sram shifters
Heb al veel over deze nieuwe shifters gelezen maar kan nog steeds niet achterhalen of deze shifters te gebruiken zijn met shimano DA voor en achter derailleur??? Cassette zou volgens mij geen probleem moeten zijn maar de remkabels?? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Geen enkel probleem met de remkabels.
Eric B
Eric B
Race:Specialized Tarmac Pro (07)-SRAM Rival-Mavic Ksyrium SSC SL<br>
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
Remkabels zijn inderdaad geen probleem. Voor de derailleurs wordt het lastig, SRAM heeft namelijk een 1:1 relatie tussen verkorting van kabel bij shifter/derailleur (correct me if i'm wrong). Bij Shimano is dit 1:2. Volgens mij is de combinatie SRAM hendels en Shimano derailleurs dus niet zonder aanpassing mogelijk.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar schijnt dit wel te werken ... heb dit al op een aantal platsen gelezen ...
Eric B
Eric B
Race:Specialized Tarmac Pro (07)-SRAM Rival-Mavic Ksyrium SSC SL<br>
Anders m.b.v shiftmate?
Check hier:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
Daar staat eea. Schijnt met name met kabels wat lastig te zijn, aldus XLR8R...
Ik heb wel zitten dubben om de shifters te proberen, maar gezien de enorme prijs, blijf ik nog maar even met mijn Shimi's rijden.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
Daar staat eea. Schijnt met name met kabels wat lastig te zijn, aldus XLR8R...
Ik heb wel zitten dubben om de shifters te proberen, maar gezien de enorme prijs, blijf ik nog maar even met mijn Shimi's rijden.
Op de shiftmate site staan gewoon shiftmates voor SRAM <--> Shimano te koop, dus ik denk dan dat het wel mogelijk moet zijn. Je moet model 5 hebben.
http://www.jtekengineering.com/shiftmate.htm
"ShiftMate model #5The model #5 is for mating SRAM road components with Shimano components"
Ik heb de shifters nu meerdere keren geprobeerd en ik blijf erbij dat ik het niks vind. Komt nog eens bij dat ze gigantisch overpriced zijn. Ze zien er wel veel beter uit dan Shimano overigens (is ook niet zo moeilijk, Shimano shifters zijn net stierenhoorns). Campagnolo shifters blijf ik het mooist vinden.
http://www.jtekengineering.com/shiftmate.htm
"ShiftMate model #5The model #5 is for mating SRAM road components with Shimano components"
Ik heb de shifters nu meerdere keren geprobeerd en ik blijf erbij dat ik het niks vind. Komt nog eens bij dat ze gigantisch overpriced zijn. Ze zien er wel veel beter uit dan Shimano overigens (is ook niet zo moeilijk, Shimano shifters zijn net stierenhoorns). Campagnolo shifters blijf ik het mooist vinden.
tja maar een setje campa record shifters bij dura ace afmontage doet me ergens ook wel pijn in het hart. Maar de prijs is inderdaad belachelijk hoog en hoor de laatste tijd ook weer een aantal slechte zaken over de Sram shifers. Ik denk dat er niets anders opzit dan nog een seizoenetje dura ace te rijden en dan over te stappen naar een record 2007 in de uitverkoop volgend jaar
Quoten: Origineel geplaatst door hergen op 28 November 2006
tja maar een setje campa record shifters bij dura ace afmontage doet me ergens ook wel pijn in het hart. Maar de prijs is inderdaad belachelijk hoog en hoor de laatste tijd ook weer een aantal slechte zaken over de Sram shifers. Ik denk dat er niets anders opzit dan nog een seizoenetje dura ace te rijden en dan over te stappen naar een record 2007 in de uitverkoop volgend jaar
Zoals wat dan ?
Zoals wat dan ?
Op het forum zijn al een aantal zaken te vinden maar in de opsoming::
- afwerking (onderdelen niet strak aan elkaar)
- "handigheid" van één schakelbeweging schijnt voor veel mensen toch lastig te zijn, met name met wat kleinere handen
- en als laatste en dat is toch ook wel belangrijk is de prijs
maargoed anderzijds lees je ook het tegenovergestelde. Ik hen nog niet de kans gehad een setje van dichtbij te zien maar ben met name benieuwd naar de "grip" van de shifters. Deze zou erg goed moeten zijn, (volgens sram zelf, maar ook volgens enkele reviews die ik gelezen heb)
- afwerking (onderdelen niet strak aan elkaar)
- "handigheid" van één schakelbeweging schijnt voor veel mensen toch lastig te zijn, met name met wat kleinere handen
- en als laatste en dat is toch ook wel belangrijk is de prijs
maargoed anderzijds lees je ook het tegenovergestelde. Ik hen nog niet de kans gehad een setje van dichtbij te zien maar ben met name benieuwd naar de "grip" van de shifters. Deze zou erg goed moeten zijn, (volgens sram zelf, maar ook volgens enkele reviews die ik gelezen heb)