opvoeren campa 9 -> 10 speed
BBB is rommel (splintert) en 9 speed kransjes en complete cassette zijn ook origineel niet heel duur (los geloof ik 8 euro per kransje).
Die shifter is zo naar 10 speed om te bouwen maar mijn advies zou zijn om gewoon 9 speed te blijven rijden (nog eens goedkoper ook).
Die shifter is zo naar 10 speed om te bouwen maar mijn advies zou zijn om gewoon 9 speed te blijven rijden (nog eens goedkoper ook).
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
welwel,
ik ben eens gaan zoeken en idd met mijn neus op de feiten geduwd: ik kan nog jaren 9 speed rijden en tis veel goedkoper... twas wel een leuk idee geweest om de shifter om te bouwen, maar ik heb er helaas maar één en als ik het dan nog verpruts...iemand ervaring met miche cassettes?
groeten aan iedereen
ik ben eens gaan zoeken en idd met mijn neus op de feiten geduwd: ik kan nog jaren 9 speed rijden en tis veel goedkoper... twas wel een leuk idee geweest om de shifter om te bouwen, maar ik heb er helaas maar één en als ik het dan nog verpruts...iemand ervaring met miche cassettes?
groeten aan iedereen
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Heb de afgelopen 2 jaar met een Miche cassette (10sp Campy) gereden. Niet mega veel kilometers(<5000) maar hij schakeld prima en is zeker nog niet versleten. Kostte iets van 50 euro geloof ik inclusief sluitring.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
nog een vraagje (anders moet ik een nieuwe post maken):
Kan ik een compact campa crankstel (GEEN torque 2007) monteren zonder mijn 2003 record 10sp voorderailleur te vervangen? Het lijkt me gewoon een kwestie van die derailleur wat lager te zetten en wat af te regelen. Door in het forum te zoeken zag ik dat het bij shimano gewoon kan en zelfs aangeraden wordt (enkel crancks compact, derailleur vooraan niet). Evt moet ik dan nog wat kettinglengte aanpassen, maar dan moet hij het toch wel doen?
groeten
Kan ik een compact campa crankstel (GEEN torque 2007) monteren zonder mijn 2003 record 10sp voorderailleur te vervangen? Het lijkt me gewoon een kwestie van die derailleur wat lager te zetten en wat af te regelen. Door in het forum te zoeken zag ik dat het bij shimano gewoon kan en zelfs aangeraden wordt (enkel crancks compact, derailleur vooraan niet). Evt moet ik dan nog wat kettinglengte aanpassen, maar dan moet hij het toch wel doen?
groeten
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
't Kan inderdaad wel maar schakeld minder "mooi" dan met een compact voorderailleur. Het "binnenblad" van de compact derailleur is namelijk 2x zo groot als bij een normale voorderailleur.Ik heb een half jaar compact+normale voorderailleur gereden en bij het kleiner schakelen voor had ik nogal eens dat de ketting naar beneden klapte en soms zelfs tussen frame en crank kwam te zitten. Met de compact voorderailleur heb ik dat probleem niet meer en ook schakeld hij makkelijker op.
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Ketting zal je warschijnlijk 1 of 2 schakels korter moeten maken maar dat hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe strak ie nu is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 jan 2007 12:46
een fiets tunen lijkt me tof alleen weet neit hoe zo veel heb ik er geen verstand van ik weet hoe ik me daillireur of zo moet afstellen enz en banden plaken en remblokjes vervangen maar een fiets tunen nope
groeten thomas
groeten thomas
als je weet wat je doet zou ik hem zelf wel ombouwen. Maar je kan ook je shifter vernielen als je dat niet weet.
Een 10sp cassette is duurder, maar je hebt ook 11 langer slijtvastheid (1kransje meer tov 9speed), dus dat maakt het prijsverschil minder.
Een 10sp cassette is duurder, maar je hebt ook 11 langer slijtvastheid (1kransje meer tov 9speed), dus dat maakt het prijsverschil minder.
Quoten: Origineel geplaatst door anno op 10 Januari 2007
Een 10sp cassette is duurder, maar je hebt ook 11 langer slijtvastheid (1kransje meer tov 9speed), dus dat maakt het prijsverschil minder.
Tuurlijk, als je 10.000km rijdt met een 9 speed cassette, dan haal jij dus 11.000 km met een 10 speed cassette!!?? Sommige kransjes zul je amper gebruiken (21,23,25, tenzij je veel in de bergen/heuvels fietst) en andere juist weer meer (14-18). Dit gaat dus niet op, ervan uitgaand dat het materiaal bij beide cassette gelijk is.
Een 10sp cassette is duurder, maar je hebt ook 11 langer slijtvastheid (1kransje meer tov 9speed), dus dat maakt het prijsverschil minder.
Tuurlijk, als je 10.000km rijdt met een 9 speed cassette, dan haal jij dus 11.000 km met een 10 speed cassette!!?? Sommige kransjes zul je amper gebruiken (21,23,25, tenzij je veel in de bergen/heuvels fietst) en andere juist weer meer (14-18). Dit gaat dus niet op, ervan uitgaand dat het materiaal bij beide cassette gelijk is.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity