Shimano 105 doorslaan
-
- Forum-lid
Had ik laatst ook. Best gevaarlijk idd, ben een keer bijna op mn smoel gegaan toen ik nog even snel voor een auto langswilde en de ketting opeens oversloeg :/
Bij mij was de ketting gewoon versleten (zat al 3000km op oid). Na vervangen ketting+cassette schakelde die weer als een zonnetje. Bij jou lijkt me dat na 800km haast niet het geval, dus zal idd gewoon afstelling zijn. Ook even controleren of de ketting niet te slap is. Kun je testen door hem voor en achter op het kleinste tandwiel te zetten. Ketting moet dan nog steeds strak staan.
Bij mij was de ketting gewoon versleten (zat al 3000km op oid). Na vervangen ketting+cassette schakelde die weer als een zonnetje. Bij jou lijkt me dat na 800km haast niet het geval, dus zal idd gewoon afstelling zijn. Ook even controleren of de ketting niet te slap is. Kun je testen door hem voor en achter op het kleinste tandwiel te zetten. Ketting moet dan nog steeds strak staan.
-
- Forum-lid
jeroen33 schreef:Hoe kan ik dit het gemakkelijkst doen
gewoon aan het stelschroefje draaien Doe het zelf meestal bij de derailleur. Dat is dus een draaidingetje waar de kabel de derailleur binnenkomt. Gewoon 1 slag per keer doen en dat testen of ie goed schakelt. En uiteraard niet te ver eruit draaien.
- plantagenet
- Forum-lid
jeroen33 schreef:Hoe kan ik dit het gemakkelijkst doen
Even de techdocs van shimano erop naslaan
Techdocs Shimano 105
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Als er niks gebeurt als je lichter schakelt, of als er wel iets gebeurt maar het kransje meteen weer terugspringt: spanning verhogen. Stelschroefje uitdraaien dus, van je af.
Bedankt voor de info, maar hoe kan je dit het beste reguleren, tijdens het fietsen (op en af stappen) of op een standaard. Ik heb het idee dat het met verspringen met aanzetten (dus kracht) heeft te maken.
Als ik aanzet verspringt er een versnelling
Als ik aanzet verspringt er een versnelling
Je kunt op een standaad beginnen, zie ook de tech. documentatie van Shimano.
Eerst kabelspanning op kleinste tandwiel, dan een tandje opschakelen en met de stelmoer op de derailleur de kabelspanning verhogen tot ketting BIJNA naar het volgende tandje springt.
Daarna op de weg proberen.
Eerst kabelspanning op kleinste tandwiel, dan een tandje opschakelen en met de stelmoer op de derailleur de kabelspanning verhogen tot ketting BIJNA naar het volgende tandje springt.
Daarna op de weg proberen.
Koga Full Carbon Team Edition Ultegra
Trek 6700 SLX
Trek 6700 SLX