Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

racefiets opbouwen

brambeton
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:05

brambeton 24 dec 2010 14:23

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staal.html

Hij staat er nog steeds hehehehe..............mooi he?
foute boel

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 24 dec 2010 14:27

ik krijg het er niet warm van :)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 dec 2010 14:49

brambeton schreef:http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staal.html

Hij staat er nog steeds hehehehe..............mooi he?


Volgens mij heb je hem in gedachten al gekocht.... :)

doe het dan maar gewoon, mss wil iemand van het forum je er wel mee helpen of kan je op het forum nog wat onderdelen scoren.

heb je straks mooi eer van je werk van je zelfgemaakte ros !!

succes ermee.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 dec 2010 14:52

brambeton schreef:http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staal.html

Hij staat er nog steeds hehehehe..............mooi he?
Er staat ook nog steeds: 'Helaas her en der beschadigd door slechte opslag'.

Met het risico dat ik nu een hele horde 'tifosi' over mij heen krijg: bedenk wel dat veel (niet alle) Italiaanse (stalen) frames niet uitblinken door degelijk lakwerk. M.a.w. ze zijn (vaak) gevoelig voor het oplopen van beschadigingen. Als het je niet uimaakt, O.K. Maar als je een mooie fiets op wilt bouwen, zou je je wel eens kunnen gaan ergeren aan de beschadigingen 'her en der'. 't Is maar een overweging die ik je mee wil geven;).
60 x Ventoux

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 24 dec 2010 15:21

Le Grimpeur schreef:
Met het risico dat ik nu een hele horde 'tifosi' over mij heen krijg: bedenk wel dat veel (niet alle) Italiaanse (stalen) frames niet uitblinken door degelijk lakwerk.


Dat klopt, is vaak dramatisch slecht.
Een paar maanden geleden heb ik een Union/Motta frame verkocht waar bijna geen lak meer opzat, terwijl mijn Gazelle uit dezelfde tijd er nog goed inzat (wel wat krassen enzo)
Cheap light strong, choose two

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 24 dec 2010 15:29

Neem aan dat jij zelf ook wel begrijpt dat je dat niet zo 1 op 1 vergelijken kan Kees? Het frame staat al lang te koop, ben het met Le Grimpeur eens dat de beschadigingen wel eens erger kunnen zijn als op de foto s te zien is. Verder overbegroot je idd nogal. 100 euro voor een stuur op een budgetfiets?! Ik kocht laatst een mooi Cinelli stuur voor 20 op MP. En 320 voor het opbouwen vind ik ook nogal wat zeg..

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 dec 2010 15:35

Kees0251 schreef:
Le Grimpeur schreef:
Met het risico dat ik nu een hele horde 'tifosi' over mij heen krijg: bedenk wel dat veel (niet alle) Italiaanse (stalen) frames niet uitblinken door degelijk lakwerk.


Dat klopt, is vaak dramatisch slecht...
... terwijl mijn Gazelle uit dezelfde tijd er nog goed inzat (wel wat krassen enzo)


En ook dat klopt. Destijds heb ik met 'weemoed' mijn beide Gazelle Champion Mondials (15 en 19 jaar 'oud') ingeruild, want ze zaten echt nog 'perfekt' in de lak. Maar ja, daar was Gazelle dan ook 'beroemd' om...
60 x Ventoux

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 24 dec 2010 16:02

brambeton schreef:Hij staat er nog steeds hehehehe..............mooi he?


€225 voor een beschadigd stalen frame? Die staat er nog wel even ;) Het is wel van Geniusbuizen, dus als je er echt gek op bent, kun je het doen, maar ik zie het niet als een buitenkansje

Je inschatting voor de groep is duur en laag met 105. Ook je post stuurlint e.d. is aan de flinke kant en je beloont je fietsenmaker wel enorm met een hele dag arbeidsloon. Met wat beter zoeken, moet je een overjarige Ultegra afmontage en leuke overige onderdelen er wel op kunnen krijgen voor pak 'm beet 1000 euro in totaal. Je bent dan alleen de komende maanden niet van eBay en MP af te slaan.

En je zou kunnen proberen de fiets zelf in elkaar te zetten. Het geld wat je bespaart aan FM-kosten geef je dan uit aan goed gereedschap, dat je dan voor altijd hebt. En mijns inziens heb je dàn de mooiste fiets die er is: mooi staal, zelf uitgezocht en zelf opgebouwd met de ervaring van een paar keer goed verkloten er gratis bij :) Ongeacht het frame en de afmontage heb je dan werkelijk een eigen fiets.

En als laatste: luister niet teveel naar de campanolista's. Er rijden genoeg Italianen op een Italiaans frame met prachtige Shimano- en SRAM-groepen ;)
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

brambeton
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:05

brambeton 24 dec 2010 17:19

Ben er mee eens dat e.e.a. wel goedkoper kan, maar dit zijn de inschattingen tot nu toe.
Ben iig nog geen goedkopere groep tegengekomen vanaf niveau 105.
Wat sturen ed betreft vind ik het nog lastig kwaliteit te onderscheiden vandaar de hoge inschatting mischien.
Wat betreft de term budget-bike moet je het ook wel zien dat ik nog lekker op de fiets wil zitten. Ik ben bv 1.88, bbl ff uit het hoofd 94 cm dan is het frame al wat aan de grote kant mischien.
Dus een meting bij een FM komt ook nog bij de onvoorziene kosten(diversen)
foute boel

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 24 dec 2010 18:03

als je laat opmeten en je koopt daar een fiets is de meting meestal gratis

hagi
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 24 dec 2010 18:53

zou van de coppi afzien heb er ook een gehad het lakwerk is zeer slecht als je hem toch wil zou ik hem eerst laten spuiten.
of zou voor een nieuwe stalen frame kijken kona duell braun

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 24 dec 2010 19:10

hagi schreef:zou van de coppi afzien heb er ook een gehad het lakwerk is zeer slecht als je hem toch wil zou ik hem eerst laten spuiten.
of zou voor een nieuwe stalen frame kijken kona duell braun


:D Hij wou een BUDGETfiets bouwen en jij komt met deze opties?! :D

Plaats reactie