Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Gebruik jij een helm?

filihaan
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:07

filihaan 05 mei 2011 14:03

evrieselaar schreef:Ik gebruik zelf altijd een helm, die dingen zijn ook tegenwoordig zo licht dat je het bijna niet merkt.

Voor mij part zou iedereen op de racefiets een helm moeten dragen, maar het blijft eigen keuze. Vind het niet nodig dat sommige mensen steeds roepen naar naar fietsers zonder helm.

Dingen als: "Draag een helm lul!!!" hoor ik regelmatig geroepen worden.


+1 Groet dan eerder niet-helmdragers niet en helmdragers wel...
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

smaanders
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:29

smaanders 06 mei 2011 00:11

Ik gebruik ook ALTIJD een helm.
Laatst helaas van heel dichtbij een ongeval mee gemaakt en gelukkig had de betreffende wielrenner een helm op. Dit heeft hem letterlijk gered!!!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 06 mei 2011 00:19

Zag gisteren iemand bij ons door het dorp rijden op een mooie Pinarello Prince. Strak in het wielerpak, mooie schoentjes, geschoren beentjes, maar boven de nek hield de wieleroutfit op. Ook nog op een druk moment op de dag, rond 5 uur. Veel verkeer op de weg. Ik snap d'r niks van.

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 06 mei 2011 00:28

Vandaag een rondje posbank gedaan, toch zeker 10 man zonder helm gezien.
Het waren vooral de wat oudere fietsers die zonder helm reden.

Ik rijd zelf altijd met, heb er 2 aan diggelen gereden ga dus niet wrg zonder.

Mocht er iemand zonder helm bij mij aanhaken dan stop ik vaak wel of vraag ik ff om niet met mij op te rijden.
Als je de boel kapot valt dan graag zonder mij.
niet zeuren maar trappen

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 06 mei 2011 00:37

Vanmorgen was ik nog niet helemaal wakker, ik rijd de parkeergarage uit, rest de vermogensmeter (ging een stukje TT-en naar het werk) en dacht: hé, wat is mijn hoofd, naakt en kaal...

O ja, Afbeelding vergeten. Dus toch maar even terug...

Een poosje heb ik ook geprobeerd om niet-Afbeelding-dragers iets toe te roepen, maar het werkt toch niet.

Wat ik wel doe, is beginnende renners (die ik persoonlijk ken) en nog geen helm hebben bestoken met linkjes naar webshops waar ze deze voor niet al te astronomische bedragen een helm kunnen kopen. Dat werkt vrij aardig moet ik zeggen. :)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mei 2011 00:57

Ja, herkenbaar. Net zo'n gevoel als in een auto rijden zonder gordel om. Het kan best, maar het voelt vreemd. Kwestie van gewenning dus.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 06 mei 2011 01:05

Corniel schreef:Een poosje heb ik ook geprobeerd om niet-Afbeelding-dragers iets toe te roepen, maar het werkt toch niet.

Echt? Laat mensen toch zelf hun ding doen..

Ik ben van mening dat iedereen er verstandig aan doet om een helm te dragen en vrienden zal ik het ook zeggen. Maar als ik iemand zie roken ga ik hem toch ook niet toespreken..

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 06 mei 2011 01:48

@Foosho: ik denk 1,5 rit. ;)

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 06 mei 2011 10:54

Maar dan ga ik er vanuit (op basis van de posts die ik van je lees) dat jij dat op een redelijk nette manier doet/deed

Mensen meteen voor lul/klootzak/mongool enz. uitmaken die je op de weg tegenkomt zonder helm is dan weer overdreven imo

eelcoz

eelcoz 06 mei 2011 11:36

Ik denk, zoals al eerder aan de orde gekomen, dat het wel of niet dragen van een helm zeer sterk leeftijdsgerelateerd is. Wat weer komt doordat het vroeger veel minder een gewoonte was om een helm te dragen. Bijna iedere niet-helmdrager die ik tegenkom is boven de 40/45. Ik kom nagenoeg nooit twintigers zonder helm tegen. Wat dat betreft zou je verwachten dat over een jaar of twintig, iedereen netjes een helm draagt.

svensation
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30

svensation 06 mei 2011 11:44

schamperd schreef:Mocht er iemand zonder helm bij mij aanhaken dan stop ik vaak wel of vraag ik ff om niet met mij op te rijden.
Als je de boel kapot valt dan graag zonder mij.


Dat vindt ik wel een mooi statement. Ga ik ook doen!

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 06 mei 2011 12:12

Als ik op mijn gemak een rondje ga rijden draag ik geen helm, doe ik ook niet als ik op de fiets een krantje ga halen. Ik vind het ook geen probleem als ik 27/28u rijd en ingehaald wordt, laat maar rijden. Vind het heerlijk om op die manier op het gemakje te toeren.
Zodra ik met iemand ga rijden draag ik wel altijd een helm, ongeacht de snelheid.
Overigens denk ik dat ik binnenkort altijd een helm ga dragen, wanneer mijn zoontje oud genoeg is om het een beetje te begrijpen dan moet ik natuurlijk het goede voorbeeld geven.
Anima Sana In Corpore Sano.

Plaats reactie