vandaag liep mijn band telkens leeg .. langs de spaak nippels!??! Van een UST band en wiel!?
Gelukkig lift gekregen, thuis gekomen en band eraf gesloopt..
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVMMEWSM.jpg]
Damn!!!
Eerder iemand gehad? Laatste mtb rit was op schoorl in de kou en 3,5 bar in de banden?!
Mavic Crossmax SL
-
- Forum-lid HC
Dit is helaas vrij normaal met SL en Xl en SLR velgen. na circar 2 tot 3 jaar
je kan bv over de scheuren kit smeren, eerst ventiel daarna netje een laag kit totaan het velgbed randje. doe het circa 2cm verder als de scheur.
Als je velgrem hebt is het lastig omdat de velg op dat punt breder is geworden
je kan bv over de scheuren kit smeren, eerst ventiel daarna netje een laag kit totaan het velgbed randje. doe het circa 2cm verder als de scheur.
Als je velgrem hebt is het lastig omdat de velg op dat punt breder is geworden
Heb schijfrem:D
Morgen maar even langs lbs kijken voor andere velg... kijken wat dat kost..
Kitten kan idd altijd nog als het de spuigaten uitloopt, ben beetje bang voor doorscheuren..
Morgen maar even langs lbs kijken voor andere velg... kijken wat dat kost..
Kitten kan idd altijd nog als het de spuigaten uitloopt, ben beetje bang voor doorscheuren..
Cannondale F4000 SL , Stevens Gran Turismo , NYC-Bikes fixie , GT fixie
-
- Forum-lid
Tsja, da's idd niet de eerste... 3,5 bar is de ideale manier om je Crossmax velg te laten scheuren, en waarschijnlijk ook niet de snelste manier om 'Schoorl' te rijden. Hier http://www.mavic.com/sites/default/file ... -guide.pdf vind je de lijst met maximum drukken, afhankelijk van je bandbreedte.
Succes!
Succes!
Oke gaat aan mij liggen hoor maar 2.1 band staat 4.0 bar max in de lijst? Da's dus onder de max? Lager vind ik niet lekker fietsen ivm het smeren van de band bocht uit..
Kalwij schreef:Oke gaat aan mij liggen hoor maar 2.1 band staat 4.0 bar max in de lijst? Da's dus onder de max? Lager vind ik niet lekker fietsen ivm het smeren van de band bocht uit..
Ja, het staat toch op de band?
Heeft helaas weinig te maken met de max. druk die de velg af kan.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Dussss... Wouter?? Vertel.. in mijn opinie .. is de s=Schoorl toertocht welke 30% minimaal over asfalt is.. de druk 3,5 oke misschien 3 bar in orde... Andere ideeën hoor ik graag! 4 bar max volgens mavic en 4 bar max van band .. zit ik onder duss? wat zie ik verkeerd?
Bij de bandendruk moet je ook even het rijdersgewicht vermelden.
30% over asfalt maakt 70% offroad, in dat geval zou ik de bandendruk afstemmen op die 70%. Ter referentie: met ongeveer 73kg zit ik altijd ruim onder de 2 bar. Dat is met 2.2 vouwbandjes en notubes op een hardtail.
30% over asfalt maakt 70% offroad, in dat geval zou ik de bandendruk afstemmen op die 70%. Ter referentie: met ongeveer 73kg zit ik altijd ruim onder de 2 bar. Dat is met 2.2 vouwbandjes en notubes op een hardtail.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid HC
Je hebt iig en sterke rug!
Ik rijd op schoorl (sowieso off road) tussen de 1.8 en 2.2 bar. en weeg 80 kilo.
Off raod boven de 2.5 bar XC is mijns inziens nergens en nooit ergens goed voor.
Ik rijd op schoorl (sowieso off road) tussen de 1.8 en 2.2 bar. en weeg 80 kilo.
Off raod boven de 2.5 bar XC is mijns inziens nergens en nooit ergens goed voor.
duidelijk, zal me banden druk terug brengen naar niveau van vroeguh.. lijkt er een beetje in geslopen die hardere bandjes.. (misschien wel door verhoogde km aantal op race fiets)