isaac carbon
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Isaac ook Deense roots heeft, klopt niet Sharkman? (Ik weet dat Principia Deens is)...
Niet helemaal,
Isaac leverde ooit de vorken aan principia (en bouwde eigen TT frame). Isaac wordt uiteraard gebouwd in Taiwan maar is opgestart door ACS en dit was voorheen de Principia importeur voor Duitsland.
ACS heeft tijdig de stekker uit het dealerschap voor Principia getrokken en heeft haar kaarten op ISAAC gezet en dat is dus goed uitgepakt. (overigens zijn een aantal invloeden op deze manier overgeheveld naar Isaac denk maar aan het 1 1/8 - 1 1/4 principe)
Isaac leverde ooit de vorken aan principia (en bouwde eigen TT frame). Isaac wordt uiteraard gebouwd in Taiwan maar is opgestart door ACS en dit was voorheen de Principia importeur voor Duitsland.
ACS heeft tijdig de stekker uit het dealerschap voor Principia getrokken en heeft haar kaarten op ISAAC gezet en dat is dus goed uitgepakt. (overigens zijn een aantal invloeden op deze manier overgeheveld naar Isaac denk maar aan het 1 1/8 - 1 1/4 principe)
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 05 December 2006
Niet helemaal,
Isaac leverde ooit de vorken aan principia (en bouwde eigen TT frame). Isaac wordt uiteraard gebouwd in Taiwan maar is opgestart door ACS en dit was voorheen de Principia importeur voor Duitsland.
ACS heeft tijdig de stekker uit het dealerschap voor Principia getrokken en heeft haar kaarten op ISAAC gezet en dat is dus goed uitgepakt. (overigens zijn een aantal invloeden op deze manier overgeheveld naar Isaac denk maar aan het 1 1/8 - 1 1/4 principe)
Bedoel je hier ook een aantal technische- en marketing mensen van Principia mee?
Niet helemaal,
Isaac leverde ooit de vorken aan principia (en bouwde eigen TT frame). Isaac wordt uiteraard gebouwd in Taiwan maar is opgestart door ACS en dit was voorheen de Principia importeur voor Duitsland.
ACS heeft tijdig de stekker uit het dealerschap voor Principia getrokken en heeft haar kaarten op ISAAC gezet en dat is dus goed uitgepakt. (overigens zijn een aantal invloeden op deze manier overgeheveld naar Isaac denk maar aan het 1 1/8 - 1 1/4 principe)
Bedoel je hier ook een aantal technische- en marketing mensen van Principia mee?
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Quoten: Origineel geplaatst door Maegashira op 05 December 2006
Ik heb een Isaac Pascal uit 2006, sinds een maand of 8 in mijn bezit. Afgemonteerd met Centaur en voorzien van Mavic Ksyrium Elite's. Ben erg tevreden maar had iets meer verwacht van de overstap van metaal naar carbon. Misschien merk ik het verschil niet zo goed omdat ik erg licht ben. De fiets stuurt in ieder geval goed in de afdalingen en voelt erg solide aan.
Qua looks ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd. De dikke balhoofdbuis is me tegen gaan staan, en ik vind dat er teveel ruimte zit tussen de schuine buis waar de bidon op zit en het voorwiel. Dat kan overigens een kwaal zijn die is voorbehouden aan grote frames (ik rijd op een 60 of 61).
Licht en maat 60/61 ? Dan moet jij wel een heel slank postuur hebben.
Ik heb een Isaac Pascal uit 2006, sinds een maand of 8 in mijn bezit. Afgemonteerd met Centaur en voorzien van Mavic Ksyrium Elite's. Ben erg tevreden maar had iets meer verwacht van de overstap van metaal naar carbon. Misschien merk ik het verschil niet zo goed omdat ik erg licht ben. De fiets stuurt in ieder geval goed in de afdalingen en voelt erg solide aan.
Qua looks ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd. De dikke balhoofdbuis is me tegen gaan staan, en ik vind dat er teveel ruimte zit tussen de schuine buis waar de bidon op zit en het voorwiel. Dat kan overigens een kwaal zijn die is voorbehouden aan grote frames (ik rijd op een 60 of 61).
Licht en maat 60/61 ? Dan moet jij wel een heel slank postuur hebben.
Quoten: Origineel geplaatst door Maegashira op 05 December 2006
Qua looks ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd. De dikke balhoofdbuis is me tegen gaan staan, en ik vind dat er teveel ruimte zit tussen de schuine buis waar de bidon op zit en het voorwiel. Dat kan overigens een kwaal zijn die is voorbehouden aan grote frames (ik rijd op een 60 of 61).
Bedoel je dit ? Het is een 61 frame.
Qua looks ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd. De dikke balhoofdbuis is me tegen gaan staan, en ik vind dat er teveel ruimte zit tussen de schuine buis waar de bidon op zit en het voorwiel. Dat kan overigens een kwaal zijn die is voorbehouden aan grote frames (ik rijd op een 60 of 61).
Bedoel je dit ? Het is een 61 frame.
<a target="_blank" href= "http://img441.imageshack.us/img441/155/img0914tz1.jpg"> Isaac Pascal </a>
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12
Ja daar heb je gelijk in...1.87m lang en 60 (misschien 61) kilo schoon aan de haak. Zie ook het topic 'aanschaf lange broek' en alle problemen die zo'n postuur met zich meebrengt
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12
Ferry: precies, zo ziet die van mij er ook uit. Vanuit sommige hoeken lijken de verhoudingen soms een beetje zoek. Is me totaal niet opgevallen in de fietsenzaaak maar is wel iets waarop ik zal letten in de toekomst.
Verder niks te klagen!
Verder niks te klagen!
Na een aantal maanden blessureleed ben ik eindelijk op 27 oktober weer op mijn ISAAC Force ( Ultegra/DT Swiss/Easton/RXS maar nu even niet )gestapt. ISAAC maakt frames op zijn Duits. STW waarde is alles en dat je maar goed uit de TOUR test komt. Dat is met de Force aardig gelukt, qua Carbon zijn er maar weinig frames harder ( CR1/R3, die categorie ), zoals ik al zei leuk voor de TOUR maar je moet ervan houden of de bouw ervoor hebben ( +75 kg ) of het programma ervoor rijden.
Het e.e.a. betekent wel dat er geen compromissen op het gebied van design gesloten zijn. 8orm Follows Function, zoals een bekende Grote Blauwe Vogel zou zeggen, dus een massieve balhoofdbuis en een aluminium achtervork, althans bij de Force.
Een beetje een Fiets voor de TechnoFreaks die niet zo om ProTourSponsoringen, Nostalgie of latent Chauvinisme geven.......
Het e.e.a. betekent wel dat er geen compromissen op het gebied van design gesloten zijn. 8orm Follows Function, zoals een bekende Grote Blauwe Vogel zou zeggen, dus een massieve balhoofdbuis en een aluminium achtervork, althans bij de Force.
Een beetje een Fiets voor de TechnoFreaks die niet zo om ProTourSponsoringen, Nostalgie of latent Chauvinisme geven.......
na alles te hebben gelezen en vergeleken wat er als reactie los is gekomen heb ik een isaac pascal gekocht ging eigelijk voor een kelvin, maar daar ik een aangemeten bioracer heb paste de pacal het beste bij me heb hem bij trommelen in oosterhout gekocht prima geholpen ,dank jullie voor je meldigen en infomatie
Ik heb de isaac pascal een paar dagen en als ik mijn stuur onderaan in de beugel vastneem en van links naar rechts ga, begint de frame de zwabberen.
in de afdaling heb ik dit niet
geen stijve frame als jet mij vraagt, of kan dit aan iets anders liggen??
in de afdaling heb ik dit niet
geen stijve frame als jet mij vraagt, of kan dit aan iets anders liggen??
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende