Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

lagers campa body

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 20 nov 2006 09:14

Tijdens onderhoud aan mijn racefiets ontdekte ik dat het buitenste lager in de body versleten is. Het betreft een body behorende bij een campagnolo chorus naaf. In deze body zijn twee fabriekslagers geperst. Kan ik deze lagers (laten) vervangen of dien ik een compleet nieuwe body aan te schaffen?
In de body zit in het midden een gaatje. Is dit een smeer punt waarmee de betreffende lagers kunnen worden gesmeerd?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40627
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2006 09:33

Gewoon een nieuwe trapas kopen. Kost de wereld ook niet en dan ben je weer voro jaren gesteld. Het gaatje is niet om te smeren maar om vocht eruit te laten lopen.
Less is bore

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 20 nov 2006 10:56

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 November 2006

Gewoon een nieuwe trapas kopen. Kost de wereld ook niet en dan ben je weer voro jaren gesteld. Het gaatje is niet om te smeren maar om vocht eruit te laten lopen.

Bedankt voor je reactie, maar het ging niet om een trap-as. Het gaat om de body (vrij-loop) van de achternaaf waar de casette op geschoven zit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40627
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2006 11:21

Oeps, te snel gelezen. Sorry!!
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 20 nov 2006 13:51

je kunt de lagers in de body vervangen maar dit is lastig en vrij duur (skf). 

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3102
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 nov 2006 01:01

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 November 2006

je kunt de lagers in de body vervangen maar dit is lastig en vrij duur (skf). 

Bij mijn campa wiel kostte het vervangen van alle lagers inclusief die in de body Eur 55,- inclusief montage door de fietsenmaker. Niet echt een koopje, maar goedkoper dan een nieuw wiel.

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 24 nov 2006 15:17

Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 24 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 November 2006

je kunt de lagers in de body vervangen maar dit is lastig en vrij duur (skf). 

Bij mijn campa wiel kostte het vervangen van alle lagers inclusief die in de body Eur 55,- inclusief montage door de fietsenmaker. Niet echt een koopje, maar goedkoper dan een nieuw wiel.

Welk campa wiel / naaf betreft het hier?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 nov 2006 02:16

Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 24 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 24 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 November 2006

je kunt de lagers in de body vervangen maar dit is lastig en vrij duur (skf). 

Bij mijn campa wiel kostte het vervangen van alle lagers inclusief die in de body Eur 55,- inclusief montage door de fietsenmaker. Niet echt een koopje, maar goedkoper dan een nieuw wiel.

Welk campa wiel / naaf betreft het hier?


Hoi,
Maakt niks uit. Bij de 10S Campa bodys tot en met 05 (wat de wielen betreft) kan je op dezelfde manier de industriele lagers vervangen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie