Gebruik jij een helm?
een helm? ik heb er 4 liggen (2 TT helmen en 2 normale helmen) oh ja, en nog een LAS Chrono2006 TT helm waarvan de schaal in 3 ligt.... de helm die mij hefe tgered toen ik met 45km/h over de kop ging door een kuil. Vol op mijn hoofd geland en vervolgs op rug en bekken.
schade? : lichte hersenschudding, 2 nekwervels vast, 4 rugwervels vast, 1 SI gewricht vast en gekneusde heup en schouder....
Als ik die helm niet op had gehad... Ik draag standaard een helm, voel me naakt zonder en een ongelukje is zo gebeurd
ps. iemand enig idee hoe ik de foto kan resizen hier
schade? : lichte hersenschudding, 2 nekwervels vast, 4 rugwervels vast, 1 SI gewricht vast en gekneusde heup en schouder....
Als ik die helm niet op had gehad... Ik draag standaard een helm, voel me naakt zonder en een ongelukje is zo gebeurd
ps. iemand enig idee hoe ik de foto kan resizen hier
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik heb vorige maand met een groep van veertig mannen in de Franse Alpen gefietst. Erg gezellig, totdat er een van ons met zijn hoofd op het asfalt terecht kwam, tijdens een lichte afdaling richting Coret de Roselend. Wat eerst op een flinke hersenschudding leek, bleek later dodelijk. Vier uur na het ongeval is hij overleden. Hij droeg geen helm, net als de meerderheid van de groep. Meestal stond op een bedwongen top een busje voor ons klaar, zodat we onze helm voor de afdaling konden pakken, maar deze keer door omstandigheden niet.
Zelf heb ik hem altijd op, en dat was bij thuiskomst toch net iets gemakkelijker praten tegenover vrouw en kinderen.
Ik heb dit bericht toch maar geplaatst, ondanks aanvankelijke aarzeling (ik wil hier geen "sensatieverhaal" over een dergelijk trieste gebeurtenis neerzetten). Ik hoop dat mensen erdoor aan het denken worden gezet.
Zelf heb ik hem altijd op, en dat was bij thuiskomst toch net iets gemakkelijker praten tegenover vrouw en kinderen.
Ik heb dit bericht toch maar geplaatst, ondanks aanvankelijke aarzeling (ik wil hier geen "sensatieverhaal" over een dergelijk trieste gebeurtenis neerzetten). Ik hoop dat mensen erdoor aan het denken worden gezet.
-
- Forum-lid
Nou, dat is inderdaad vreselijk. Moeilijk om voor te stellen dat je het ene moment nog vol enthousiasme met je hobby bezig kunt zijn en een paar tellen laten niet meer leeft. Mijn deelname.
Overigens vind ik het wel erg goed dat je dit post. Ik betrap mijzelf er op dat ik bij trainingsritjes die ik alleen rij nog wel eens zonder helm op de fiets stap. Dit soort berichten maken je toch bewust van het feit dat het gevaar altijd op de loer ligt en dat je dus gewoon verstandig moet zijn en die helm moet dragen.
Overigens vind ik het wel erg goed dat je dit post. Ik betrap mijzelf er op dat ik bij trainingsritjes die ik alleen rij nog wel eens zonder helm op de fiets stap. Dit soort berichten maken je toch bewust van het feit dat het gevaar altijd op de loer ligt en dat je dus gewoon verstandig moet zijn en die helm moet dragen.
Ik rij lekker zonder helm.
Ik ga gemiddeld maar iets van 26 waarom dan een helm op doen?
Zo vaak zal je niet op je hoofd vallen. En pas bij een snelheid van 35 is het een vereiste.
Op een snorfiets rij je ook niet met een helm, uitgezonderd die oudjes dan he.
Ik ga gemiddeld maar iets van 26 waarom dan een helm op doen?
Zo vaak zal je niet op je hoofd vallen. En pas bij een snelheid van 35 is het een vereiste.
Op een snorfiets rij je ook niet met een helm, uitgezonderd die oudjes dan he.
krant90, ik neem aan dat dit een soort provocatie is om ons uit te lokken om nog eens te vertellen hoe belangrijk een helm is? Kan niet zo zijn dat je het nog steeds niet begrepen hebt! Rijd je met 3,5 kmh voor een stoplicht en je valt om, met je hoofd op de stoeprand... hoef je echt niet 35kmh te gaan hoor. Beetje nat, zebrapad... autodeur die opeens openzwaait, steentje dat net verkeerd lag in die bocht, hondje steekt de straat over etc.
Natuurlijk, als je 25 km per jaar rijdt is je kans kleiner op een ongeluk dan als je er 8000 per jaar rijdt. Enneuh, "Zo vaak zal je niet op je hoofd vallen" klopt natuurlijk, "gelukkig niet" zou ik zeggen, maar het is net voor die 1ne keer! Ik reed laats ook door de stad, auto gaat opeens vol op de rem omdat ie dacht door een verblinde zon dat 't licht op rood stond.. ik remmen uit alle macht, over de kop, op de stoeprand, helm gebroken, alleen klein schaafje aan de elleboog... Ik reed daar echt geen 26 hoor!
In de Ardechoise, man, 56jaar, mist een bocht, dood.. hij had echt wel een helm op in dit geval maakte dat niet uit maar dit was zeker niet gepland. Je kunt het gewoon niet voorzien en dus kun je het ergste niet uitsluiten. De helmen van tegenwoordig zijn echt niet meer van die hittebronnen als vroeger. Gewoon even wennen en een extra veiligheid...
Natuurlijk, als je 25 km per jaar rijdt is je kans kleiner op een ongeluk dan als je er 8000 per jaar rijdt. Enneuh, "Zo vaak zal je niet op je hoofd vallen" klopt natuurlijk, "gelukkig niet" zou ik zeggen, maar het is net voor die 1ne keer! Ik reed laats ook door de stad, auto gaat opeens vol op de rem omdat ie dacht door een verblinde zon dat 't licht op rood stond.. ik remmen uit alle macht, over de kop, op de stoeprand, helm gebroken, alleen klein schaafje aan de elleboog... Ik reed daar echt geen 26 hoor!
In de Ardechoise, man, 56jaar, mist een bocht, dood.. hij had echt wel een helm op in dit geval maakte dat niet uit maar dit was zeker niet gepland. Je kunt het gewoon niet voorzien en dus kun je het ergste niet uitsluiten. De helmen van tegenwoordig zijn echt niet meer van die hittebronnen als vroeger. Gewoon even wennen en een extra veiligheid...
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- robbebopper
- Forum-lid HC
thunderroad schreef:vreselijk robbeb.
kende je hem goed?
Nee, hij ging dit jaar voor de eerste keer mee met onze groep. Toevallig heb ik hem daags voor het ongeluk nog gesproken, na de afdaling van de col de Madeleine. Hij was erg enthousiast, en hoewel pas kort met de fietssport bezig, toch al erg fanatiek. Enkele goede vrienden en collega's van hem waren er ook bij, en die hebben het de dagen na het ongeluk, toen er allerlei zaken geregeld moesten worden, beslist niet gemakkelijk gehad.
persoonlijk na thuiskomst toch ook wel met een dip gezeten, maar juist het enthousiasme van het slachtoffer zelf, heeft me doen besluiten dat het goed is om weer verder te gaan met deze fantastische hobby.
Ik heb ook echt altijd mn helm op, een specialized decibel. Ben fietskoerier en fiets dan ook veel in de stad en dan is het echt onverantwoord om zonder helm te rijden. Ik wil in ieder geval nooit als een kasplantje in een rolstoel terechtkomen enkel en alleen omdat ik een keer geen helm droeg tijdens het fietsen.