Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

AmstelGoldRace Training

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 nov 2006 13:49

Quoten: Origineel geplaatst door Mjollnir op 10 November 2006


Ik weet het maar met fietsen wordt dat lastig met het vroeg donker worden. Ik doe wel aan duurlopen ik hoop daar in iedergeval wat hardheid mee te trainen. En dan in het weekend idd wat langer op de fiets. Maar dat gaat wel lukken. Afgelopen weekend met hybride fiets 2 en half uur bezig geweest opverhard en onverhard. En dat voelde ik wel maar was niet echt leeg.
Beetje off-topic maar tijdens een tourtocht nemen jullie dan een rugzak mee ofzo? Bedoel je moet toch eten en drinken...



 
Met 's winters 1x per week een langere duurtraining naast wat kortere trainingen doordeweeks kom je al een heel eind hoor
En over dat eten.... gewoon bidonnetjes en de zakken van je shirt volstouwen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2006 16:51

Er wordt ook wel iets uitgedeeld toch? (krentenbollen ofzo).
Zelf zweer ik bij gelletjes en wat reepjes. Het is allemaal niet te vreten, maar er zit genoeg energie in en het is zeer makkelijk mee te nemen.... Je plaatselijke FM kan je er alles over vertellen (als het goed is!).

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 nov 2006 17:56

Ja maar die gelletjes en reepjes zijn wel prijzig. En je moet daarmee echt al van te voren beginnen tijdens duurtrainingen want anders red je de tocht niet vanwege een tegenspartelende maag.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2006 20:41

Ja dat klopt en je moet tijdens een wedstrijd of tourtocht in z'n algemeenheid nooit dingen uitproberen die je nog niet eerder hebt getest. Gelletjes worden een stuk goedkoper als je ze via internet per 10 of meer bestelt...

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 10 nov 2006 23:40

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 10 November 2006

Ja dat klopt en je moet tijdens een wedstrijd of tourtocht in z'n algemeenheid nooit dingen uitproberen die je nog niet eerder hebt getest. Gelletjes worden een stuk goedkoper als je ze via internet per 10 of meer bestelt...

Hé Havana, waar kan je die verkrijgen dan?

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 11 nov 2006 00:05

Quote: Origineel geplaatst door havana op 10 November 2006
Er wordt ook wel iets uitgedeeld toch? (krentenbollen ofzo).Zelf zweer ik bij gelletjes en wat reepjes. Het is allemaal niet te vreten, maar er zit genoeg energie in en het is zeer makkelijk mee te nemen.... Je plaatselijke FM kan je er alles over vertellen (als het goed is!).

Bij AGR is er geeog eten en drinken onderweg hoor. imho hoef je ook niks mee te nemen, op 2 bidons na dan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 nov 2006 14:04

Quoten: Origineel geplaatst door Concorde op 10 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 10 November 2006

Ja dat klopt en je moet tijdens een wedstrijd of tourtocht in z'n algemeenheid nooit dingen uitproberen die je nog niet eerder hebt getest. Gelletjes worden een stuk goedkoper als je ze via internet per 10 of meer bestelt...

Hé Havana, waar kan je die verkrijgen dan?

Heb goede ervaringen met www.sport-systems.nl en www.futurumshop.nl

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 nov 2006 19:27

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 10 November 2006

Bij AGR is er geeog eten en drinken onderweg hoor. imho hoef je ook niks mee te nemen, op 2 bidons na dan.

Er wordt vrij veel uitgedeeld: Sport dranken, suikerwafels, krentebollen, bananen en nog meer. Maar toch vind ik dat je zelf ook wat mee moet nemen, je kunt beter wat eten over hebben dan dat je te weinig hebt. Je benen houden er echt mee op in die laatste 25km als je niet genoeg gegeten hebt. Dat geld zelfs voor de goedgetrainden
Afbeelding

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 11 nov 2006 21:27

Quote: Origineel geplaatst door alstro op 10 November 2006

Bij AGR is er genoeg eten en drinken onderweg hoor. imho hoef je ook niks mee te nemen, op 2 bidons na dan.


Het zou er uit zien als je bij de AGR , onderweg , weinig krijgt bij de "pauzes". Je hebt immers een "flink" bedrag betaald om hem legaal te mogen rijden.

MBT zelf iets meenemen onderweg : Logisch , want dat is eten waarvan je weet dat je maag dat goed verteerd.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 nov 2006 14:53

Op klimmeninlimburg.info staat ook nog een pagina met een overzicht van alle klimmetjes in de 150km toerversie van AGR.
 
http://www.klimmeninlimburg.info/CMS/in ... &Itemid=53
Afbeelding

Plaats reactie