Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

4ZA onderdelen

kristofw
Forum-lid

kristofw 12 dec 2006 21:00

Hallo, heeft iemand hier ervaringen met de sturen, stuurpennen en zadelpennen van 4ZA? Ik kon op men nieuwe fiets een carbon optie nemen van 4ZA Fynisher stuur, C-post zadelpen en C-stem stuurpen, dat allemaal voor €85 opleg, anders zat er een Ritchey Logic kit op ofzoiets, dus lijkt me dan niet echt veel e. Iemand hier goede of slechte ervaringen mee? laat weten.
En wat vinden jullie van de 4ZA zadels?

enrique1
Forum-lid

enrique1 12 dec 2006 21:37

Quoten: Origineel geplaatst door kristofw op 12 December 2006

Hallo, heeft iemand hier ervaringen met de sturen, stuurpennen en zadelpennen van 4ZA? Ik kon op men nieuwe fiets een carbon optie nemen van 4ZA Fynisher stuur, C-post zadelpen en C-stem stuurpen, dat allemaal voor €85 opleg, anders zat er een Ritchey Logic kit op ofzoiets, dus lijkt me dan niet echt veel e. Iemand hier goede of slechte ervaringen mee? laat weten.
En wat vinden jullie van de 4ZA zadels?

De zadels schijnen niet zo goed te zijn heb ik al van een aantal personen gehoord  maar  een zadel is ook wel persoonlijk.Ik  rij bijvorbeeld op een slr en men fietsmaatjes verklaren me voor gek ,best is zelf uittesten.

kristofw
Forum-lid

kristofw 12 dec 2006 21:45

Quoten: Origineel geplaatst door enrique1 op 12 December 2006

Quoten: Origineel geplaatst door kristofw op 12 December 2006

De zadels schijnen niet zo goed te zijn heb ik al van een aantal personen gehoord  maar  een zadel is ook wel persoonlijk.Ik  rij bijvorbeeld op een slr en men fietsmaatjes verklaren me voor gek ,best is zelf uittesten.

Inderdaad, ik heb op m'n crossfiets ook 4ZA zadel en van het 'zitten' vind ik hem redelijk goed, of ze ook goed van kwaliteit zijn, kan ik nu nog niet zeggen. Zadel is idd iets heel persoonlijk.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 12 dec 2006 22:13

Ik heb op mijn racefiets een 4ZA Stratos zitten.
Voor het gewicht (282 gr) vind ik hem niet erg comfortabel.
Verder ben ik er redelijk tevreden mee, ik zal hem echter zelf niet aanschaffen. Deze was al op mijn tweedehands fiets gemonteerd toen ik deze kocht.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 13 dec 2006 13:43

De zadels zitten vrij goed, echter ze zijn op enkele maanden tijd echt veel doorgezakt.  De overige onderdelen zou ik niet ruilen met Ritchey.

kristofw
Forum-lid

kristofw 13 dec 2006 20:22

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 13 December 2006

De zadels zitten vrij goed, echter ze zijn op enkele maanden tijd echt veel doorgezakt.  De overige onderdelen zou ik niet ruilen met Ritchey.

Ritchey is waarschijnlijk beter van kwaliteit, maar dat waren dan de goedkoopste materialen. Zadelpen en stuurpen van 4ZA zijn van carbon en stuur alu-carbon. En het oog wilt ook wat , en maar voor 85 euro opleg...

enrique1
Forum-lid

enrique1 14 dec 2006 20:21

Quoten: Origineel geplaatst door kristofw op 13 December 2006

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 13 December 2006

Ritchey is waarschijnlijk beter van kwaliteit, maar dat waren dan de goedkoopste materialen. Zadelpen en stuurpen van 4ZA zijn van carbon en stuur alu-carbon. En het oog wilt ook wat , en maar voor 85 euro opleg...

Mijn fietsemaker beweert  dat 4ZA en  FSA  in dezelfde fabriek gemaakt  wordt  maar ik weet niet of  dat waar is???Mischien kan iemand dat bevestigen

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 16 dec 2006 13:23

Zelf heb ik op mijn Ridley een 4ZA Blytz voorvork en ook een staande 4ZA achtervork. Hier ben ik heel erg tevreden over.  Voor stuur, stuurpen en zadelpen heb ik voor FSA gekozen, niet omdat 4ZA hierin minder zou zijn maar ik vond FSA mooier.

Plaats reactie