Precies, en ik snap dus niet waarom er een drama van gemaakt wordt als iemand er voor kiest om één van die vele a.d.n. vermeende risico's niet probeert te reduceren.Thomas1974 schreef:Risico's en ongelukken horen bij het leven.
Als ik het goed herinner dan sterft het grootste deel van de mensen die overlijden tussen de 20-30 jaar als gevolg van een autoongeluk, ca 60%. Dat betekent dat als je als 20-30 jarige niet in een auto stapt je beduidend minder risico lijdt om te overlijden in die leefdtijdsgroep.
"Niet haalbaar, onrealistisch, maar je kan toch niet zonder auto" en wat dan al niet meer ..........kan goed zijn, maar je reduceert het risico op overlijden wel met tweederde.
Ik wil nog steeds wel eens wat statistiek daar over zien, maar ja, kennelijk heeft niemand er hier problemen mee om dat vermeende verhoogde risico te nemen, maar het wordt wel een probleem als er vervolgens een ander vermeend verhoogd risico genomen wordt.Waar het om gaat is dat je in bepaalde situaties extra risico loopt. Een bovengemiddeld aantal uren op de racefiets met hoge snelheden door het verkeer rossen is zo'n verhoogd risico.
Iemand die beroepsmatig met gevaarlijke stoffen werkt zet ook een veiligheidsbril op.[/quote]
Dat komt waarschijnlijk eerder doordat hij dat verplicht is, dan doordat hij dat voor eigen veiligheid doet.