Quoten: Origineel geplaatst door Janus op 30 November 2006
Ik ga voor de Mavic Crossmax XL (ik kan deze als overjarig (demo) model voor 250 overnemen. de crosstrail is pas in februari leverbaar en ik denk dat ik met de crossmax een goeie deal heb gemaakt
Inderdaad goeie deal, denk ik. Ik ben er in ieder geval erg over te spreken.
Nieuwe wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quote: Origineel geplaatst door six13 Freak op 28 November 2006
Ik heb net de Mavic 717 met Sapim cx-ray spaken en de nieuwe xtr naven besteld. Nadeel van de naven is de verplichting tot het center lock systeem. Voordeel is dat ze net zo licht maar goedkoper dan DT zijn. Ga proberen ze zelf te spaken.
Als je velgrem gebruikt is de Dt 240s 135gram lichter dan de XTR, dat vindt ik een aanzienlijk verschil.
In geval van centerlock scheelt het nog altijd 83 gram, lijkt mij ook nog wel de moeite.
In geval van ISO 2000 scheelt het nog steeds 57 gram.
Je kunt beide naven ook niet met elkaar vergelijken, Dt is een stuk duurder, lagering industrielagers tov conus/cups-lagers en ook bij de vrijloop is een andere techniek toegepast.
Ik heb net de Mavic 717 met Sapim cx-ray spaken en de nieuwe xtr naven besteld. Nadeel van de naven is de verplichting tot het center lock systeem. Voordeel is dat ze net zo licht maar goedkoper dan DT zijn. Ga proberen ze zelf te spaken.
Als je velgrem gebruikt is de Dt 240s 135gram lichter dan de XTR, dat vindt ik een aanzienlijk verschil.
In geval van centerlock scheelt het nog altijd 83 gram, lijkt mij ook nog wel de moeite.
In geval van ISO 2000 scheelt het nog steeds 57 gram.
Je kunt beide naven ook niet met elkaar vergelijken, Dt is een stuk duurder, lagering industrielagers tov conus/cups-lagers en ook bij de vrijloop is een andere techniek toegepast.
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
In geval van ISO 2000 scheelt het nog steeds 57 gram.Je kunt beide naven ook niet met elkaar vergelijken, Dt is een stuk duurder, lagering industrielagers tov conus/cups-lagers en ook bij de vrijloop is een andere techniek toegepast.
Ik vind zelf 60 gram voor 2 wielen niet opwegen tegen het enorme prijsverschil. Voor DT betaal je ongeveer het dubbele (je zit al snel boven de 350 Euro). Bovendien verwacht ik niet dat de xtr's minder zullen rijden. Ook het beetje extra onderhoud door het verschil in constructie neem ik graag voor lief.
Ik vind zelf 60 gram voor 2 wielen niet opwegen tegen het enorme prijsverschil. Voor DT betaal je ongeveer het dubbele (je zit al snel boven de 350 Euro). Bovendien verwacht ik niet dat de xtr's minder zullen rijden. Ook het beetje extra onderhoud door het verschil in constructie neem ik graag voor lief.
Quote: Origineel geplaatst door six13 Freak op 01 December 2006
In geval van ISO 2000 scheelt het nog steeds 57 gram.
Je kunt beide naven ook niet met elkaar vergelijken, Dt is een stuk duurder, lagering industrielagers tov conus/cups-lagers en ook bij de vrijloop is een andere techniek toegepast.Ik vind zelf 60 gram voor 2 wielen niet opwegen tegen het enorme prijsverschil. Voor DT betaal je ongeveer het dubbele (je zit al snel boven de 350 Euro). Bovendien verwacht ik niet dat de xtr's minder zullen rijden. Ook het beetje extra onderhoud door het verschil in constructie neem ik graag voor lief.
Daar kan ik wel inkomen, wilde alleen even recht zetten dat beide naven niet het zelfde gewicht hebben..
In geval van ISO 2000 scheelt het nog steeds 57 gram.
Je kunt beide naven ook niet met elkaar vergelijken, Dt is een stuk duurder, lagering industrielagers tov conus/cups-lagers en ook bij de vrijloop is een andere techniek toegepast.Ik vind zelf 60 gram voor 2 wielen niet opwegen tegen het enorme prijsverschil. Voor DT betaal je ongeveer het dubbele (je zit al snel boven de 350 Euro). Bovendien verwacht ik niet dat de xtr's minder zullen rijden. Ook het beetje extra onderhoud door het verschil in constructie neem ik graag voor lief.
Daar kan ik wel inkomen, wilde alleen even recht zetten dat beide naven niet het zelfde gewicht hebben..