Beste forumleden. Ik ben op zoek naar een mountainbike voor de training in de winter. Mijn budget is alleen niet zo hoog (onder de 900 euro). Welke zouden jullie kiezen en waarom?
http://www.canyon.com/_nl/outlet/artike ... o=A1012974
http://www.mantel-tweewielers.nl/produc ... _2010.html
http://www.12gotrading.nl/merida/mounta ... _80_v_2010
Alvast veel dank voor het advies.
Welke is het beste?
-
- Forum-lid
Hoi Houwelingen,
Tussen deze fietsen maakt het niet zoveel uit. Allemaal hardtail en in hetzelfde segment. Dit is een enorme vechtmarkt, waarin je krijgt wat je betaalt. De merken houden elkaar scherp in de gaten en maken onderling nauwelijks verschil. Vaak dure derailleurs en goedkope onderdelen waarvan je de logo's niet ziet. Maakt ook niet zoveel uit want het zijn slijtage onderdelen.
Let er op welke remmen je fijn vindt (schijf/velg) en de manier van schakelen kan uitmaken (gripshift/hendel). Wat je ook in de gaten moet houden is onderhoud. Als je dat niet zelf kunt/wilt kies je een fm in de buurt.
En kies vooral de mooiste. Daar heb je misschien nog wel het meeste aan (=motivatie )
Tussen deze fietsen maakt het niet zoveel uit. Allemaal hardtail en in hetzelfde segment. Dit is een enorme vechtmarkt, waarin je krijgt wat je betaalt. De merken houden elkaar scherp in de gaten en maken onderling nauwelijks verschil. Vaak dure derailleurs en goedkope onderdelen waarvan je de logo's niet ziet. Maakt ook niet zoveel uit want het zijn slijtage onderdelen.
Let er op welke remmen je fijn vindt (schijf/velg) en de manier van schakelen kan uitmaken (gripshift/hendel). Wat je ook in de gaten moet houden is onderhoud. Als je dat niet zelf kunt/wilt kies je een fm in de buurt.
En kies vooral de mooiste. Daar heb je misschien nog wel het meeste aan (=motivatie )
Focus heeft op dit moment ook erg mooie LTD MTB`s voor een kleine 900euro (adviesprijs) XT 10sp met verder super afmontage wellicht ook wat voor je om mee te nemen in je beslissing
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Beste Peter, waar kun je Focus fietsen kopen? Ook online?
Mbt de voorvorken is er toch wel een redelijk verschil tussen de fietsen en dat is nu net een erg belangrijk onderdeel wat je in de toekomst niet zo snel zal vervangen. Van RockShox loopt de serie in kwaliteit op van Dart -> Tora -> Recon -> Reba -> Sid. Vanwege de voorvork zouden bij mij de Bulls Copperhead 1 en de Merida afvallen, hoewel ik moet bekennen dat ik de voorvork van de Merida niet ken.
Bij de Cube moet je even opletten welke vork er in zit, want de wit/rode heeft volgens mij een Recon maar in die grijs/zwarte zit een ander, volgens mij een Manitou Minute, ook een goede vork trouwens.
Voor de rest zijn het volgens mij inderdaad redelijk gelijkwaardige fietsen, dus kies dan de mooiste (of eigenlijk de fiets waar je het lekkerst op fietst, maar ik geloof dat je via internet gaat kopen, dus een testritje zit er waarschijnlijk niet in).
Bij de Cube moet je even opletten welke vork er in zit, want de wit/rode heeft volgens mij een Recon maar in die grijs/zwarte zit een ander, volgens mij een Manitou Minute, ook een goede vork trouwens.
Voor de rest zijn het volgens mij inderdaad redelijk gelijkwaardige fietsen, dus kies dan de mooiste (of eigenlijk de fiets waar je het lekkerst op fietst, maar ik geloof dat je via internet gaat kopen, dus een testritje zit er waarschijnlijk niet in).
http://www.canyon.com/_nl/outlet/artike ... o=A1012974
Zonder enige twijfel gaat mijn voorkeur uit naar die canyon ! Hier heb ik nog weinig negatiefs over gelezen in testen .
Zonder enige twijfel gaat mijn voorkeur uit naar die canyon ! Hier heb ik nog weinig negatiefs over gelezen in testen .
Stond zelf een aantal maanden geleden voor ongveer dezelfde keus, maar met een iets hoger budget (€1500,-). Mijn keuze was de Canyon (AL 9.0). Achteraf een goede keus, want het is een puike fiets.
Dus ook voor mij geen twijfel: de Canyon
Dus ook voor mij geen twijfel: de Canyon
Nou, ik vind die fietsen dus allemaal helemaal niet zo gelijkwaardig.
De Canyon lijkt de meest interessante, maar ik zou zonder meer voor de copperhead 3 gaan. De meest eerlijke afmontage en een absoluut beter setje wielen dan in de canyon zitten.
De Canyon vind ik wel de mooiste. De Canyon en de copperhead 3 steken duidelijk boven de andere uit, maar dat is ook wel een beetje logisch, aangezien ze dat qua prijs ook doen. Klein beetje appels en peren dus, maar als je budget ernaar is en je bent bereid je budget ook idd volledig te gebruiken, dan is de copperhead 3 zijn geld zeker waard.
De Canyon lijkt de meest interessante, maar ik zou zonder meer voor de copperhead 3 gaan. De meest eerlijke afmontage en een absoluut beter setje wielen dan in de canyon zitten.
De Canyon vind ik wel de mooiste. De Canyon en de copperhead 3 steken duidelijk boven de andere uit, maar dat is ook wel een beetje logisch, aangezien ze dat qua prijs ook doen. Klein beetje appels en peren dus, maar als je budget ernaar is en je bent bereid je budget ook idd volledig te gebruiken, dan is de copperhead 3 zijn geld zeker waard.
Don\'t argue with fools, they\'ll drag you down to their level and then beat you with experience
Michon schreef:Nou, ik vind die fietsen dus allemaal helemaal niet zo gelijkwaardig.
Met die wielen van die canyon is toch niets mis mee ? Zou die wielen zelfs eerder durven nemen dan die uit de bulls . En dat cranckstel uit die canyon zou ik ook zeker niet willen wisselen met hetgeen van die bulls .
Ik heb met deze fiets ,denk ik ?de goede keuze gemaakt.
899 euro met alles xt op ketting en cassette na.
Voorvork is de RockShox Reba
succes met verder zoeken.
Ik woon in Duiven , je mag best wel even kijken en proberen.
geef maar een pm
http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ud-5-0/637
899 euro met alles xt op ketting en cassette na.
Voorvork is de RockShox Reba
succes met verder zoeken.
Ik woon in Duiven , je mag best wel even kijken en proberen.
geef maar een pm
http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ud-5-0/637
lucnoa schreef:Michon schreef:Nou, ik vind die fietsen dus allemaal helemaal niet zo gelijkwaardig.
Met die wielen van die canyon is toch niets mis mee ? Zou die wielen zelfs eerder durven nemen dan die uit de bulls . En dat cranckstel uit die canyon zou ik ook zeker niet willen wisselen met hetgeen van die bulls .
Crankstel is inderdaad wat minder, maar daar zul je minder last van hebben dan met bijv. de shifters of de wielen.
Een XT naaf is echt wel beter dan een crossridenaaf. Het XT wiel met die mavicvelg is (indien goed op spanning met de juiste spaak) echt wel een stijver wiel dan de crossride. Crossride zit echt onderin de middenklasse. Zou het amper LX niveau willen noemen.
Don\'t argue with fools, they\'ll drag you down to their level and then beat you with experience