Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kleding set voor in de winter

xonmultimedia
Forum-lid

xonmultimedia 18 nov 2006 22:19

hi,
nu het winterseizoen weer langzaam aanbreekt zit ik inmiddels weer 3 keer per week in de spinningzaal. Dit is toch heel wat anders dan het lekkere buiten fietsen zoals ik in de zomer doe.
Nu moet ik toegeven dat ik toch wel een mooi weer fietser ben en wil dit eigenlijk ook wel in e winter doorzetten als het zonnetje schijnt.
Ik draag in de zomer het liefst korte broek met zeem maar zonder bretels. En verder een goed zittend maar simpel fietsshirt.
Wat heb ik nou nodig om op die lekkere zonnige winterdag op me fiets te stappen en hoe ver moet je gaan?
Ik heb zelf natuurlijk wel idee maar hou dit graag even tegen jullie aan..ik begin beneden
Schoenen--> alleen wat sportsokken lijkt me wat koud. Wat zijn hier voor mogelijkheden voor?
Broek --> Natuurlijk heb ik een lange broek nodig. Maar wat is nou een goede kwaliteit voor redelijke prijs? En is het handiger om de zeem in de broek te hebben of in het ondergoed?
ndergoed --> In de zomer draag ik geen ondergoed onder mijn fietsbroek (wat klinkt dat kinky haha) maar neem aan dat dit niet te voorkomen is als het kouder is. Wat heb ik hiervoor nodig en nogmaals de vraag...wel of geen zeem?
Bovenkleding --> Ik zie hier verschillende mogelijkheden voorbij komen maar wat is wijs. Moet je ook hier een termoshirt dragen met daarop een shirt met lange mouwen? Of draag je een windstop jack? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan bovenkleding die gewoon goed sluitend is en niet "flubbert" in de wind bij het fietsen.
Nou heel verhaal..maar ben benieuwd naar jullie ervaring. Ik zal niet wekelijks gaan fietsen dus moet ook wat betreft budget redelijk blijven. Maar moet het natuurlijk niet koud krijgen.:-)

hoor het graag!

confused
Forum-lid

confused 18 nov 2006 22:41

Lange broek, zo één zonder zeem die gaat gewoon over je korte broek heen. Kun je ook meteen dat ondergoed weglaten, want dat fiets echt voor geen *&(#^(.
Geen andere sokken, maar overschoenen. Met veel dikkere sokken zouden mijn schoenen niet meer passen.
Tuurlijk shirt lange mouw, met daarover iets winddichts (en daaronder eventueel nog een laagje), lekkere handschoenen en iets voor onder je helm zouden het verder moeten doen.
Het is niet te voorkomen dat je het op een gegeven moment toch wel koud gaat krijgen, maar dan moet je 's winters maar niet 5 uur gaan trainen.

Volgens mij zijn er bij futurumshop wel aardige sets te krijgen, of anders even de kerst/eindejaarsshows af om een paar modelletjes van vorig jaar te scoren.

juri
Forum-lid

juri 18 nov 2006 23:25

zie voorgaande bericht plus nog een stel arm en been stukken, deze kun je dan voor de echt koude dagen nog onder je vest en lange broek dragen.

velo
Forum-lid
Contact

velo 19 nov 2006 08:25

Als je geen kleding wil dragen die 'flubbert' dan is Assos misschien het antwoord op je vragen.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 nov 2006 11:36

of zo'n beetje ieder ander merk als je het maar in de goede maat koopt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 nov 2006 19:36

Voor goedkope kleding kan ik je cyclewear.nl aanraden. Arm- en beenstukken daar zijn uitstekende kwaliteit en zeker warm genoeg! Ze hebben er trouwens ook overschoenen.
Zelf heb ik voor de winter: GORE fietsjasje windstopper, beenstukken, Decathlon handschoenen, BBB overschoenen en een Jägemeister muts die uiteraard gewoon onder helm wordt gedragen.
Dan heb ik nog een heel setje thermo-wear (Craft, Odlo, Barts) voor het bovenlijf, allemaal afkomstig van andere sporten die ik doe of gedaan heb zoals skiën en roeien. Het aantal laagjes onder het GORE fietsjasje varieert van 1 tot 2 afhankelijk van de temperatuur.

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 20 nov 2006 11:43

Gewone schoenen met dunnen sokken maar met overschoenen.

Korte broek met zeem en daarover een lange broek zonder zeem. Afhankelijk van de temperatuur is de lange broek één met of zonder geruwde binnenzijde.

Handschoenen (open wielerhandschoenen tot 3 °C, daaronder dichte).

Altijd een zweethemd. Afhankelijk van de temperatuur lange of korte mouwen.

Wielershirt met lange mouwen.

Jack. Goretex jack ademt goed en is ook zonder regen geschikt om te dragen bij koude.
ventueel een warm windjack in plaats van een goretex jack.

Als het echt heel koud is een lang zweethemd, lang wielershirt, gevoerd jack en uiteindelijk goretex jack (kouder dan -5 °C).
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

rene_a
Forum-lid

rene_a 21 nov 2006 13:14

Kijk even bij SPAM op de website. Hier wordt een pakket aangeboden van 195 euro... bevalt me perfect. Werd met koffie onthaald bij het passen en kon het pakket meteen meenemen. Zeer geschikt voor de winter ook.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 nov 2006 14:57

Rot op met je spam!!!

decibel
Forum-lid

decibel 21 nov 2006 21:34

Ik heb sinds twee dagen een Windstopper jack van Gore Bikewear (Function II) dat sindsdien al aan flink wat water, harde wind en relatief lage temperaturen is blootgesteld (ik trap elke dag 41 kilometer heen en weer naar m'n werk, dus zit al in het pikkedonker op de fiets). Met alleen een Craft-ondershirt heb ik het al na een kilometer of drie lekker warm en ook na een uur in de regen fietsen blijft het regenwater 'buiten'. M'n Gore-fietsbroek, ook met windstopper, lekt aan de achterkant uiteindelijk wel door, maar koud krijg ik het er niet echt van.
Stevens SCF2<br>

Plaats reactie