Welke fietscomputer gebruiken jullie?
Hoi,
Ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer. Aangezien er veel te koop is (goedkoop en duur) ben ik benieuwd waar jullie mee rijden en wat jullie van je eigen fietscomputer vinden.
Omdat er ook veel draadloze systemen zijn en deze nogal eens een slechte review opleveren ben ik ook benieuwd wat jullie ervaring is met draadloze systemen.
Zou zeggen: kom maar op met jullie ervaringen !
Gr. Eric
Ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer. Aangezien er veel te koop is (goedkoop en duur) ben ik benieuwd waar jullie mee rijden en wat jullie van je eigen fietscomputer vinden.
Omdat er ook veel draadloze systemen zijn en deze nogal eens een slechte review opleveren ben ik ook benieuwd wat jullie ervaring is met draadloze systemen.
Zou zeggen: kom maar op met jullie ervaringen !
Gr. Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----
Ik heb ervaring met een paar fietscomputers.
Cateye enduro2: op zich best een goed apparaat maar ik wil graag kadans, die zit er niet op. Verder is dat ding inmiddels gedateerd. Ik heb destijds ding gekocht omdat die een lekker dik/robuust snoer had
Cateye Astrale 8: Wel kadans maar mijn bezwaar tegen dit apparaat is dat je na vervangen van de batterij de gegevens niet opnieuw kan instellen. Ik heb die niet snel daarna vervangen door een Sigma BC1600
Sigma BC1600: fijnste apparaat tot dusver. Vrij overzichtelijk apparaat met kadans én de mogelijkheid om de kilometerstanden weer in te stellen na vervangen van batterij. Ook handig is dat hij 2 wielinstellingen heeft. 's Zomers rijd ik met andere banden dan 's winters. Zo kan ik dus eenvoudig switchen tussen de bandenmaten. Jammer vind ik dat er geen verlichting in zit. De opvolger heeft overigens wél verlichting. Verlichting heb ik inmiddels zelf bij de BC1600 gemaakt dus voor mij geen reden om hem weg te doen en de opvolger aan te schaffen
Topeak Panoram: heb ik destijds gekocht vanwege de ingebouwde EL-Backlight. Zit geen kadans op maar daar had ik destijds ook geen behoefte aan. Fijn apparaat, overzichtelijk én ook de mogelijkheid om de kilometerstanden e.d. in te stellen.
Als ik nu een nieuwe moet kopen, zou het de opvolger van de BC1600 zijn: BC1606L met kadansmeter. Ik zou geen wireless nemen maar (indien mogelijk) een voetje met snoer erbij nemen. Voor mij is er geen reden om draadloos te nemen; het heeft me in het verleden alleen maar last opgeleverd. Extra batterij nodig bij de magneetopnemer en bij ligfietsen (ik rijd ligfiets) is de afstand soms net te groot.
Cateye enduro2: op zich best een goed apparaat maar ik wil graag kadans, die zit er niet op. Verder is dat ding inmiddels gedateerd. Ik heb destijds ding gekocht omdat die een lekker dik/robuust snoer had
Cateye Astrale 8: Wel kadans maar mijn bezwaar tegen dit apparaat is dat je na vervangen van de batterij de gegevens niet opnieuw kan instellen. Ik heb die niet snel daarna vervangen door een Sigma BC1600
Sigma BC1600: fijnste apparaat tot dusver. Vrij overzichtelijk apparaat met kadans én de mogelijkheid om de kilometerstanden weer in te stellen na vervangen van batterij. Ook handig is dat hij 2 wielinstellingen heeft. 's Zomers rijd ik met andere banden dan 's winters. Zo kan ik dus eenvoudig switchen tussen de bandenmaten. Jammer vind ik dat er geen verlichting in zit. De opvolger heeft overigens wél verlichting. Verlichting heb ik inmiddels zelf bij de BC1600 gemaakt dus voor mij geen reden om hem weg te doen en de opvolger aan te schaffen
Topeak Panoram: heb ik destijds gekocht vanwege de ingebouwde EL-Backlight. Zit geen kadans op maar daar had ik destijds ook geen behoefte aan. Fijn apparaat, overzichtelijk én ook de mogelijkheid om de kilometerstanden e.d. in te stellen.
Als ik nu een nieuwe moet kopen, zou het de opvolger van de BC1600 zijn: BC1606L met kadansmeter. Ik zou geen wireless nemen maar (indien mogelijk) een voetje met snoer erbij nemen. Voor mij is er geen reden om draadloos te nemen; het heeft me in het verleden alleen maar last opgeleverd. Extra batterij nodig bij de magneetopnemer en bij ligfietsen (ik rijd ligfiets) is de afstand soms net te groot.
Mijn voorkeur gaat uit naar een model met draad. Dit werkt altijd beter dan een draadloos model en bovendien hoef je dan nooit batterijen te verwisselen. Ik heb nu een heel duur model, maar als ik naast mijn fiets maatje rijdt (heeft dezelfde computer) geeft mijn snelheid soms dubbeltellingen aan. Mijn oude CateEye Velo 8 kostte mij 12 euro (ipv. 250 voo de Polar), maar voldeed eigenlijk beter!!
-
- Forum-lid
ik rijdt met een shimano draadloze computer en een sigma sport 1200 en 1600 ik vind shimano niet zo goed sigma sport vindt ik veel beter je hebt er veel minder snel stukken.
ben je van plan om een fietscomputer te nemen met of zonder cadans sensor?
groetjs christophe
ben je van plan om een fietscomputer te nemen met of zonder cadans sensor?
groetjs christophe
- leocuypers
- Forum-lid
na veel gesodemieter met draadloze computers, het ik me de een standaard SIGMA BC906 gekocht (met draad), je kunt deze ook fijn op je stuurpen zetten (het houdertje een kwart slag draaiend), dan zit ie mooi in in het midden
en alles dat je wilt weten heeft hij. snelheid, max, gemid, afgelegde weg, totale weg, actueel tov gemiddeld.
en lost geloof ik nog geen € 20,--.
en alles dat je wilt weten heeft hij. snelheid, max, gemid, afgelegde weg, totale weg, actueel tov gemiddeld.
en lost geloof ik nog geen € 20,--.
-
- Forum-lid HC
Ik weet niet waar die problemen vandaan komen hoor, met draadloze meters. Ik had met mijn cateye meters vaak nog meer problemen met de contaktpunten dan nu met de slechte ontvangst van mijn polar.
Sigma heeft volgens mij wel modelletjes met cadans en draad.
-
- Forum-lid
ja dat klopt ik heb er ook zo een en dat werk eigenlijk wel goed
groetjes christophe
groetjes christophe
Kijk anders es bij futurumshop.nl of hartslagmetershop.nl die hebben een grote collectie tellers. Ook bike-components.de heeft veel keus.
Mijn fietsteller is die op me Van Tuyl zit is een Draadloze Trek Incite 8 i , ben er zeer tevreden mee geen gedoe meer met draadjes waar je om moet denken alleen de engelse handleiding is voor verbetering vatbaar,die van Cateye zijn een stuk duidelijker.