racefietsen lichter dan 6,8 kg
Beste fietsers,
Bikemotion is al geweest.Ik heb het helaas gemist.Wat ik me afvraag is dit.Hoe licht was de racefiets die jullie zijn tegengekomen op Bikemotion BENELUX?Van welk merk?Ik zoek namelijk een lichte racefiets onder de 6.8 kg.Maar dan ook vederlicht.Zeg maar een racefiets van 3 kg ofzo.
Blauwe
Bikemotion is al geweest.Ik heb het helaas gemist.Wat ik me afvraag is dit.Hoe licht was de racefiets die jullie zijn tegengekomen op Bikemotion BENELUX?Van welk merk?Ik zoek namelijk een lichte racefiets onder de 6.8 kg.Maar dan ook vederlicht.Zeg maar een racefiets van 3 kg ofzo.
Blauwe
Staat me bij dat de lichtste fiets een titanium Litespeed was (Lightweight, Tune carbon kettingbladen, dat werk), woog dacht ik 5,4 kg. Beneden de 4 stond er niet. Daarvoor moet je denk ik naar onze Oosterburen (die geilen nog meer op licht, lichter, lichtst).
"Zeg maar een racefiets van 3 kg ofzo"
Teleac/Jellinek heeft een goede ontwenningscursus daar zou ik eerst aan beginnen alvorens iets te kopen
En serieus, echt licht materiaal stond er dit keer niet. Ben zelf met een spin onlangs tot 4.8 kg gekomen voor een rijdbare fiets maar daar zit zoveel vreemd/niet commercieel materiaal op dat dit voor een leverancier niet interessant is.
Lichter kan ook maar dan worden er consessies gedaan (geen voorderailleur, superlichte lekgevoelige tubes etc.)
Teleac/Jellinek heeft een goede ontwenningscursus daar zou ik eerst aan beginnen alvorens iets te kopen
En serieus, echt licht materiaal stond er dit keer niet. Ben zelf met een spin onlangs tot 4.8 kg gekomen voor een rijdbare fiets maar daar zit zoveel vreemd/niet commercieel materiaal op dat dit voor een leverancier niet interessant is.
Lichter kan ook maar dan worden er consessies gedaan (geen voorderailleur, superlichte lekgevoelige tubes etc.)
Quoten: Origineel geplaatst door blauwe op 22 November 2006
Beste fietsers,
Bikemotion is al geweest.Ik heb het helaas gemist.Wat ik me afvraag is dit.Hoe licht was de racefiets die jullie zijn tegengekomen op Bikemotion BENELUX?Van welk merk?Ik zoek namelijk een lichte racefiets onder de 6.8 kg.Maar dan ook vederlicht.Zeg maar een racefiets van 3 kg ofzo.
Blauwe
Hoe lichter, hoe duurder. Kijk hier maar:
http://www.tour-magazin.de/to/tour_arti ... &subnav=21
Voor je in de buidel tast, hoe zit 't met je eigen gewicht?
Beste fietsers,
Bikemotion is al geweest.Ik heb het helaas gemist.Wat ik me afvraag is dit.Hoe licht was de racefiets die jullie zijn tegengekomen op Bikemotion BENELUX?Van welk merk?Ik zoek namelijk een lichte racefiets onder de 6.8 kg.Maar dan ook vederlicht.Zeg maar een racefiets van 3 kg ofzo.
Blauwe
Hoe lichter, hoe duurder. Kijk hier maar:
http://www.tour-magazin.de/to/tour_arti ... &subnav=21
Voor je in de buidel tast, hoe zit 't met je eigen gewicht?
Het record is 3,9 kilo (Canyon en Litespeed). Je zoekt een fiets van "3 kg ofzo". Ik wens je veel succes. Wel even je bankrekening checken want zo'n 100 duizend euro of meer ben je wel kwijt aan al het ontwerpen, prototypes van onderdelen, testen en verdere research die een team speciaal voor jou zal moeten doen
Een volwassen persoon op een fiets van 3 kg? Volgens het UCI reglement moet een racefiets minstens 6,8 kg wegen. Of dit echt nodig is voor klimmertjes van 55 kg is voer voor discussie (o.a. Bianchi wil onder dat gewicht), maar 3 kg is zonder meer onverantwoord.
Quoten: Origineel geplaatst door bikeboss op 22 November 2006
Een volwassen persoon op een fiets van 3 kg? Volgens het UCI reglement moet een racefiets minstens 6,8 kg wegen. Of dit echt nodig is voor klimmertjes van 55 kg is voer voor discussie (o.a. Bianchi wil onder dat gewicht), maar 3 kg is zonder meer onverantwoord.
Hoi,
Wat heeft het UCI hiermee van doen? Ik heb lak aan het UCI en het wordt tijd dat ze eens een paar zaken gaan herzien. Maar goed, het UCI heeft hiermee dus niks te maken.....
Alhoewel, als ze die limiet lieten vallen of ze verlaagden hem dan reden de meesten onder ons wel zeker met een lichtere fiets.
Trouwens, als die "of zo" van TS zo'n 999g mag wegen zit je al bij 4 kg en daar kan je vandaag best een fiets rond bouwen zonder dat er sprake is van onverantwoord of wat dan ook. Er zijn al kaders van 850g en minder en voorvorken van 300g en minder die perfect voldoen dus why not?
Ciao,
Een volwassen persoon op een fiets van 3 kg? Volgens het UCI reglement moet een racefiets minstens 6,8 kg wegen. Of dit echt nodig is voor klimmertjes van 55 kg is voer voor discussie (o.a. Bianchi wil onder dat gewicht), maar 3 kg is zonder meer onverantwoord.
Hoi,
Wat heeft het UCI hiermee van doen? Ik heb lak aan het UCI en het wordt tijd dat ze eens een paar zaken gaan herzien. Maar goed, het UCI heeft hiermee dus niks te maken.....
Alhoewel, als ze die limiet lieten vallen of ze verlaagden hem dan reden de meesten onder ons wel zeker met een lichtere fiets.
Trouwens, als die "of zo" van TS zo'n 999g mag wegen zit je al bij 4 kg en daar kan je vandaag best een fiets rond bouwen zonder dat er sprake is van onverantwoord of wat dan ook. Er zijn al kaders van 850g en minder en voorvorken van 300g en minder die perfect voldoen dus why not?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 28 okt 2006 17:45
Ik vraag me altijd af waarom de wedstrijdfietsen van de grote jongens nooit zijn afgemonteerd met carbon stuurpen en/of stuur! Ik weet bijv dat Rabo heel vaak rijd met fietsen zwaarder dan 6,8! Vind ik echt raar! De carbon stuurpennen van sommige merken zijn al beter dan de alu van bijv ITM (in 2005 meer dan 50 stuks afgebroken!)
En die regel van de uci is al uit het jaar toebak als je het in de sneltreinvaart van technologische ontwikkelingen bekijkt! Wel vind ik dat er een min gewicht moet zijn! Anders hebben de kleinere rennertjes dubbel voordeel ! Ze wegen minder en kunnen daarom ook nog eens op een lichtere fiets rijden! Vooral in de grote rondes zoals de Tour zou dit veel uitmaken. De winnaar zou minder snel allround worden maar eerder een berggeitje!
En die regel van de uci is al uit het jaar toebak als je het in de sneltreinvaart van technologische ontwikkelingen bekijkt! Wel vind ik dat er een min gewicht moet zijn! Anders hebben de kleinere rennertjes dubbel voordeel ! Ze wegen minder en kunnen daarom ook nog eens op een lichtere fiets rijden! Vooral in de grote rondes zoals de Tour zou dit veel uitmaken. De winnaar zou minder snel allround worden maar eerder een berggeitje!
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.
Quoten: Origineel geplaatst door WielrennerD op 23 November 2006
En die regel van de uci is al uit het jaar toebak als je het in de sneltreinvaart van technologische ontwikkelingen bekijkt! Wel vind ik dat er een min gewicht moet zijn! Anders hebben de kleinere rennertjes dubbel voordeel ! Ze wegen minder en kunnen daarom ook nog eens op een lichtere fiets rijden! Vooral in de grote rondes zoals de Tour zou dit veel uitmaken. De winnaar zou minder snel allround worden maar eerder een berggeitje!
Herbekijk je mening eens. Voor een renner van 68kg is een fiets van 6,8kg 10 van zijn lichaamsgewicht; voor een renner van 60kg is die fiets procentueel zwaarder. Hoezo de lichtere rennertjes in het voordeel?
En die regel van de uci is al uit het jaar toebak als je het in de sneltreinvaart van technologische ontwikkelingen bekijkt! Wel vind ik dat er een min gewicht moet zijn! Anders hebben de kleinere rennertjes dubbel voordeel ! Ze wegen minder en kunnen daarom ook nog eens op een lichtere fiets rijden! Vooral in de grote rondes zoals de Tour zou dit veel uitmaken. De winnaar zou minder snel allround worden maar eerder een berggeitje!
Herbekijk je mening eens. Voor een renner van 68kg is een fiets van 6,8kg 10 van zijn lichaamsgewicht; voor een renner van 60kg is die fiets procentueel zwaarder. Hoezo de lichtere rennertjes in het voordeel?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -