Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cyclocrosser of hybride?

teejke
Forum-lid

teejke 23 nov 2006 10:52

Ik heb ook lang getwijfeld maar uiteindelijk toch voor de crossfiets gekozen na enig overleg met jongens die met beide ervaring hebben.Ik wil hem op dezelfde manier gaan gebruiken als jij en dan is de meest logische keus een crossfiets.

ridleyroy
Forum-lid

ridleyroy 26 nov 2006 17:55

Als je veel gaat draaien en keren lijkt mij een recht stuur inderdaad makkelijker, tenminste dat gevoel heb ik. Maar of de keuze van het stuur de keuze van een cyclo of hybride uitdendelijk bepaald?
Hoe zit het eigenlijk met de 'standaard' banden van een crosser, kun je daarmee makkelijk door het mulle zand?
Overigens vind ik het wel of niet hebben van vering niet zo belangrijk, Parijs-Roubais doe je ook zonder.

diogenes
Forum-lid

diogenes 26 nov 2006 22:40

Niet iedereen....

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

filipslot
Forum-lid

filipslot 11 dec 2006 21:49

Zat één jaar geleden met hetzelfde probleem voor de aanschaf van mijn winterfiets. Cyclo of Hybride? Ik rijd niet graag in de blubber maar wil wel de winter door rijden.
Heb toen een cyclo aangeschaft en zou nooit meer twijfelen. Heel gemakkelijk. Zin op de baan (een paar wielen met snelle banden) - en bij mooi en droog in de natuur (snel mijn ander paar wieltje erop met profielbanden).
Het voordeel is dat wanneer je een groep racers tegenkomt je steeds kan invoegen aangezien je met een cyclo ook een mooie snelheid kan maken

Plaats reactie