Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

montagesleutels Campa Ultra-Torque cranks

casran
Forum-lid HC

casran 08 nov 2006 10:33

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellogek op 07 November 2006

Volgens mijn FM (Flarer) zou dit wel kunnen. In ieder geval hoop ik deze week de nieuwe centaur groep te ontvangen en zal ik het "voorzichtig" proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Het lijkt me echt een zotte bedoening om deze mooie uitgewerkte cups te gaan monteren met een sleutel die slechts met 2 tandjes vastgrijpt! Je cups komen daar nooit ongeschadigd uit...
En ik zie ook het nut er niet van in. De Shimano sleutel (iedere FM heeft er zo'n paar liggen) past er voor zo'n 80 op; de originele sleutel van Campa (1e post hier) past perfect, en is bovendien volledig rond zoals die van ParkTool, wat handiger is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 08 nov 2006 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellogek op 08 November 2006

Je hebt helemaal gelijk. Ik ga het niet eens proberen. Enig idee waar ik dat gereedschap gunstig kan kopen?

Campagnolo sleutels bij je plaatselijke fietsenzaak bestellen!
De Shimano sleutels liggen overal en zijn een behoorlijke tussenoplossing; ik zag een stapeltje bij TS-Bikes liggen maandag, en ga er bij hem binnenkort eentje halen.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

koersklak
Forum-lid

koersklak 08 nov 2006 12:31

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 November 2006

Campagnolo sleutels bij je plaatselijke fietsenzaak bestellen!

En eens besteld, zijn ze dan vlot leverbaar? Of is het niet voor niets dat er in de manual van Campa twee werkwijzen staan beschreven?  Eentje met en eentje zonder de juist sleutels?
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 08 nov 2006 16:00

Quoten: Origineel geplaatst door koersklak op 08 November 2006

En eens besteld, zijn ze dan vlot leverbaar? Of is het niet voor niets dat er in de manual van Campa twee werkwijzen staan beschreven?  Eentje met en eentje zonder de juist sleutels?

Als die fietsenmaker ze bij een distributeur bestelt die de sleutels op stock heeft wel ja. Er is hier vanmorgen nog een extra lading binnengekomen.

sharkman
Forum-lid

sharkman 08 nov 2006 17:06

Pinarellogek, als je niet tever van Utrecht woont mag je campa sleutels van  mij wel even vasthouden.

koersklak
Forum-lid

koersklak 14 nov 2006 11:31

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door koersklak op 08 November 2006

Als die fietsenmaker ze bij een distributeur bestelt die de sleutels op stock heeft wel ja. Er is hier vanmorgen nog een extra lading binnengekomen.

Maar goed ook, want die alternatieve montage (handvast aandraaien en sealen met Loctite!) vind ik eigenlijk wel een beetje schandalig.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2006 11:50

Quote: Origineel geplaatst door koersklak op 14 November 2006
Maar goed ook, want die alternatieve montage (handvast aandraaien en sealen met Loctite!) vind ik eigenlijk wel een beetje schandalig.

Pardon??? Staat dat echt in de officiele handleiding?
Less is bore

koersklak
Forum-lid

koersklak 14 nov 2006 12:04

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 November 2006

Quote: Origineel geplaatst door koersklak op 14 November 2006

Maar goed ook, want die alternatieve montage (handvast aandraaien en sealen met Loctite!) vind ik eigenlijk wel een beetje schandalig.

Pardon??? Staat dat echt in de officiele handleiding?

Jep, kijk maar op
http://www.campagnolo.com/pdf/7225306_U ... set_NL.pdf

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 15 nov 2006 14:56

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 06 November 2006

Heb zelf zo'n crankstel aangeschaft, maar nog niet gemonteerd. Wat zijn de kosten voor deze montagetools?

UT-BB110 en UT-BB120 samen kosten zo'n 20 à 25 euro.

Zit zo'n sleutel er niet bij? (Bij Shimano Dura Ace wel ookal is Shimano géén Campa.  )

Plaats reactie