Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

opfleuren van PRO PLT stuurpen

davey
Forum-lid

davey 03 dec 2006 23:08

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 03 December 2006

Quote: Origineel geplaatst door davey op 03 December 2006

Quoten: Origineel geplaatst door poets op 02 December 2006

spuiten dat gaat gemakkelijk,maar onder coaten versta ik poedercoaten en daar heb je de benodigde spullen voor nodig.

dat snap ik , maar waarom coaten? omdat t sterker is ok , maar zo'n klein oppervlak

je hebt kans dat als je het alleen spuit, dat bij het aandraaien al je lak "losdraai", en het coaten gaat dat tegen...

als dit het geval is, doe je het niet goed, kwerk bij een spuiter en daar worden heel wat dingen daarna vastgezet, en dat springt er toch ook niet af?  coaten is sterker ja, maar voor zo klein heeft dat neit veel effect, wij laten heel wat dingen spuiten, en ook al aardig wat laten coaten, dus k weet wel wat gaat en nietmaarja , laat maar coaten, kom je er wel achter wat het kost

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 apr 2007 20:52

Klein kickje.
Kreeg vandaag een nieuwe stuurpen binnen, ook een Pro PLT. En net als bij Ritchey zijn alle Pro logo's heel eenvoudig te verwijderen met een beetje aceton en een doek.
Doe je voordeel mee, ik heb nu i.i.g. een keurig zwarte pen

sharkman
Forum-lid

sharkman 04 apr 2007 22:55

Je kunt je volledige stuurpen laten poedercoaten (ik heb er eentje laten doen in spierwit). Rabobank heeft het overigens gewoon me acryllak gedaan is ook wel te doen.

morel
Forum-lid

morel 04 apr 2007 23:22

Hoi,

Tip;

Koop een mini potje modelvliegtuigjes bouwdoos-lak,  in alle kleuren verkrijgbaar bij b.v. Bram Smit speelgoed of V&D !

Met een fijn penseeltje twee laagjes aanbrengen  , monteren klaar !

Moeilijk hè !?

Volgende maand even afschuren en een ander kleurtje !

Ciao.

koersklak
Forum-lid

koersklak 05 apr 2007 00:03

En hoe zit het dan met de duurzaamheid. Er is niets zo lelijk dat een afgebladerde stuurpenbevestiging.
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

morel
Forum-lid

morel 05 apr 2007 00:46

Hoi ,

Indien je kabels er niet langs schuren en je de boel eens goed ontvet, de boutjes monteerd met een ringetjes,  zal de verf zolang blijven zitten tot je het beu bent denk ik !

Zo'n potje kan je de kop niet kosten (om niet te zeggen = de goedkoopste oplossing) dus even proberen.
Je ken ze toch wel hè die kleine metalen potjes met zo'n 14 ml inhoud
van b.v. Revell ?

Groeten.

Plaats reactie