doehetzelf.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40208
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waar is die rare klemring voor?
Less is bore
Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
- spinningfreak
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23
Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 24 November 2006
Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.
Misschien ligt het aan mij, maar zo'n ring doet niets in zo'n geval. Als de verbindingsbout los gaat vliegt de boel toch uit elkaar.
Is het misschien om het breedte verschil tussen een bsa en ita crank huis (of hoe dat ding ook mogen heten te compenseren?
Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.
Misschien ligt het aan mij, maar zo'n ring doet niets in zo'n geval. Als de verbindingsbout los gaat vliegt de boel toch uit elkaar.
Is het misschien om het breedte verschil tussen een bsa en ita crank huis (of hoe dat ding ook mogen heten te compenseren?
Quoten: Origineel geplaatst door Spinningfreak op 25 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 24 November 2006
Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.
Misschien ligt het aan mij, maar zo'n ring doet niets in zo'n geval. Als de verbindingsbout los gaat vliegt de boel toch uit elkaar.
Is het misschien om het breedte verschil tussen een bsa en ita crank huis (of hoe dat ding ook mogen heten te compenseren?
Ze noemen het een veiligheidsveer in de handleiding van Campa. Hij doet overigens wel wat:
"Druk er voorzichtig op (in de lengterichting ten opzichte van de as) om te controleren of de veer er op de juiste manier in zit en de rechtercrank tegenhoudt..."
Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 24 November 2006
Mocht de verbindingsbout tussen de twee crankdelen los gaan, dan zit het rechter crankdeel in ieder geval nog vast aan de cup. Waarom dit aan de linkerkant niet het geval is is me een raadsel.
Handige uiteenzetting van de campa montage trouwens.
Misschien ligt het aan mij, maar zo'n ring doet niets in zo'n geval. Als de verbindingsbout los gaat vliegt de boel toch uit elkaar.
Is het misschien om het breedte verschil tussen een bsa en ita crank huis (of hoe dat ding ook mogen heten te compenseren?
Ze noemen het een veiligheidsveer in de handleiding van Campa. Hij doet overigens wel wat:
"Druk er voorzichtig op (in de lengterichting ten opzichte van de as) om te controleren of de veer er op de juiste manier in zit en de rechtercrank tegenhoudt..."
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40208
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind het maar een raar ding wat weinig nut heeft IMHO.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende