Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ultima Fleximax

janjanssen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mei 2005 22:03

janjanssen 08 dec 2006 11:34

Beste Biker's even het volgende , wie kan mij het contact adres geven van  de importeur van Ultima sportkleding, ik wil in contact met hun komen over het volgende probleem.Ik heb onlangs de nieuwe 100 waterdichte overschoenen gekocht van Ultima de Fleximax voor 36,00 Euro omdat ik echt elke dag op de fiets zit leek mij dit een prima investering.Tot dat ik gisteren de eerste echte hoosbuien te verwerken kreeg en wat bleek voetjes,sokken , schoenen allemaal zeik en zeik nat.Ik dacht ik had net zo goed mijn trouwe Shimano overschoenen kunnen aan doen,daarom wil ik in contact komen met de  Importeur van Ultima want de advertentie zegt 100 waterdicht,en dat klopt niet.Mijn fietsenhandelaar wil ik hier niet mee belasten wat die weet ook niet beter dan wat hem wordt vertelt .
nog een vraag ik heb op het forum wel eens gelezen dat je je lange broek over de overschoenen ( andere merken )zou kunnen doen en dat de schoenen dan droog blijven maar dat is toch niet de bedoeling.
 gr Jan Janssen.
gr Jan Janssen

koersklak
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 jul 2004 01:03

koersklak 08 dec 2006 12:09

Quoten: Origineel geplaatst door Jan janssen op 08 December 2006


Beste Biker's even het volgende , wie kan mij het contact adres geven van  de importeur van Ultima sportkleding, ik wil in contact met hun komen over het volgende probleem.Ik heb onlangs de nieuwe 100 waterdichte overschoenen gekocht van Ultima de Fleximax voor 36,00 Euro omdat ik echt elke dag op de fiets zit leek mij dit een prima investering.Tot dat ik gisteren de eerste echte hoosbuien te verwerken kreeg en wat bleek voetjes,sokken , schoenen allemaal zeik en zeik nat.Ik dacht ik had net zo goed mijn trouwe Shimano overschoenen kunnen aan doen,daarom wil ik in contact komen met de  Importeur van Ultima want de advertentie zegt 100 waterdicht,en dat klopt niet.Mijn fietsenhandelaar wil ik hier niet mee belasten wat die weet ook niet beter dan wat hem wordt vertelt .
nog een vraag ik heb op het forum wel eens gelezen dat je je lange broek over de overschoenen ( andere merken )zou kunnen doen en dat de schoenen dan droog blijven maar dat is toch niet de bedoeling.
 gr Jan Janssen.

Misschien geen antwoord op je vraag maar na enkele jaren met overschoenen te hebben geknoeid heb ik mij sinds kort waterdichte winterschoenen aangekocht. Die zijn wat duurder in de aanschaf maar ook wel effectief. Met die overschoenen heb je altijd wat.  Ofwel zijn ze niet waterdicht, ofwel slijten ze bij het stappen, ofwel slijten ze doordat je ze tegen je cranks schuurt.  
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27923
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 dec 2006 10:59

Ken je Google? Dat is echt een hele handige zoekmachine.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ultima&meta=
Tadaaaaaaaaa Veltec is de importeur....
tel:       +31 40 2013030
 

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 dec 2006 16:29

Ik heb sinds een aantal maanden een race-regenbroek van Jeantex gekocht, en als ik door de regen moet dan kan ik die broek over mijn overschoenen laten hangen. De meeste regen komt namelijk via de onderbenen naar binnen gesijpeld. Tot nu toe droge voeten gehad. Overigens ook droge benen!

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 15 dec 2006 13:49

Het probleem dat water langs je benen je schoenen in sijpelt zul je blijven houden tenzij je inderdaad een waterdichte broek over je schoen-schachten  heen laat vallen. Ik vraag me echter af of je niet beter natte voeten kunt krijgen dan in dergelijke kleding grote afstanden te rijden.
Ik heb dezelfde ultima overschoenen en ze zijn perfect waterdicht, behalve op de plaatsen waar je benen of schoenplaatjes door heen gaan. Lijkt me niet meer dan logisch dat het water daar door heen komt. Tegen opspattend water of een kleine regen bui werken ze prima, maar daar houdt het ook mee op. Contacteren van de importeur lijkt mij dan ook weinig zinvol, maar ik wens je veel succes.
 
 

Plaats reactie