Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

M5/ AX-lightness/ FSA-SLK/Zero Gravity

maartenthoen
Forum-lid

maartenthoen 24 nov 2006 23:08

Wie kan mij advies geven? Ik rij momenteel met Ultegra remmen, maar ben op zoek naar iets exclusievers en lichters. Maar, functionaliteit gaat bij mij voor uitstraling. Ik ben 1,98 meter en 82 kg, dus ik wil wel in de bergen verzekerd zijn van voldoende remkracht. Ik twijfel tussen de nieuwste SLK-rem van FSA, de laatste Zero Gravity 2006 rem, de zeer mooie Bram's Brake van M5 of toch maar doorsparen voor die carbon juweeltjes van AX-lightness? Wat te doen...?
Maarten
Maarten

rombaft
Forum-lid

rombaft 25 nov 2006 01:55

als je functionaliteit boven looks prefereerd blijf dan maar weg van die speciale dingetjes, remmen zoals die zero gravity remmen supper, echter het afstellen is al een heel stuk minder door het single pivot systeem.
wat die andere exclusieve remmetjes ook allemaal zijn en is echt miserie om goed te krijgen.

mischien de nieuwe campa record remmetjes overwegen

motta
Forum-lid

motta 25 nov 2006 15:10

Mavic Open Pro Ceramic velgen schijnen zeer goed te remmen. Door de Ultegra remhoeven te vervangen valt er mi weinig winst te maken.
Motta

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 25 nov 2006 17:46

Hoi,
De beste remmen voor de bergen zijn naar mijn gevoel de Mavic SSC. Je moet wel goede remblokjes plaatsen, de standaard Mavic die je meekrijgt bij aankoop voldoen prima. Geen idee welk merk of model dat is maar de houders zijn Shimano standaard montage.
Op de tweede plaats is er Campa Record.
Wil je lichter maar toch nog O.K. dan vind ik persoonlijk de FRM Ti remmen zeker een koopje.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 25 nov 2006 18:10

Mavic, Record en Dura-Ace remmen zijn allemaal top en met wat tunen (ti boutjes, carbon remblokhouders) ook best licht. M5 is lichter en geeft nog meer brute remkracht ten koste van wat doseerbaarheid, maar met jouw gewicht is M5 best een optie. 0G's en die carbon remmetjes zijn wel ok maar zou ik in jou geval niet zo snel nemen. Mis je toch gewoon wat remkracht.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 26 nov 2006 18:04

Als je nu met Ultegra (naar ik aanneem een complete groep) rijdt kan je beter geld investeren in wat Dura Ace onderdelen dan in superdure remmen naar mijn mening.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

maartenthoen
Forum-lid

maartenthoen 26 nov 2006 21:20

Hoi,
Bedankt voor je input. Toch nog een vraag aan jou. Ik hoor zeer wisselende geluiden over de M5 brakes en de Zero Gravity's. De M5 zou goed remmen, maar het monteren op je fiets moet werkelijk een drama zijn. Dan de ZG; de een zegt dat ze zeer goed remmen, de ander beweert van niet. Ook lees ik wisselende testresultaten via Internet. Kun jij mij info geven op basis van eigen ervaringen? Laat me wat weten.
Maarten
Maarten

casran
Forum-lid HC

casran 27 nov 2006 01:40

Ik heb vorig jaar met Zero Gravity remmen gekoerst. Indien perfect afgesteld zijn ze heel goed, maar de afstelling is nu eenmaal niet zo eenvoudig... en het vergt al zeker extra tijd als je regelmatig de breedte van de velgen wisselt (en dus remhoeven moet bijstellen), andere remblokhoudertjes steekt, etc.
Ik ben nog niet zeker of ik mijn ZG's houd; misschien gaan ze op de tijdritfiets. Voor mijn trainingsfiets en dagdagelijkse racefiets kiest ik voluit voor Record of Dura-Ace remhoeven; eergisteren heb ik een nieuwe fiets voor me opgebouwd, en ik heb er de Campagnolo Record 2007 Skeleton brakes op gezet, en die zijn nog een verbeterde versie van de 2006 Records!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie