Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets lichter maken

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 23 mar 2007 12:49

Quoten: Origineel geplaatst door poets op 22 Maart 2007

het is inderdaad te gek ja.welke naam iemand zijn topic geeft moet ie zelf weten en waarom hij dat doet hoeft ie niet voor een ander te verantwoorden

bedankt

pentje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2007 16:50

pentje 23 mar 2007 17:34

controltech heeft mooi en lichte bidonhouders. een zadelpen van controltech en een carbonracelite stuur van syntase.
de meeste winst is volgens mij te vinden in de wielen en het frame.
pentje

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 23 mar 2007 17:56

Yes, in wielen natuurlijk. Je zonda's zijn niet echt licht.
Maar een beetje zot (tenzij je wil natuurlijk) om andere wielen te kopen. Als je toch nieuwe wielen nodig hebt, zeker hier laten weten. Dan weet je welk en hoeveel spaken, naven, prijs, gebruik...
Persoonlijk vind ik je fiets zo leuk, maar die tripple zou ik er toch afsmijten. Op je snelspanners kan je ook wat besparen.
Tune ac 16-17 weegt ongeveer 50 gram. De standaard campa (althans in mijn Protons) 100 + gram.
 
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 23 mar 2007 18:20

Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 23 Maart 2007


Yes, in wielen natuurlijk. Je zonda's zijn niet echt licht.
Maar een beetje zot (tenzij je wil natuurlijk) om andere wielen te kopen. Als je toch nieuwe wielen nodig hebt, zeker hier laten weten. Dan weet je welk en hoeveel spaken, naven, prijs, gebruik...
Persoonlijk vind ik je fiets zo leuk, maar die tripple zou ik er toch afsmijten. Op je snelspanners kan je ook wat besparen.
Tune ac 16-17 weegt ongeveer 50 gram. De standaard campa (althans in mijn Protons) 100 + gram.
 


Mijn zonda's ga ik niet vervangen hoor.Daar ben ik zeer content van.
Die triple wil ik gewoon laten voor als ik in de bergen ga rijden.
Maar als ik toch overga op een dubbel wat moet ik dan allemaal meevervangen?

Plaats reactie