body Lightweight
Hallo Jeef,
Dat zou mogelijk moeten zijn (behalve als je een Campa. of Shimano naaf heb, met Campa. zou het mogelijk kunnen zijn om de body aan te kunnen passen naar Shimano body.)
Met DT Swiss 240 naaf weet ik zeker dat het kan (Zitten in de "Standard" versie) CarbonSports bied ook losse body's aan http://www.carbonsports-shop.de/
Voor de wielsets die zijn uitgerust met Tune naven zou je navraag kunnen doen bij Peza dat is de importeur voor de Benelux www.peza.nl
Dat zou mogelijk moeten zijn (behalve als je een Campa. of Shimano naaf heb, met Campa. zou het mogelijk kunnen zijn om de body aan te kunnen passen naar Shimano body.)
Met DT Swiss 240 naaf weet ik zeker dat het kan (Zitten in de "Standard" versie) CarbonSports bied ook losse body's aan http://www.carbonsports-shop.de/
Voor de wielsets die zijn uitgerust met Tune naven zou je navraag kunnen doen bij Peza dat is de importeur voor de Benelux www.peza.nl
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Is gewoon perfect doenbaar op Lightweight standards. Die maken gebruik van een DT Swiss body, die je vrij courant kan verkrijgen; zit ook op alle DT Swiss wielen, Bontrager, Xentis, LW, etc., allemaal dezelfde body's.
Ik verwisselde dit al geregeld, en heb voor m'n 2 paar LWs (beiden Shimano) telkens een extra body voor Campa liggen (DT Swiss conversion kit).
DT Swiss body's zijn trouwens de body's die het gemakkelijkst uitwisselbaar zijn!
Ik verwisselde dit al geregeld, en heb voor m'n 2 paar LWs (beiden Shimano) telkens een extra body voor Campa liggen (DT Swiss conversion kit).
DT Swiss body's zijn trouwens de body's die het gemakkelijkst uitwisselbaar zijn!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Bijna goed,
Alles is uitwisselbaar tussen de twee systemen. Tune is iets duurder (160 naaf moet worden ingestuurd).
Er is enkel 1 uitzondering: de Type 1 met ingelamineerde shimano naaf. Deze versie kom je relatief het vaakst gebruikt tegen en deze naaf kan officieel niet om worden gebouwd naar een Campa body (je zult dan je toevlucht moeten nemen tot marchiso/Mavic/tiso conversie cassettes).
In aflopende volgorde van betrouwbaarheid van de naven gebruikt door Lightweight:
Campa, DT, shimano dan een hele tijd niets en als hekkesluiter de Tune.
Alles is uitwisselbaar tussen de twee systemen. Tune is iets duurder (160 naaf moet worden ingestuurd).
Er is enkel 1 uitzondering: de Type 1 met ingelamineerde shimano naaf. Deze versie kom je relatief het vaakst gebruikt tegen en deze naaf kan officieel niet om worden gebouwd naar een Campa body (je zult dan je toevlucht moeten nemen tot marchiso/Mavic/tiso conversie cassettes).
In aflopende volgorde van betrouwbaarheid van de naven gebruikt door Lightweight:
Campa, DT, shimano dan een hele tijd niets en als hekkesluiter de Tune.
Quoten: Origineel geplaatst door jeef op 10 December 2006
weet je toevallig hoeveel zo een nieuwe body kost? en is die gemakkelijk te vervangen
Welk model Lightweight heb je? lijkt me handig om te weten, want met die vraag kunnen we nog niks, prijzen voor body voor het Standard wiel met DT Swiss naaf staat hierboven in de link die naar de Carbonsports-shop verwijst.
weet je toevallig hoeveel zo een nieuwe body kost? en is die gemakkelijk te vervangen
Welk model Lightweight heb je? lijkt me handig om te weten, want met die vraag kunnen we nog niks, prijzen voor body voor het Standard wiel met DT Swiss naaf staat hierboven in de link die naar de Carbonsports-shop verwijst.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
dat weet ik zelf niet goed, ik ken niet alle modellen ervan. Maar het voorwiel heeft zo die oranje "naaf" zoals op deze foto http://www.cronometro.com/gallery/d/184 ... -front.JPG
Quoten: Origineel geplaatst door jeef op 10 December 2006
dat weet ik zelf niet goed, ik ken niet alle modellen ervan. Maar het voorwiel heeft zo die oranje "naaf" zoals op deze foto http://www.cronometro.com/gallery/d/184 ... -front.JPG
Het achterwiel is bepalend, slimmeke! Ik begrijp trouwens niet dat iemand zo'n dure spullen kan hebben en zo weinig van materiaal afweet: komt een beetje over als een Ferrari-eigenaar die naar het verschil tussen diesel en benzine informeert.
Goed, 80 van alle lopende LW wielen zijn LW Standards, en hierop afgaande heb je 95 kans dat het jouwe LW Standards met DT Swiss achternaaf zijn.
dat weet ik zelf niet goed, ik ken niet alle modellen ervan. Maar het voorwiel heeft zo die oranje "naaf" zoals op deze foto http://www.cronometro.com/gallery/d/184 ... -front.JPG
Het achterwiel is bepalend, slimmeke! Ik begrijp trouwens niet dat iemand zo'n dure spullen kan hebben en zo weinig van materiaal afweet: komt een beetje over als een Ferrari-eigenaar die naar het verschil tussen diesel en benzine informeert.
Goed, 80 van alle lopende LW wielen zijn LW Standards, en hierop afgaande heb je 95 kans dat het jouwe LW Standards met DT Swiss achternaaf zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door jeef op 10 December 2006
dat weet ik zelf niet goed, ik ken niet alle modellen ervan. Maar het voorwiel heeft zo die oranje "naaf" zoals op deze foto http://www.cronometro.com/gallery/d/184 ... -front.JPG
Oke dus er zit geen "WIT" rondje op de naaf waar Obermayer opstaat, Tune naven zijn nu dus al zo goed als uitgesloten.
Dus je heb een Lightweight Standard wielset;
de body die erop zit is zwart klopt dat? (op www.carbonsports-shop.com te koop)
dat weet ik zelf niet goed, ik ken niet alle modellen ervan. Maar het voorwiel heeft zo die oranje "naaf" zoals op deze foto http://www.cronometro.com/gallery/d/184 ... -front.JPG
Oke dus er zit geen "WIT" rondje op de naaf waar Obermayer opstaat, Tune naven zijn nu dus al zo goed als uitgesloten.
Dus je heb een Lightweight Standard wielset;
de body die erop zit is zwart klopt dat? (op www.carbonsports-shop.com te koop)
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Body is het laatste type van DT swiss. Kost zo'n 45 tot 65 Euor. Bedenk wel dat de sluit dop van Campa en Shimpanso anders zijn (dop voor de laatste is groter).
Gereedschap heb je voor het wisselen niet nodig.
Tenslotte: de voornaaf is een produkt van Carbonsports zelf. Uit elkaar halen gaat prima maar weer monteren is vrijwel onmogelijk dus vooral vanaf blijven!
Gereedschap heb je voor het wisselen niet nodig.
Tenslotte: de voornaaf is een produkt van Carbonsports zelf. Uit elkaar halen gaat prima maar weer monteren is vrijwel onmogelijk dus vooral vanaf blijven!