pro CCR-5 Comp V-Brakes / Shimano Deore remgreep Pedalen: Xtreme Pro Duo Plus Patentpedaal Zadelpen: Xtreme Pro Body-Protector SPS-1, 40 mm veerweg Zadel: Selle Royal Freccia Stuur: Xtreme Pro Rizerbar 6061 T6 Aluminium Stuurpen: Xtreme Pro Multi, 6061 T6 Aluminium, verstelbaar Specials: De speciale framegeometrie zorgt voor een sportieve, maar niet te gestrekte houding. Kleur: titan-metallic (Polyuretaan-coating) Gewicht: ca. 10,1 kg (zonder pedalen)
Quoten: Origineel geplaatst door mathias .v. op 23 December 2006
wrm koop je dan geen cyclocrossfiets?,je legt er crossbanden op als jou groepsleden met de mtb rijden en in de zomer leg je weer jou gewone koersbandjes op.
Nooit van gehoord, een cyclocrossfiets. Ik heb gekeken op internet, dat is ook geen slechte optie denk ik. Het wordt steeds moeilijker.
wrm koop je dan geen cyclocrossfiets?,je legt er crossbanden op als jou groepsleden met de mtb rijden en in de zomer leg je weer jou gewone koersbandjes op.
Nooit van gehoord, een cyclocrossfiets. Ik heb gekeken op internet, dat is ook geen slechte optie denk ik. Het wordt steeds moeilijker.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quote: Origineel geplaatst door Jacky op 24 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door mathias .v. op 23 December 2006wrm koop je dan geen cyclocrossfiets?,
je legt er crossbanden op als jou groepsleden met de mtb rijden en in de zomer leg je weer jou gewone koersbandjes op.
Nooit van gehoord, een cyclocrossfiets. Ik heb gekeken op internet, dat is ook geen slechte optie denk ik. Het wordt steeds moeilijker.
Stond tijdje terug voor ongeveer dezelfe keuze. Uiteindelijk naast mijn racefiets toch maar een MTB aangeschaft. Samen met de racefiets het beste van twee werelden. Mijn eigen ervaring (alhoewel kort) is dat je voor een cyclocrosser toch wat meer stuurmanskunst nodig hebt. Bij een MTB is e.e.a. stabieler qua stuurgedrag in het bos etc.
Quoten: Origineel geplaatst door mathias .v. op 23 December 2006wrm koop je dan geen cyclocrossfiets?,
je legt er crossbanden op als jou groepsleden met de mtb rijden en in de zomer leg je weer jou gewone koersbandjes op.
Nooit van gehoord, een cyclocrossfiets. Ik heb gekeken op internet, dat is ook geen slechte optie denk ik. Het wordt steeds moeilijker.
Stond tijdje terug voor ongeveer dezelfe keuze. Uiteindelijk naast mijn racefiets toch maar een MTB aangeschaft. Samen met de racefiets het beste van twee werelden. Mijn eigen ervaring (alhoewel kort) is dat je voor een cyclocrosser toch wat meer stuurmanskunst nodig hebt. Bij een MTB is e.e.a. stabieler qua stuurgedrag in het bos etc.
What makes the boat go faster?
Ik vind zelf de kleur Vreselijk maar:
Kona Jake The Snake1499
De iets goedkopere, Slechte onderdelen, Evt. Vervangen.
Kona Jake859
Of zoiets:
Sutra1599
Stevens Crosser, Kwaliteit+Prijs= Super
Stevens
1099
Stevens Vrouwen ATB:
Stevens
899
Canyon Zelfde als Stevens, Kwaliteit+Prijs= Super, Alleen geen dealer merk
Canyon
749
Canyon Racefiets:
Canyon
849
Kona Jake The Snake1499
De iets goedkopere, Slechte onderdelen, Evt. Vervangen.
Kona Jake859
Of zoiets:
Sutra1599
Stevens Crosser, Kwaliteit+Prijs= Super
Stevens
1099
Stevens Vrouwen ATB:
Stevens
899
Canyon Zelfde als Stevens, Kwaliteit+Prijs= Super, Alleen geen dealer merk
Canyon
749
Canyon Racefiets:
Canyon
849