Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nooit meer lekke band

sneller
Forum-lid

sneller 18 nov 2006 14:18

Hallo,
Misschien kwam het al eerder ter sprake............
In "Fiets"  zag ik weer de advertentie van Dutch-Perfect  No Flat Tyre. Op hun side zag ik dat ook de maat 700x23 verkrijgbaar is. Rijdt dat een beetje met de komende vaak natte dagen die er ongetwijfeld aan gaan komen en dat niet lek rijden klopt dat?
Groetjes.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2006 14:29

Ik denk dat het een zeer oncomfortabele, zware band is die je niet op je racefiets wilt hebben. In mijn ervaring is het ook nergens voor nodig. Ik fiets heel de winter door (vorig jaar jan. 750km als voorbeeld) en heb alleen in april 1 lekke band gehad.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 18 nov 2006 14:43

Idd, heb er nu 9456 km op zitten vanaf begin januari en heb slechts 1 keer lek gereden in maart, had er toen een flink stuk glas inzitten.
Dus  ja, dat hou je natuurlijk niet tegen.
Gooi er meestal na zo'n 2500 km een nieuwe achterband om, voorband is nu pas de tweede. En verder schoon ik mijn bandjes iedere week even op, d.w.z. dat ik de steentjes en andere ongerechtigheden eruit peuter.
Lijkt mij dus ook al aardig lekproof zo!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

wfvn
Forum-lid

wfvn 18 nov 2006 16:01

Lek rijden en lek rijden is 2....
Getallen als 'ik heb maar 1x lek gereden in een half jaar tijd' zegt mij inmiddels niets meer. Ik heb dezelfde dingen gezegd; ik heb 15000 kilometer gereden met 3x een set banden op m'n voorwielen (.... don't ask; 20" wieltjes onder een 3-wielige ligfiets) en 2x een set banden op m'n achterwiel, telkens hetzelfde soort band. In die 15000 kilometer slechts 5x lek gereden; dat is dus 1x elke 3000 kilometer. Ik heb er het hele jaar mee doorgereden.
Sinds anderhalf jaar heb ik een nieuwe vergelijkbare fiets. Ik heb daar dezeflde soort banden onder gegooid en heb onder dezelfde omstandigheden gereden; gewoon het hele jaar door met zeker 50 van de afstand op hetzelfde woon-werk-traject. Toch heb ik nu veel minder mazzel met m'n banden; ik heb in de eerste 5000 kilometer al meer lek gereden dan in de voorgaande 15000 kilometer. En dan te bedenken dat ik die banden in die 15000 kilometer echt opgereden heb dus dat de rijlaag echt doorgesleten was.
Dus nogmaals: mij zeggen de verhalen (ook m'n eigen verhalen) over hoe lekbestendig een band is totaal niets. Het is volgens mij enorm veel kwestie van geluk of pech hebben.
Inmiddels rijd ik trouwens andere banden die minder lekpreventie hebben en dan ook al vaker lek geraakt zijn. Ik heb ervoor gekozen om antileklinten (Anti Platt van Proline) te gaan gebruiken in de hoop dat die wel voor een lekvrije winter gaan zorgen.
Nog even over die Dutch Perfect bandjes: Je kan ook ervaringen vinden met andere maten Dutch Perfect banden:
http://www.ligfiets.net/accessoires/type.php3?id=332
Zoals je kan lezen: zware, trage band. Voor de snelle rijder niet echt een aanrader dus

Plaats reactie