Hallo. In m'n nieuwe racefiets die ik heb besteld, zitten Fulcrum Racing 5 wielen in. Hebben hier mensen goede of slechte ervaringen met deze wielen? Ik heb ook gelezen dat het redelijk slappe wielen zijn, maar is dit waar? Ik weeg rond de 60 kg, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
Iemand hier ervaringen mee?
Groeten, Kristof
Fulcrum Racing 5
Het zijn niet de stijfste wielen op de markt maar gezien jouw gewicht denk ik dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.
Met de kwaliteit zit het overigens wel goed, ze worden immers bij campagnolo gemaakt
Met de kwaliteit zit het overigens wel goed, ze worden immers bij campagnolo gemaakt
Het zijn zeker niet de sterkste of stijfste wielen op de markt maar het moet totaal geen problemen opleveren met jouw gewicht.
Lees ook oudere topics eens door:
* Zoeken naar Fulcrum Racing 5 *
Lees ook oudere topics eens door:
* Zoeken naar Fulcrum Racing 5 *
Getest in laatste FIETS: Stijfheid en sterkte zijn gewoon prima. Eindoordeel: 4 vd 5 'fietsertjes'. Dat betekent dat het voor jouw stijve wielen zijn. FIETS: Zeer prettige wielen zonder veel uitstraling. Presteren goed. Relatief laaggeprijsd. Alleen bij hoge daalsnelheden voelen ze niet stabiel.
Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 08 November 2006
Wat is 'hoge' daalsnelheid bij Fiets eigenlijk? 50+ ? 100+ ?
Tja, gelijk heb je. In ieder geval een hogere snelheid dan men doorgaans op het vlakke rijdt. Waarschijnlijk bedoelen ze snelheden van 60 tot 80 km/uur en verder.
Wat is 'hoge' daalsnelheid bij Fiets eigenlijk? 50+ ? 100+ ?
Tja, gelijk heb je. In ieder geval een hogere snelheid dan men doorgaans op het vlakke rijdt. Waarschijnlijk bedoelen ze snelheden van 60 tot 80 km/uur en verder.
Oke, bedankt voor al jullie reacties tot hiertoe. Ik kan ze dus zeker en vast gebruiken als m'n trainingswielen, maar ik heb ook nog Ksyrium Equipes om mee te trainen, maar een extra setje kan nooit kwaad e. Nu misschien nog effe zoeken naar een setje wielen om mee te koersen, maar dat zal nu nog niet direct zijn.
Ik vind het redelijk goede wielen, toch zeker voor die prijs. Ik heb er nog niks van gemerkt dat het slappe wielen zijn, maar ik heb zelf ook een redelijk laag gewicht dusja. Waarschijnlijk heb jij er dan ook geen problemen mee. En idd een extra setje kan nooit kwaad he.
<br>
<br>
<br>