Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Waar staat je mtb in de winter?

sivle
Forum-lid

sivle 10 nov 2006 11:55

Misschien een rare vraag. Maar waar plaatsen jullie je mtb in de winter? kan het kwaad voor een fiets, bijvoorbeeld voor de voorvork, als deze in de schuur staat waar het dik kan vriezen?

ted038
Forum-lid

ted038 10 nov 2006 12:14

zolang het geen voorvork op watervering is, kan het geen kwaad
"licht" Vriezen zal een atb niet gauw schade berokkenen, zolang er geen water/vocht ergens aanwezig is. (Als dit bevriest, zet het namelijk uit.)
Hoe een atb reageert onder (langdurig)  zware vrieskou van bijv. onder de -20 heb ik uiteraard geen zicht op.

sivle
Forum-lid

sivle 10 nov 2006 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door Ted038 op 10 November 2006

zolang het geen voorvork op watervering is, kan het geen kwaad
"licht" Vriezen zal een atb niet gauw schade berokkenen, zolang er geen water/vocht ergens aanwezig is. (Als dit bevriest, zet het namelijk uit.)
Hoe een atb reageert onder (langdurig)  zware vrieskou van bijv. onder de -20 heb ik uiteraard geen zicht op.

onder de -20 zal het niet gauw worden in NL denk ik. Dat water wat in de vork kan zitten, tsjah, hmz, het kan natuurlijk wel iets. Dat wat er in gekomen is met fietsen....

siral
Forum-lid

siral 10 nov 2006 17:33

Na het afspuiten mogen onze mtb's in de bijkeuken opdrogen als het vriest. Daarna verhuizen ze weer naar de garage. Maar niet iedereen heeft het gemak van een bijkeuken...

paulito
Forum-lid

paulito 10 nov 2006 19:01

Mijn mtb staat nooit in de winterperiode!! Hangt vanaf zondag in de schuur, kan ik hem op mijn gemak poetsen na de wekelijkse tocht. Nog nooit gemerkt dat vorst iets nadeligs had. -20 kan ik me niet voorstellen in de winter, op toertochten is het soms ijzig koud en het enige probleem is dan soms een vastzittende vrijloop bij mijn achtertandwielen (één keer gehad). Misschien dat de olie van de vork iets dikker wordt maar bevriezen??
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

sivle
Forum-lid

sivle 11 nov 2006 11:23

Quoten: Origineel geplaatst door Paulito op 10 November 2006

Mijn mtb staat nooit in de winterperiode!! Hangt vanaf zondag in de schuur, kan ik hem op mijn gemak poetsen na de wekelijkse tocht. Nog nooit gemerkt dat vorst iets nadeligs had. -20 kan ik me niet voorstellen in de winter, op toertochten is het soms ijzig koud en het enige probleem is dan soms een vastzittende vrijloop bij mijn achtertandwielen (één keer gehad). Misschien dat de olie van de vork iets dikker wordt maar bevriezen??

Mijn mtb staat nooit in de winterperiode!! --> Dat bedoelde ik ook niet, maar je kan niet 24 uur per dag op je fiets zitten. Dus de tijd dat je niet op de fiets zit!  

paulito
Forum-lid

paulito 11 nov 2006 19:27

Mijn mtb staat nooit in de winterperiode!! --> Dat bedoelde ik ook niet, maar je kan niet 24 uur per dag op je fiets zitten. Dus de tijd dat je niet op de fiets zit!

Snap ik natuurlijk, dan staat mijn fiets gewoon in de schuur want daar vriest het nooit zo hard. En wat dan nog, niets is van water of met water gevuld. Dus nooit geen probleem gehad.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

sivle
Forum-lid

sivle 11 nov 2006 20:15

Oke, ik weet wel genoeg, bedankt!

sivle
Forum-lid

sivle 13 nov 2006 12:06

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 11 November 2006

Ho ho! nu je het toch vraagt wel ff blijven luisteren. Die van mij gaat het bed in en m,n vrouw flikker ik in de schuur, zeker als het vriest. Stel je voor dat m,n Remblokjes te hard worden nee nee dat kan niet! en m,n bandjes uitdrogen. Ik vind het wel aangenaam om te zien als dat heerlijke vet langzaam tussen het balhoofdstel uitloopt....het ultieme genot. En m,n vrouw...ach genoeg gereedschap de kelder...........om mee te gooien

Laat je dat ook je vrouw lezen?  Maarach, ze zal het wel gewend zijn dan...

ted038
Forum-lid

ted038 13 nov 2006 13:34

Quoten: Origineel geplaatst door Sivle op 13 November 2006

Ho ho! nu je het toch vraagt wel ff blijven luisteren. Die van mij gaat het bed in en m,n vrouw flikker ik in de schuur, zeker als het vriest. Stel je voor dat m,n Remblokjes te hard worden nee nee dat kan niet! en m,n bandjes uitdrogen. Ik vind het wel aangenaam om te zien als dat heerlijke vet langzaam tussen het balhoofdstel uitloopt....het ultieme genot. En m,n vrouw...ach genoeg gereedschap de kelder...........om mee te gooien

... Alsof iedereen een internetaansluiting in de schuur heeft ...

sivle
Forum-lid

sivle 13 nov 2006 16:36

Quoten: Origineel geplaatst door Ted038 op 13 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Sivle op 13 November 2006

... Alsof iedereen een internetaansluiting in de schuur heeft ...

Haha, gaat weer nergens over...

Plaats reactie