Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

welke bandjes ideaal om te koersen

cyclefan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2006 23:20

cyclefan 17 nov 2006 14:55

Wat is jullie mening over koersen met bandjes? Met welke bandjes hebben jullie de beste ervaring. Nat of droog parcours. Ik heb er ook al wat merken geprobeerd en momenteel vind ik het best Veloflex Pavé ongelofelijke grip maar wel duur (35 euro per band) ofwel Vittoria's OPEN CORSA EVO Cx maar deze wegen dan wel wat meer.
Wat is jullie ideale koersband?

performancect.
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 sep 2006 16:08

performancect. 17 nov 2006 15:03

ik heb dit jaar gekoerst met de continental gp 4000 en was er toch tevreden overniet 1 keer mee platgevallen en voldoende grip vond ik

cyclefan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2006 23:20

cyclefan 17 nov 2006 15:11

Ik heb deze ook al overwogen maar heb gehoord dat ze nogal gevaarlijk zijn als het wat nat is om mee te schuiven... ? Met Michelin pro race is dat bij mij het grootste probleem schuiven als het vochtig is, daarom Vittoria Open Corsa of Veloflex die veel grip hebben en toch licht rijden. Alleen vind ik ze geweldig snel slijten... Heb nu Vredestein Fortezza TriComp gekocht omdat deze naar het schijnt ook heel goed bollen en slijtvaster zijn.
Klopt dat heb er nog maar 40 km mee gereden maar het gevoel is alleszins goed.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 nov 2006 15:44

Op GP4000's zit een vettige laag om de banden goed te houden tijdens transport en opslag, dit zit op wel meer banden. Toen de banden net beschikbaar waren zijn er nog al wat aan het glijden gegaan op een natte weg omdat die vette laag er nog op zat.
Na een paar uurtjes op de droge weg is het laagje helemaal weg, met azijn kan je het er ook zo afhalen.
Michelin Pro Race is ook een goede band net zoals bijv de Schwalbe waarvan ik de naam vergeten ben. Veloflex is bij de ooster buren ook heel betaalbaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie