Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

doehetzelf.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 nov 2006 08:50

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40208
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 nov 2006 09:32

Waar is die rare klemring voor?
Less is bore

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 24 nov 2006 10:27

Die is er om het daarin aanwezige lager op zijn plaats te houden, toch?
Fiets... ook eens 11 speed!

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 24 nov 2006 17:07

Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 26 nov 2006 00:06

Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 24 November 2006


Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.


Misschien ligt het aan mij, maar zo'n ring doet niets in zo'n geval. Als de verbindingsbout los gaat vliegt de boel toch uit elkaar.
Is het misschien om het breedte verschil tussen een bsa en ita crank huis (of hoe dat ding ook mogen heten te compenseren?

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 26 nov 2006 01:00

Quoten: Origineel geplaatst door Spinningfreak op 25 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 24 November 2006


Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.


Misschien ligt het aan mij, maar zo'n ring doet niets in zo'n geval. Als de verbindingsbout los gaat vliegt de boel toch uit elkaar.
Is het misschien om het breedte verschil tussen een bsa en ita crank huis (of hoe dat ding ook mogen heten te compenseren?


Ze noemen het een veiligheidsveer in de handleiding van Campa. Hij doet overigens wel wat:
"Druk er voorzichtig op (in de lengterichting ten opzichte van de as) om te controleren of de veer er op de juiste manier in zit en de rechtercrank tegenhoudt..."

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40208
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2006 12:24

Ik vind het maar een raar ding wat weinig nut heeft IMHO.
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 26 nov 2006 15:19

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 26 November 2006

Ik vind het maar een raar ding wat weinig nut heeft IMHO.

Kom op zeg, beetje meer vertrouwen in die Italianen. Zal er echt niet voor niets op zitten...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 nov 2006 16:27

Dat vertrouwen hebben ze allang verspeeld met Pina's met kreukelzones, DeRosa's waar ze prongelijk de voorvork hebben verwisseld met de achtervork. En ga zo maar door , van campa verwacht ik echter iets meer verstand.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie